শ্ৰেণীসমূহ | কাৰ্যকলাপ | পৰামৰ্শমূলক বিষয়সমূহ |
তৃতীয় শ্ৰেণীৰ পৰা পঞ্চম শ্ৰেণীলৈ | কবিতা/অনুচ্ছেদ (150 টা শব্দ)/চিত্ৰাংকন/অংকন |
|
ষষ্ঠ শ্ৰেণীৰ পৰা অষ্টম শ্ৰেণীলৈ | কবিতা/অনুচ্ছেদ (300 শব্দ)/চিত্ৰাংকন/অংকন/ মাল্টিমিডিয়া প্ৰেজেন্টেচন | |
নৱম শ্ৰেণীৰ পৰা দশম শ্ৰেণীলৈ | কবিতা/ৰচনা (750 শব্দ)/চিত্ৰাংকন/অংকন/মাল্টিমিডিয়া উপস্থাপন | |
একাদশৰ পৰা দ্বাদশ শ্ৰেণীলৈ | কবিতা/ৰচনা (1000 শব্দ)/চিত্ৰাংকন/ অংকন/মাল্টি-মিডিয়া প্ৰেজেণ্টেশ্যন |
সময়সীমা | বিৱৰণ |
অন্তিম তাৰিখ 5 ছেপ্টেম্বৰ, 2024 | বীৰ গাথা 4 প্ৰকল্পৰ জাননী MoEৰ দ্বাৰা সকলো ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ শিক্ষা বিভাগ আৰু সকলো বিদ্যালয় শিক্ষা ব'ৰ্ডলৈ প্ৰেৰণ কৰা হ'ব। |
অন্তিম তাৰিখ 10 ছেপ্টেম্বৰ, 2024 | ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ শিক্ষা বিভাগ আৰু সকলো শিক্ষা বোৰ্ডে তাৰ পিছত বীৰ গাথা 4 প্ৰকল্পৰ প্ৰচাৰ/পৰিচালনাৰ বাবে তেওঁলোকৰ নিজ নিজ বিদ্যালয়সমূহক জাননী জাৰি কৰিব। |
17 ছেপ্টেম্বৰ, 2024 ল'ৰা 6 অক্টোবৰ, 2024 |
MoDৰ দ্বাৰা প্ৰদান কৰা তথ্য/বিৱৰণ অনুসৰি, বিদ্যালয়ৰ সৈতে বীৰত্ব বঁটা বিজয়ীসকলৰ ভাৰ্চুৱেল/মুখামুখি বাৰ্তালাপৰ আয়োজন কৰা। বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যকলাপৰ পৰিচালনা। বিদ্যালয়খনে নিজেই ওপৰোক্ত বিষয়বোৰৰ ওপৰত কাৰ্যকলাপ পৰিচালনা কৰিব লাগিব আৰু ইয়াক মূল্যায়ন কৰিব লাগিব। |
17 ছেপ্টেম্বৰ, 2024 ল'ৰা 31 অক্টোবৰ, 2024 |
বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যকলাপ পৰিচালনা কৰাৰ পিছত, বিদ্যালয়খনে মাইগ'ভ প'ৰ্টেলত প্ৰতিটো শ্ৰেণীৰ 01 টা শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ অৰ্থাত্ প্ৰতিটো বিদ্যালয়ৰ পৰা মুঠ 04 টা প্ৰৱেশ আপলোড কৰিব। শ্ৰেণী-1 (তৃতীয় শ্ৰেণীৰ পৰা পঞ্চম শ্ৰেণী): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ শ্ৰেণী-2 (ষষ্ঠ শ্ৰেণীৰ পৰা অষ্টম শ্ৰেণীলৈ): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ শ্ৰেণী-3 (9ম শ্ৰেণীৰ পৰা 10ম শ্ৰেণীলৈ): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ শ্ৰেণী-4 (একাদশ শ্ৰেণীৰ পৰা দ্বাদশ শ্ৰেণীলৈ): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ লক্ষ্য কৰকঃ 5, 8 আৰু 10ম শ্ৰেণীলৈকে সৰ্বোচ্চ শ্ৰেণী থকা বিদ্যালয়সমূহেও মুঠ 4টা এন্ট্ৰি জমা দিব পাৰিব। এই বিচ্ছেদ তলত উল্লেখ কৰা হ'লঃ- (i)। 10ম শ্ৰেণীলৈকে শিক্ষানুষ্ঠান বিদ্যালয়খনে প্ৰতিটোতে 01 টা শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ জমা দিব শ্ৰেণী-1,2 আৰু 3। বিদ্যালয়খনে ইয়াৰ যিকোনো এটাত অতিৰিক্ত প্ৰৱেশ জমা দিব পাৰে শ্ৰেণী-1,2 আৰু 3. বিদ্যালয়ৰ দ্বাৰা দাখিল কৰিব লগা মুঠ এণ্ট্ৰি হৈছে 04। (ii). 8ম শ্ৰেণীলৈকে শিক্ষানুষ্ঠান বিদ্যালয়ে 01 টা সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ জমা কৰিব শ্ৰেণী-1 আৰু 2। বিদ্যালয়খনে দুটা অতিৰিক্ত শ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰি দাখিল কৰিব পাৰে শ্ৰেণী-1 আৰু 2. বিদ্যালয়ৰ দ্বাৰা দাখিল কৰিব লগা মুঠ এণ্ট্ৰি হৈছে 04। (ii). 5ম শ্ৰেণীলৈকে বিদ্যালয় যিহেতু কেৱল এটা আছে বিভাগ পঞ্চম শ্ৰেণীলৈকে বিদ্যালয়ৰ বাবে, বিদ্যালয়খনে 04 টা শ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰি দাখিল কৰিব শ্ৰেণী-1। |
11th November, 2024 ল'ৰা 29th November, 2024 |
বিদ্যালয়সমূহে দাখিল কৰা এণ্ট্ৰিৰ জিলা পৰ্যায়ৰ মূল্যায়ন জিলা পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলক ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ নোডাল বিষয়াসকলক/শিক্ষা বিভাগৰ দ্বাৰা নিযুক্তি দিয়া হ 'ব। মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিকবোৰ ইয়াত দিয়া হৈছে পৰিশিষ্ট- I. জিলা পৰ্যায়ৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰিসমূহ জিলা পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকলে মাইগ'ভ পৰ্টেলৰ জৰিয়তে ৰাজ্যিক / কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকললৈ প্ৰেৰণ কৰিব। |
30 নৱেম্বৰ, 2024 ল'ৰা 11th December, 2024 |
ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ত ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলে কৰিব লগীয়া জিলা পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলে দাখিল কৰা এণ্ট্ৰিৰ মূল্যায়ন। মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিকবোৰ ইয়াত দিয়া হৈছে পৰিশিষ্ট- I. ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল অঞ্চল পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলে (মাইগভ প'ৰ্টেলৰ জৰিয়তে) শ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰি প্ৰদান কৰিব (পৰিশিষ্ট-2 অনুসৰি) ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ মূল্যায়নৰ বাবে ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয়লৈ। ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলবোৰে টেলিফোনিক / ভিডিঅ' কল সাক্ষাৎকাৰ বা উপযুক্ত অনুসৰি আন যিকোনো সাধন প্ৰণালীৰ জৰিয়তে ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ বাছনিৰ বাবে প্ৰদান কৰা প্ৰৱেশৰ প্ৰকৃততা আৰু মৌলিকতা নিশ্চিত কৰিব লাগিব। |
12th December, 2024 ল'ৰা 24 ডিচেম্বৰ, 2024 |
ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ত মূল্যায়ন ( MoE য়ে গঠন কৰিবলগীয়া কমিটীৰ দ্বাৰা) |
2024 চনৰ 27 ডিচেম্বৰৰ ভিতৰত | ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ৰ মূল্যায়নৰ ফলাফল MoE ক দাখিল ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ৰ কমিটীৰ |
2024 চনৰ 30 ডিচেম্বৰৰ ভিতৰত | ফলাফল MoEৰ পৰা MoDলৈ আগবঢ়োৱা |
(* বিদ্যালয়সমূহে জমা দিয়াৰ অন্তিম তাৰিখৰ বাবে অপেক্ষা কৰিব নালাগে। বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যকলাপবোৰ সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ লগে লগে আৰু প্ৰতিটো শ্ৰেণীৰ 01 টা শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ বিদ্যালয়ৰ দ্বাৰা বাছনি কৰা হয়, তেওঁলোকে প্ৰদত্ত প'ৰ্টেলত একেখন দাখিল কৰিব)।
প্ৰতিটো স্তৰতে বিজয়ী থাকিব। ঘোষণা কৰিব লগা বিজয়ীৰ সংখ্যা তলত দিয়া ধৰণৰ: -
বিজয়ীসকলৰ অভিনন্দন: ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত বিজয়ীসকলক ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু ভাৰত চৰকাৰৰ প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে যুটীয়াভাৱে সন্মানিত কৰিব। প্ৰতিজন বিজয়ীক প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে ₹1,000/- ৰ নগদ পুৰস্কাৰ প্ৰদান কৰিব। জিলা আৰু ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ সকলো বিজয়ীক সংশ্লিষ্ট জিলা আৰু ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ দ্বাৰা সন্মানিত কৰা হ'ব। ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল/জিলা পৰ্যায়ত প্ৰদান কৰা পুৰস্কাৰৰ পদ্ধতি ৰাজ্য/জিলা কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা সিদ্ধান্ত ল'ব পাৰি আৰু সেই অনুসৰি বাজেট নিৰ্ধাৰণ কৰিব পাৰি। সকলো বিজয়ীক তলত দিয়া ধৰণে প্ৰমাণপত্ৰ প্ৰদান কৰা হ 'বঃ
বিদ্যালয়বোৰে নিম্নলিখিত লিংকবোৰ উল্লেখ কৰিব পাৰেঃ
ৰচনা/অনুচ্ছেদৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক
ক্ৰমিক নং | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বতন্ত্ৰ দৃষ্টিভংগী, ই অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল | সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰিছে। | সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে | কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয় |
2. | প্ৰতিবেদন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত | প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত | বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় | বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত |
3 | সমৰ্থন | যুক্তিবোৰ অতি ভালদৰে সমৰ্থিত (অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন উদাহৰণ, যুক্তি, আৰু বিৱৰণৰ সৈতে)। প্ৰবন্ধটোত পাঠৰ পৰা উদ্ধৃতি/খণ্ড আৰু সেইবোৰৰ গুৰুত্বৰ এক শক্তিশালী বিশ্লেষণ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে। | যুক্তিসমূহ ভালদৰে সমৰ্থিত। লেখকে মুখ্য ধাৰণাবোৰ সমৰ্থন কৰিবলৈ নিৰ্দিষ্ট উদাহৰণ, যুক্তি আৰু বিৱৰণ ব্যৱহাৰ কৰে। | কিছুমান মূল সমস্যা সমৰ্থিত নহয়। মূল ধাৰণাটো স্পষ্ট কিন্তু সমৰ্থনকাৰী তথ্য অতি সাধাৰণ। | কেইবাটাও গুৰুত্বপূৰ্ণ বিষয় অসমৰ্থিত। মুখ্য ধাৰণাটো কিছু পৰিমাণে স্পষ্ট কিন্তু অধিক সমৰ্থনকাৰী তথ্যৰ প্ৰয়োজন আছে |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে বহুত প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দিয়ে। | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰঃ 16
বিঃদ্ৰঃ
1) যদি প্ৰবন্ধ/অনুচ্ছেদটো বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব
2) যদি শব্দৰ সংখ্যা শব্দৰ সীমা 50 বা ততোধিক অতিক্ৰম কৰে, তেন্তে চূড়ান্ত নম্বৰৰ পৰা 2 টা নম্বৰ কাটি লোৱা হ'ব।
কবিতাৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স
ক্ৰমিক নং | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বতন্ত্ৰ দৃষ্টিভংগী, ই অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল | সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰে | সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে | কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয় |
2 | প্ৰতিবেদন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত | প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত | বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় | বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত |
3 | কাব্যিক যন্ত্ৰসমূহ | 6 বা তাতোধিক কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় | 4-5 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় | 2-3 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় | 1 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ ব্যৱহাৰ কৰা হয় |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16
টোকাঃ: যদি কবিতাটো বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, তেন্তে কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব
মাল্টি-মিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচনৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স
ক্ৰমিক নম্বৰ | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বতন্ত্ৰ পদ্ধতি। ই অতি কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল, | সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰে | সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে | কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয় |
2 | প্ৰতিবেদন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত | প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত | বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় | বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত |
3 | সংলাপ | সকলো সদস্যৰ বাবে এক সুষম ভূমিকা ৰখা আৰু চৰিত্ৰ/পৰিস্থিতি জীৱিত কৰাৰ বাবে উপযুক্ত পৰিমাণৰ সংলাপ আছে আৰু ই বাস্তৱবাদী। | সকলো সদস্যৰ বাবে এক সন্তুলিত ভূমিকা আৰু কাহিনীটো জীৱন্ত কৰাৰ বাবে উপযুক্ত পৰিমাণৰ সংলাপ আছে, কিন্তু ই কিছু পৰিমাণে অবাস্তৱিক। | এই নাটকত সকলো সদস্যৰ বাবে সন্তুলিত ভূমিকা ৰখাৰ বাবে পৰ্যাপ্ত সংলাপ নাই বা ই প্ৰায়ে অবাস্তৱবাদী। | সকলো সদস্যৰ বাবে সন্তুলিত ভূমিকা ৰখাৰ বাবে পৰ্যাপ্ত সংলাপ নাই বা ই সম্পূৰ্ণৰূপে অবাস্তৱবাদী |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16
টোকাঃ: যদি ভিডিঅ'টো বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, তেন্তে কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব
চিত্ৰাংকন মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স
ক্ৰমিক নম্বৰ | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বতন্ত্ৰ পদ্ধতি। ই অতি কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল | সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰে | সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে | কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয় |
2 | প্ৰতিবেদন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত আকৰ্ষণীয় আৰু বিষয়বস্তু অতি ভালদৰে সংগঠিত। | প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত | বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় | বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত |
3 | কৌশল | শিল্পকৰ্মই ৰচনাৰ উন্নত কৌশলৰ দক্ষতা প্ৰদৰ্শন কৰিছে। সকলো বস্তু সঠিক স্থানত আছে। | কলা কৰ্মই ভাল কৌশল প্ৰদৰ্শন কৰে। সকলো বস্তু সঠিক স্থানত ৰখা হৈছে। | শিল্পকৰ্মই কিছুমান কৌশল আৰু কলা ধাৰণাক বুজাটো প্ৰদৰ্শন কৰিছে। | কলা কৰ্মত কৌশল আৰু/বা কলা ধাৰণাবোৰ বুজাৰ অভাৱ আছে। |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰঃ 16
টোকাঃ: যদি চিত্ৰখন বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, তেন্তে কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব।