বিদ্যালয় পৰ্যায়ত অংশগ্ৰহণ/কাৰ্যকলাপৰ অন্তিম তাৰিখ আৰু পৰ্টেলত প্ৰবিষ্টি দাখিলৰ অন্তিম তাৰিখ 31 অক্টোবৰ 2024 লৈ বৃদ্ধি কৰা হৈছে*
দাখিল বন্ধ
Download Certificate / Edit Participation
17/09/2024 - 31/10/2024

বীৰ গাথা প্ৰকল্প 4.0

পৰিচয়

প্ৰকল্প বীৰ গাথা 2021 চনত বীৰত্ব বঁটা প 'ৰ্টেল (GAP)ৰ অধীনত প্ৰতিষ্ঠা কৰা হৈছিল যাৰ উদ্দেশ্য আছিল বীৰত্ব বঁটা বিজয়ীসকলৰ সাহসিকতাৰ কাৰ্য আৰু এই বীৰ হৃদয়ৰ জীৱন কাহিনীৰ সবিশেষ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত প্ৰচাৰ কৰা যাতে দেশপ্ৰেমৰ চেতনা বৃদ্ধি হয় আৰু তেওঁলোকৰ মাজত নাগৰিক চেতনাৰ মূল্যবোধ গঢ়ি তোলা হয়। প্ৰকল্প বীৰ গাথাই বিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক (ভাৰতৰ সকলো বিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰী) সাহসিকতা বঁটা বিজয়ীসকলৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি সৃষ্টিশীল প্ৰকল্প/কাৰ্যকলাপ কৰিবলৈ এক মঞ্চ প্ৰদান কৰি এই মহত্ লক্ষ্যক গভীৰ কৰিছিল। ইয়াৰ অংশ হিচাপে, শিক্ষাৰ্থীসকলে এই সাহসিকতা বঁটা বিজয়ীসকলৰ ওপৰত কলা, কবিতা, প্ৰবন্ধ আৰু মাল্টিমিডিয়াৰ দৰে বিভিন্ন মাধ্যমৰ জৰিয়তে বিভিন্ন প্ৰকল্প প্ৰস্তুত কৰিছিল আৰু প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ৰ দ্বাৰা ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত শ্ৰেষ্ঠ প্ৰকল্পবোৰ প্ৰদান কৰা হৈছিল। এই প্ৰকল্পটো প্ৰতি বছৰে গণৰাজ্য দিৱস উদযাপনৰ সৈতে জড়িত হৈ আছে। বীৰ গাথাই 2021-22 বৰ্ষত অনুষ্ঠিত বীৰ গাথা 1.0 ত 8 লাখ, 2022-23 বৰ্ষত অনুষ্ঠিত বীৰ গাথা 2.0 ত 19.5 লাখ আৰু 2023-24 বৰ্ষত অনুষ্ঠিত বীৰ গাথা 3.0 ত 1.37 কোটি অংশগ্ৰহণৰ সৈতে এক অভূতপূৰ্ব সফলতা লাভ কৰিছে। মাননীয় ৰক্ষা মন্ত্ৰী আৰু মাননীয় শিক্ষা মন্ত্ৰীয়ে বীৰ গাথাক ভাৰতৰ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত এক বিপ্লৱৰ সূচনা কৰা বুলি প্ৰশংসা কৰিছে।

প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে (MoD) শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ৰ সহযোগত (MoE) এতিয়া 2024-25ত প্ৰকল্প বীৰ গাথা আৰম্ভ কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছে।

প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে সমগ্ৰ দেশৰ বিদ্যালয়সমূহৰ বাবে ভাৰ্চুৱেল/মুখামুখি সজাগতা কাৰ্যসূচী/অধিবেশনৰ আয়োজন কৰিব। এই কাৰ্যসূচী/অধিবেশনবোৰ সঘনাই অনুষ্ঠিত হ 'ব। ওপৰোক্ত কাৰ্যসূচী/অধিবেশনৰ স্থান আৰু সময়ৰ তালিকা প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে প্ৰতিখন ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ সৈতে (আগতীয়াকৈ) ভাগ বতৰা কৰিব যাতে সৰ্বাধিক বিদ্যালয়সমূহে অংশগ্ৰহণ কৰিব পাৰে।

আন্তঃবিষয়ক আৰু কলা-সংহত কাৰ্যকলাপ যেনে কবিতা, অনুচ্ছেদ, ৰচনা, চিত্ৰাংকন/চিত্ৰাংকন, মাল্টি মিডিয়া প্ৰতিবেদন ইত্যাদি ব্যক্তিগত শিক্ষাৰ্থীসকলে প্ৰকল্প হিচাপে কৰিব লগা কাৰ্যকলাপ হ'ব।

বিষয় আৰু শ্ৰেণী:

শ্ৰেণীসমূহ কাৰ্যকলাপ পৰামৰ্শমূলক বিষয়সমূহ
তৃতীয় শ্ৰেণীৰ পৰা পঞ্চম শ্ৰেণীলৈ কবিতা/অনুচ্ছেদ (150 টা শব্দ)/চিত্ৰাংকন/অংকন
  1. মোৰ ৰোল মডেল হৈছে (বীৰত্ব বঁটা বিজয়ী) _ _ _ _ _ _ _ _ _ _। তেওঁৰ জীৱনৰ পৰা মই যি মূল্যবোধ শিকিছোঁ সেইবোৰ হৈছে।
বা
  1. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (বীৰত্ব বঁটা বিজয়ী) আমাৰ দেশৰ বাবে সৰ্বোচ্চ ত্যাগ কৰিছিল। যদি তেওঁৰ স্মৃতি জীয়াই ৰখাৰ সুযোগ দিয়া হয়, মই বিচাৰিম।
বা
  1. ৰাণী লক্ষ্মীবাই মোৰ সপোনত আহিছিল। তেওঁ মই আমাৰ দেশৰ সেৱা কৰাটো বিচাৰিছিল
বা
  1. 1857 চনৰ বিদ্ৰোহক ভাৰতৰ স্বাধীনতাৰ প্ৰথম যুদ্ধ হিচাপে চিহ্নিত কৰা হৈছে। _ _ _ _ _ _ _ (স্বাধীনতা সংগ্ৰামীজনৰ নাম) ৰ জীৱন কাহিনীয়ে মোক ইয়াৰ বাবে অনুপ্ৰাণিত কৰে
বা
  1. স্বাধীনতা সংগ্ৰামত জনজাতীয় বিদ্ৰোহৰ ভূমিকা।
ষষ্ঠ শ্ৰেণীৰ পৰা অষ্টম শ্ৰেণীলৈ কবিতা/অনুচ্ছেদ (300 শব্দ)/চিত্ৰাংকন/অংকন/ মাল্টিমিডিয়া প্ৰেজেন্টেচন
নৱম শ্ৰেণীৰ পৰা দশম শ্ৰেণীলৈ কবিতা/ৰচনা (750 শব্দ)/চিত্ৰাংকন/অংকন/মাল্টিমিডিয়া উপস্থাপন
একাদশৰ পৰা দ্বাদশ শ্ৰেণীলৈ কবিতা/ৰচনা (1000 শব্দ)/চিত্ৰাংকন/ অংকন/মাল্টি-মিডিয়া প্ৰেজেণ্টেশ্যন

প্ৰকল্পৰ সময় সীমা

প্ৰকল্পটোৰ নিম্নলিখিত সময়সীমা অনুসৰণ কৰিব পাৰিঃ -

সময়সীমা বিৱৰণ
অন্তিম তাৰিখ 5 ছেপ্টেম্বৰ, 2024 বীৰ গাথা 4 প্ৰকল্পৰ জাননী MoEৰ দ্বাৰা সকলো ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ শিক্ষা বিভাগ আৰু সকলো বিদ্যালয় শিক্ষা ব'ৰ্ডলৈ প্ৰেৰণ কৰা হ'ব।
অন্তিম তাৰিখ 10 ছেপ্টেম্বৰ, 2024 ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ শিক্ষা বিভাগ আৰু সকলো শিক্ষা বোৰ্ডে তাৰ পিছত বীৰ গাথা 4 প্ৰকল্পৰ প্ৰচাৰ/পৰিচালনাৰ বাবে তেওঁলোকৰ নিজ নিজ বিদ্যালয়সমূহক জাননী জাৰি কৰিব।
17 ছেপ্টেম্বৰ, 2024
ল'ৰা
6 অক্টোবৰ, 2024
MoDৰ দ্বাৰা প্ৰদান কৰা তথ্য/বিৱৰণ অনুসৰি, বিদ্যালয়ৰ সৈতে বীৰত্ব বঁটা বিজয়ীসকলৰ ভাৰ্চুৱেল/মুখামুখি বাৰ্তালাপৰ আয়োজন কৰা।
বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যকলাপৰ পৰিচালনা।
বিদ্যালয়খনে নিজেই ওপৰোক্ত বিষয়বোৰৰ ওপৰত কাৰ্যকলাপ পৰিচালনা কৰিব লাগিব আৰু ইয়াক মূল্যায়ন কৰিব লাগিব।
17 ছেপ্টেম্বৰ, 2024
ল'ৰা
31 অক্টোবৰ, 2024
বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যকলাপ পৰিচালনা কৰাৰ পিছত, বিদ্যালয়খনে মাইগ'ভ প'ৰ্টেলত প্ৰতিটো শ্ৰেণীৰ 01 টা শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ অৰ্থাত্ প্ৰতিটো বিদ্যালয়ৰ পৰা মুঠ 04 টা প্ৰৱেশ আপলোড কৰিব।
শ্ৰেণী-1 (তৃতীয় শ্ৰেণীৰ পৰা পঞ্চম শ্ৰেণী): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ
শ্ৰেণী-2 (ষষ্ঠ শ্ৰেণীৰ পৰা অষ্টম শ্ৰেণীলৈ): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ
শ্ৰেণী-3 (9ম শ্ৰেণীৰ পৰা 10ম শ্ৰেণীলৈ): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ
শ্ৰেণী-4 (একাদশ শ্ৰেণীৰ পৰা দ্বাদশ শ্ৰেণীলৈ): 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ
লক্ষ্য কৰকঃ 5, 8 আৰু 10ম শ্ৰেণীলৈকে সৰ্বোচ্চ শ্ৰেণী থকা বিদ্যালয়সমূহেও মুঠ 4টা এন্ট্ৰি জমা দিব পাৰিব। এই বিচ্ছেদ তলত উল্লেখ কৰা হ'লঃ-
(i)। 10ম শ্ৰেণীলৈকে শিক্ষানুষ্ঠান
বিদ্যালয়খনে প্ৰতিটোতে 01 টা শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ জমা দিব শ্ৰেণী-1,2 আৰু 3। বিদ্যালয়খনে ইয়াৰ যিকোনো এটাত অতিৰিক্ত প্ৰৱেশ জমা দিব পাৰে শ্ৰেণী-1,2 আৰু 3. বিদ্যালয়ৰ দ্বাৰা দাখিল কৰিব লগা মুঠ এণ্ট্ৰি হৈছে 04।
(ii). 8ম শ্ৰেণীলৈকে শিক্ষানুষ্ঠান
বিদ্যালয়ে 01 টা সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ জমা কৰিব শ্ৰেণী-1 আৰু 2। বিদ্যালয়খনে দুটা অতিৰিক্ত শ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰি দাখিল কৰিব পাৰে শ্ৰেণী-1 আৰু 2. বিদ্যালয়ৰ দ্বাৰা দাখিল কৰিব লগা মুঠ এণ্ট্ৰি হৈছে 04।
(ii). 5ম শ্ৰেণীলৈকে বিদ্যালয়
যিহেতু কেৱল এটা আছে বিভাগ পঞ্চম শ্ৰেণীলৈকে বিদ্যালয়ৰ বাবে, বিদ্যালয়খনে 04 টা শ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰি দাখিল কৰিব শ্ৰেণী-1।
11th November, 2024
ল'ৰা
29th November, 2024
বিদ্যালয়সমূহে দাখিল কৰা এণ্ট্ৰিৰ জিলা পৰ্যায়ৰ মূল্যায়ন জিলা পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলক ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ নোডাল বিষয়াসকলক/শিক্ষা বিভাগৰ দ্বাৰা নিযুক্তি দিয়া হ 'ব। মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিকবোৰ ইয়াত দিয়া হৈছে পৰিশিষ্ট- I.
জিলা পৰ্যায়ৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰিসমূহ জিলা পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকলে মাইগ'ভ পৰ্টেলৰ জৰিয়তে ৰাজ্যিক / কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকললৈ প্ৰেৰণ কৰিব।
30 নৱেম্বৰ, 2024
ল'ৰা
11th December, 2024
ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ত ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলে কৰিব লগীয়া জিলা পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলে দাখিল কৰা এণ্ট্ৰিৰ মূল্যায়ন। মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিকবোৰ ইয়াত দিয়া হৈছে পৰিশিষ্ট- I.
ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল অঞ্চল পৰ্যায়ৰ নোডাল বিষয়াসকলে (মাইগভ প'ৰ্টেলৰ জৰিয়তে) শ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰি প্ৰদান কৰিব (পৰিশিষ্ট-2 অনুসৰি) ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ মূল্যায়নৰ বাবে ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয়লৈ।
ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলবোৰে টেলিফোনিক / ভিডিঅ' কল সাক্ষাৎকাৰ বা উপযুক্ত অনুসৰি আন যিকোনো সাধন প্ৰণালীৰ জৰিয়তে ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ বাছনিৰ বাবে প্ৰদান কৰা প্ৰৱেশৰ প্ৰকৃততা আৰু মৌলিকতা নিশ্চিত কৰিব লাগিব।
12th December, 2024
ল'ৰা
24 ডিচেম্বৰ, 2024
ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ত মূল্যায়ন ( MoE য়ে গঠন কৰিবলগীয়া কমিটীৰ দ্বাৰা)
2024 চনৰ 27 ডিচেম্বৰৰ ভিতৰত ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ৰ মূল্যায়নৰ ফলাফল MoE ক দাখিল ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ৰ কমিটীৰ
2024 চনৰ 30 ডিচেম্বৰৰ ভিতৰত ফলাফল MoEৰ পৰা MoDলৈ আগবঢ়োৱা

(* বিদ্যালয়সমূহে জমা দিয়াৰ অন্তিম তাৰিখৰ বাবে অপেক্ষা কৰিব নালাগে। বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যকলাপবোৰ সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ লগে লগে আৰু প্ৰতিটো শ্ৰেণীৰ 01 টা শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ বিদ্যালয়ৰ দ্বাৰা বাছনি কৰা হয়, তেওঁলোকে প্ৰদত্ত প'ৰ্টেলত একেখন দাখিল কৰিব)।

নামভৰ্তিৰ মূল্যাঙ্কন

  1. প্ৰকল্প বীৰ গাথা 4 ৰ 3 টা স্তৰ থাকিব: জিলা পৰ্যায়, ৰাজ্য/ কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায় আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়।
  2. মূল্যায়ন প্ৰতিটো স্তৰত অৰ্থাত্ জিলা পৰ্যায়, ৰাজ্যিক পৰ্যায়/ কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায় আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত অনুষ্ঠিত হ'ব। সেনা বিদ্যালয়/নৌসেনা বিদ্যালয়/বায়ু সেনা বিদ্যালয়/সৈনিক বিদ্যালয়/ৰাজ্যিক ব'ৰ্ড বিদ্যালয়/CBSE বিদ্যালয়ৰ শিক্ষকসকলক মনোনয়নৰ ভিত্তিত মূল্যায়নৰ বাবে জড়িত কৰা হ'ব।
  3. জিলা পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কন: ৰাজ্যিক সমন্বয় বিষয়া/ SPD-য়ে জিলা পৰ্যায়ত এণ্ট্ৰিসমূহৰ মূল্যাঙ্কনৰ বাবে জিলা পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়া নিয়োগ কৰিব। জিলা সমন্বয় বিষয়া/ জিলা শিক্ষা বিষয়াই জিলা পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কনৰ বাবে DIET আৰু সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল/জিলাৰ অন্যান্য বিষয়াসকলক নিযুক্ত কৰিব।
  4. ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কন: ৰাজ্য / কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কনৰ দায়িত্ব হ'ব ৰাজ্য/ কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল বা SPDৰ সমন্বয় বিষয়াসকলৰ। ৰাজ্য/ কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল বা SPDৰ সমন্বয় বিষয়াসকলে ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল-ৰ মূল্যাঙ্কনৰ বাবে সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল-ৰ DIET/ SCERT/ অন্যান্য শিক্ষা বিষয়াসকলক নিযুক্ত কৰিব।
  5. ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ৰ মূল্যাঙ্কনৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত মূল্যায়ন ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ সমিতিৰ দ্বাৰা পৰিচালনা কৰা হ 'ব যাক ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ে গঠন কৰিব।

পুৰস্কাৰ আৰু স্বীকৃতি

প্ৰতিটো স্তৰতে বিজয়ী থাকিব। ঘোষণা কৰিব লগা বিজয়ীৰ সংখ্যা তলত দিয়া ধৰণৰ: -

বিজয়ীসকলৰ অভিনন্দন: ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত বিজয়ীসকলক ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু ভাৰত চৰকাৰৰ প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে যুটীয়াভাৱে সন্মানিত কৰিব। প্ৰতিজন বিজয়ীক প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে ₹1,000/- ৰ নগদ পুৰস্কাৰ প্ৰদান কৰিব। জিলা আৰু ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ সকলো বিজয়ীক সংশ্লিষ্ট জিলা আৰু ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ দ্বাৰা সন্মানিত কৰা হ'ব। ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল/জিলা পৰ্যায়ত প্ৰদান কৰা পুৰস্কাৰৰ পদ্ধতি ৰাজ্য/জিলা কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা সিদ্ধান্ত ল'ব পাৰি আৰু সেই অনুসৰি বাজেট নিৰ্ধাৰণ কৰিব পাৰি। সকলো বিজয়ীক তলত দিয়া ধৰণে প্ৰমাণপত্ৰ প্ৰদান কৰা হ 'বঃ

  1. ছুপাৰ 100 ত নিৰ্বাচিত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ বাবে ভাৰত চৰকাৰৰ প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ৰ দ্বাৰা যুটীয়াভাৱে।
  2. ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ত নিৰ্বাচিত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ বাবে সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ মুখ্য সচিব/শিক্ষা সচিবৰ দ্বাৰা।
  3. জিলা পৰ্যায়ত নিৰ্বাচিত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ বাবে সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল/জিলাৰ শিক্ষা বিভাগৰ দ্বাৰা সিদ্ধান্ত লোৱা অনুসৰি সংগ্ৰাহক/জিলা মেজিষ্ট্ৰেট/উপাধিকাৰী আৰু জিলা শিক্ষা বিষয়া/উপযুক্ত উচ্চ বিষয়াৰ দ্বাৰা যুটীয়াভাৱে।

ৰেফৰেন্সৰ বাবে ৱেবছাইট:

বিদ্যালয়বোৰে নিম্নলিখিত লিংকবোৰ উল্লেখ কৰিব পাৰেঃ

  1. Website https://gallantryawards.gov.in/ সাহসী-হৃদয়ৰ বিষয়ে বিশদভাৱে জানিবলৈ।
  2. লিংকটোত পৰমবীৰ চক্ৰ বঁটা বিজয়ীসকলৰ ওপৰত NCERT গ্ৰন্থ আছে: https://ncert.nic.in/pdf/publication/otherpublications/veergatha.pdf

ৰচনা/অনুচ্ছেদৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক

ক্ৰমিক নং মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ 4 নম্বৰ 3 নম্বৰ 2 নম্বৰ 1 নম্বৰ
1 অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা সতেজ, স্বতন্ত্ৰ দৃষ্টিভংগী, ই অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰিছে। সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয়
2. প্ৰতিবেদন অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত
3 সমৰ্থন যুক্তিবোৰ অতি ভালদৰে সমৰ্থিত (অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন উদাহৰণ, যুক্তি, আৰু বিৱৰণৰ সৈতে)। প্ৰবন্ধটোত পাঠৰ পৰা উদ্ধৃতি/খণ্ড আৰু সেইবোৰৰ গুৰুত্বৰ এক শক্তিশালী বিশ্লেষণ অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে। যুক্তিসমূহ ভালদৰে সমৰ্থিত। লেখকে মুখ্য ধাৰণাবোৰ সমৰ্থন কৰিবলৈ নিৰ্দিষ্ট উদাহৰণ, যুক্তি আৰু বিৱৰণ ব্যৱহাৰ কৰে। কিছুমান মূল সমস্যা সমৰ্থিত নহয়। মূল ধাৰণাটো স্পষ্ট কিন্তু সমৰ্থনকাৰী তথ্য অতি সাধাৰণ। কেইবাটাও গুৰুত্বপূৰ্ণ বিষয় অসমৰ্থিত। মুখ্য ধাৰণাটো কিছু পৰিমাণে স্পষ্ট কিন্তু অধিক সমৰ্থনকাৰী তথ্যৰ প্ৰয়োজন আছে
4 বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে বহুত প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দিয়ে। তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক অতি কম প্ৰাসংগিকতা

সৰ্বাধিক নম্বৰঃ 16

বিঃদ্ৰঃ
1) যদি প্ৰবন্ধ/অনুচ্ছেদটো বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব
2) যদি শব্দৰ সংখ্যা শব্দৰ সীমা 50 বা ততোধিক অতিক্ৰম কৰে, তেন্তে চূড়ান্ত নম্বৰৰ পৰা 2 টা নম্বৰ কাটি লোৱা হ'ব।

কবিতাৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স

ক্ৰমিক নং মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ 4 নম্বৰ 3 নম্বৰ 2 নম্বৰ 1 নম্বৰ
1 অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা সতেজ, স্বতন্ত্ৰ দৃষ্টিভংগী, ই অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰে সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয়
2 প্ৰতিবেদন অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত
3 কাব্যিক যন্ত্ৰসমূহ 6 বা তাতোধিক কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় 4-5 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় 2-3 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় 1 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ ব্যৱহাৰ কৰা হয়
4 বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক অতি কম প্ৰাসংগিকতা

সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16

টোকাঃ: যদি কবিতাটো বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, তেন্তে কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব

মাল্টি-মিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচনৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স

ক্ৰমিক নম্বৰ মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ 4 নম্বৰ 3 নম্বৰ 2 নম্বৰ 1 নম্বৰ
1 অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা সতেজ, স্বতন্ত্ৰ পদ্ধতি। ই অতি কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল, সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰে সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয়
2 প্ৰতিবেদন অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত
3 সংলাপ সকলো সদস্যৰ বাবে এক সুষম ভূমিকা ৰখা আৰু চৰিত্ৰ/পৰিস্থিতি জীৱিত কৰাৰ বাবে উপযুক্ত পৰিমাণৰ সংলাপ আছে আৰু ই বাস্তৱবাদী। সকলো সদস্যৰ বাবে এক সন্তুলিত ভূমিকা আৰু কাহিনীটো জীৱন্ত কৰাৰ বাবে উপযুক্ত পৰিমাণৰ সংলাপ আছে, কিন্তু ই কিছু পৰিমাণে অবাস্তৱিক। এই নাটকত সকলো সদস্যৰ বাবে সন্তুলিত ভূমিকা ৰখাৰ বাবে পৰ্যাপ্ত সংলাপ নাই বা ই প্ৰায়ে অবাস্তৱবাদী। সকলো সদস্যৰ বাবে সন্তুলিত ভূমিকা ৰখাৰ বাবে পৰ্যাপ্ত সংলাপ নাই বা ই সম্পূৰ্ণৰূপে অবাস্তৱবাদী
4 বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক অতি কম প্ৰাসংগিকতা

সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16

টোকাঃ: যদি ভিডিঅ'টো বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, তেন্তে কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব

চিত্ৰাংকন মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স

ক্ৰমিক নম্বৰ মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ 4 নম্বৰ 3 নম্বৰ 2 নম্বৰ 1 নম্বৰ
1 অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা সতেজ, স্বতন্ত্ৰ পদ্ধতি। ই অতি কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল সাধাৰণ স্থানৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন ধাৰণা প্ৰদান কৰে সাধাৰণৰ বাহিৰত কিছুমান সৃষ্টিশীল, মূল বা কল্পনাশীল ধাৰণা প্ৰতিফলিত কৰিছে কোনো মৌলিক বা কল্পনাশীল ধাৰণাৰ আদান-প্ৰদান কৰা নাই আৰু উল্লেখযোগ্য নহয়
2 প্ৰতিবেদন অভিব্যক্তি অত্যন্ত আকৰ্ষণীয় আৰু বিষয়বস্তু অতি ভালদৰে সংগঠিত। প্ৰভাৱশালী অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সুসংগঠিত বাৰ্তা অনুসৰণ কৰা কেতিয়াবা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট ভালদৰে সংগঠিত হয় বাৰ্তাটো বুজি পোৱা নাযায় আৰু সমলবোৰ বেয়াভাৱে সংগঠিত
3 কৌশল শিল্পকৰ্মই ৰচনাৰ উন্নত কৌশলৰ দক্ষতা প্ৰদৰ্শন কৰিছে। সকলো বস্তু সঠিক স্থানত আছে। কলা কৰ্মই ভাল কৌশল প্ৰদৰ্শন কৰে। সকলো বস্তু সঠিক স্থানত ৰখা হৈছে। শিল্পকৰ্মই কিছুমান কৌশল আৰু কলা ধাৰণাক বুজাটো প্ৰদৰ্শন কৰিছে। কলা কৰ্মত কৌশল আৰু/বা কলা ধাৰণাবোৰ বুজাৰ অভাৱ আছে।
4 বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক অতি কম প্ৰাসংগিকতা

সৰ্বাধিক নম্বৰঃ 16

টোকাঃ: যদি চিত্ৰখন বিষয়ৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, তেন্তে কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব।