ସବମିଶନ୍ ଓପନ୍
17/09/2024 - 15/10/2024

ବୀର ଗାଥା ପ୍ରକଳ୍ପ 4.0

ପରିଚୟ

ବୀରତା ପୁରସ୍କାର ପୋର୍ଟାଲ (GAP) ଅଧୀନରେ 2021 ମସିହାରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ବୀର ଗାଥା ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯାଇଥିଲା, ଯାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଥିଲା ବୀରତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାଙ୍କ ସାହସିକତା ଏବଂ ଏହି ବୀର ଯବାନମାନଙ୍କ ଜୀବନ କାହାଣୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଖରେ ପହଁଞ୍ଚାଇବା ଯାହାଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଦେଶପ୍ରେମର ଭାବନା ବୃଦ୍ଧି ପାଇବା ସହ ନାଗରିକ ଚେତନାର ମୂଲ୍ୟବୋଧ ସୃଷ୍ଟି ହେବ । ବୀର ଗାଥା ପ୍ରକଳ୍ପ ଏହି ମହାନ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟକୁ ଦୃଢ଼ କରିଥିଲା ଯେଉଁଥିରେ ବିଦ୍ୟାଳୟର ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ (ଭାରତର ସମସ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟର ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ) ବୀରତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାଙ୍କ ଉପରେ ଆଧାରିତ ସୃଜନଶୀଳ ପ୍ରକଳ୍ପ / କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ମଞ୍ଚ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିଲା । ଏହାର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ କଳା, କବିତା, ପ୍ରବନ୍ଧ ଏବଂ ମଲ୍ଟିମିଡିଆ ଭଳି ବିଭିନ୍ନ ମାଧ୍ୟମରେ ଏହି ବୀରତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାମାନଙ୍କ ଉପରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକଳ୍ପ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଥିଲେ ଏବଂ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକୁ ପୁରସ୍କୃତ କରାଯାଇଥିଲା । ପ୍ରତିବର୍ଷ ସାଧାରଣତନ୍ତ୍ର ଦିବସ ପାଳନ ସହ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ସମନ୍ୱିତ କରାଯାଇଛି। 2021-22ରେ ଆୟୋଜିତ ବୀର ଗାଥା 1.0ରେ 8 ଲକ୍ଷ, 2022-23ରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ବୀର ଗାଥା 2.0ରେ 19.5 ଲକ୍ଷ ଏବଂ 2023-24ରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ବୀର ଗାଥା 3.0ରେ 1.37 କୋଟି ଅଂଶଗ୍ରହଣ ଦ୍ୱାରା ବୀର ଗାଥା ଅଭୂତପୂର୍ବ ସଫଳତା ହାସଲ କରିଛି। ମାନ୍ୟବର ପ୍ରତିରକ୍ଷାମନ୍ତ୍ରୀ ଏବଂ ମାନ୍ୟବର ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରୀ ବୀର ଗାଥାଙ୍କୁ ଭାରତର ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ବିପ୍ଳବର ଶୁଭାରମ୍ଭ ବୋଲି ପ୍ରଶଂସା କରିଛନ୍ତି ।

ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoD) ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (MoE) ସହଭାଗିତାରେ 2024-25 ରେ ବୀର ଗାଥା 4.0 ପ୍ରକଳ୍ପ ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛି।

ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ସମଗ୍ର ଦେଶର ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ଭର୍ଚୁଆଲ/ ଫେସ୍-ଟୁ-ଫେସ୍‌ ସଚେତନତା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ/ଅଧିବେଶନର ଆୟୋଜନ କରିବ । ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ/ଅଧିବେଶନ ନିୟମିତ ବ୍ୟବଧାନରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେବ। ଉପରୋକ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ/ଅଧିବେଶନର ସ୍ଥାନ ଏବଂ ସମୟ ତାଲିକା ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା ପ୍ରତ୍ୟେକ ରାଜ୍ୟ/କ୍ରେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସହିତ (ଆଗୁଆ) ସେୟାର କରାଯିବ ଯାହାଦ୍ୱାରା ସର୍ବାଧିକ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିପାରିବେ ।

କବିତା, ଅନୁଚ୍ଛେଦ, ପ୍ରବନ୍ଧ, ପେଣ୍ଟିଂ/ଚିତ୍ରାଙ୍କନ, ମଲ୍ଟି ମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେସନ୍ ଇତ୍ୟାଦି ଆନ୍ତଃବିଭାଗୀୟ ଓ କଳା-ସମନ୍ୱିତ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ଏକ ପ୍ରକଳ୍ପ ଭାବରେ ଜଣେ ଜଣେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯିବ ।

ବିଷୟବସ୍ତୁ ଓ ବର୍ଗ:

ବର୍ଗ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ପ୍ରସଙ୍ଗ
ଶ୍ରେଣୀ 3ୟ ରୁ 5ମ କବିତା/ଅନୁଚ୍ଛେଦ (150 ଶବ୍ଦ) /ପେଣ୍ଟିଂ/ଚିତ୍ରାଙ୍କନ
  1. ମୋର ଆଦର୍ଶ ହେଉଛନ୍ତି (ସାହସିକତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତା) __________ । ମୁଁ ତାଙ୍କ ଜୀବନରୁ ଯେଉଁ ମୂଲ୍ୟବୋଧ ଶିଖିଛି ତାହା ହେଉଛି ।
କିମ୍ବା
  1. __________ (ବୀରତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତା) ଦେଶ ପାଇଁ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ବଳିଦାନ ଦେଇଥିଲେ। ଯଦି ତାଙ୍କ ସ୍ମୃତିକୁ ବଞ୍ଚାଇ ରଖିବାର ସୁଯୋଗ ଦିଆଯାଏ, ତେବେ ମୁଁ ଚାହିଁବି।
କିମ୍ବା
  1. ରାଣୀ ଲକ୍ଷ୍ମୀବାଈ ମୋ ସ୍ୱପ୍ନରେ ଆସିଲେ । ସେ ଚାହୁଁଥିଲେ ଯେ ମୁଁ ଆମ ଦେଶର ସେବା କରିବି
କିମ୍ବା
  1. 1857 ବିଦ୍ରୋହକୁ ଭାରତୀୟ ସ୍ୱାଧୀନତାର ପ୍ରଥମ ସଂଗ୍ରାମ ଭାବରେ ଚିହ୍ନିତ କରାଯାଇଥିଲା । ______ (ସ୍ୱାଧୀନତା ସଂଗ୍ରାମୀଙ୍କ ନାମ) ଜୀବନ କାହାଣୀ ମୋତେ ପ୍ରେରଣା ଦେଇଥାଏ
କିମ୍ବା
  1. ସ୍ୱାଧୀନତା ସଂଗ୍ରାମରେ ଆଦିବାସୀ ବିଦ୍ରୋହର ଭୂମିକା।
ଶ୍ରେଣୀ 6ମ ରୁ 8ମ କବିତା/ ଅନୁଚ୍ଛେଦ (300 ଶବ୍ଦ) / ପେଣ୍ଟିଂ/ଡ୍ରଇଂ/ ମଲ୍ଟିମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନ
ଶ୍ରେଣୀ 9ମ ରୁ 10ମ କବିତା/ ପ୍ରବନ୍ଧ (750 ଶବ୍ଦ) / ପେଣ୍ଟିଂ/ଡ୍ରଇଂ/ ମଲ୍ଟିମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନ
ଶ୍ରେଣୀ 11ମ ରୁ 12ମ କବିତା/ ପ୍ରବନ୍ଧ (1000 ଶବ୍ଦ) /ପେଣ୍ଟିଂ/ଡ୍ରଇଂ/ ମଲ୍ଟିମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନ

ପ୍ରକଳ୍ପ ସମୟ ସୀମା

ପ୍ରକଳ୍ପର ନିମ୍ନଲିଖିତ ସମୟସୀମା ଅନୁସରଣ କରାଯାଇପାରେ:-

ଟାଇମଲାଇନ୍ ବିବରଣୀ
5 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024 ସୁଦ୍ଧା ସଦ୍ୟତମ ବୀର ଗାଥା 4.0 ପ୍ରକଳ୍ପର ନୋଟିସ୍ MoE ଦ୍ୱାରା ସମସ୍ତ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳର ର ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଏବଂ ସମସ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଶିକ୍ଷା ବୋର୍ଡକୁ ପଠାଯିବ ।
10 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024 ସୁଦ୍ଧା ସଦ୍ୟତମ ଏହାପରେ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଏବଂ ସମସ୍ତ ଶିକ୍ଷା ବୋର୍ଡ ନିଜ ନିଜ ବିଦ୍ୟାଳୟକୁ ବୀର ଗାଥା 4.0 ପ୍ରକଳ୍ପର ପ୍ରଚାର/ପରିଚାଳନା ପାଇଁ ନୋଟିସ୍ ଜାରି କରିବେ।
17 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024
ରୁ
6 ଅକ୍ଟୋବର, 2024
MoD ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସୂଚନା/ ବିବରଣୀ ଅନୁଯାୟୀ, ଭର୍ଚୁଆଲ /ବୀରତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାଙ୍କ ସହ ବିଦ୍ୟାଳୟର ସିଧାସଳଖ ଭାବବିନିମୟ ।
ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ପରିଚାଳନା।
ବିଦ୍ୟାଳୟ ନିଜେ ଉପରୋକ୍ତ ବିଷୟ ଉପରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ପରିଚାଳନା କରିବ ଏବଂ ଏହାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବ ।
17 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024
ରୁ
15 ଅକ୍ଟୋବର, 2024
ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ପରିଚାଳନା ପରେ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପ୍ରତି ବର୍ଗରେ 01ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଅର୍ଥାତ୍ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବିଦ୍ୟାଳୟରୁ ମୋଟ 04ଟି ଏଣ୍ଟ୍ରି ମାଇଁଗଭ୍‌ ପୋର୍ଟାଲରେ ଅପଲୋଡ୍ କରିବ।
ବର୍ଗ-1 (ଶ୍ରେଣୀ 3ମ ରୁ 5ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି
ବର୍ଗ-2 (ଶ୍ରେଣୀ 3ମ ରୁ 5ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି
ବର୍ଗ-3 (ଶ୍ରେଣୀ 9ମ ରୁ 10ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି
ବର୍ଗ-4 (ଶ୍ରେଣୀ 11ମ ରୁ 12ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି
ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ପଞ୍ଚମ ଶ୍ରେଣୀ, 8ମ ଏବଂ 10ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସର୍ବାଧିକ ଶ୍ରେଣୀ ଥିବା ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ମୋଟ 4ଟି ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ। ଏହି ବ୍ରେକ୍ଅପ୍ ନିମ୍ନରେ ଦିଆଗଲା:-
(i). 10ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ
ବିଦ୍ୟାଳୟ 01ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଗ-1, 2 ଓ 3 ରେ। ବିଦ୍ୟାଳୟ ଅତିରିକ୍ତ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବ ଯେକୌଣସି ଗୋଟିଏ ବର୍ଗ-1, 2 ଓ 3 ରେ । ବିଦ୍ୟାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ଦାଖଲ ହେବାକୁ ଥିବା ମୋଟ ଏଣ୍ଟ୍ରି ହେଉଛି 04।
(ii). 8ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ
ବିଦ୍ୟାଳୟ 1ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବ ବର୍ଗ-1 ଓ 2 ରେ। ବିଦ୍ୟାଳୟ ରେ ଦୁଇଟି ଅତିରିକ୍ତ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ ବର୍ଗ-1 ଓ 2। ବିଦ୍ୟାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ଦାଖଲ ହେବାକୁ ଥିବା ମୋଟ ଏଣ୍ଟ୍ରି ହେଉଛି 04।
(ii). 5 ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ
ଯେହେତୁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ବର୍ଗ ରହିଛି 5 ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପାଇଁ, ବିଦ୍ୟାଳୟ 04 ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବ ବର୍ଗ -1 ରେ।
17 ଅକ୍ଟୋବର, 2024
ରୁ
10 ନଭେମ୍ବର, 2024
ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ନୋଡାଲ ଅଫିସର/ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ନିଯୁକ୍ତ ହେବାକୁ ଥିବା ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଫିସରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଏଣ୍ଟ୍ରିଗୁଡ଼ିକର ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରୀୟ ମୂଲ୍ୟାୟନ କରାଯିବ। ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ ଏଠାରେ ଦିଆଯାଇଛି ଅନୁବନ୍ଧ - I
ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମାଇଁଗଭ୍ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟକୁ ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ପଠାଯିବ।
12 ନଭେମ୍ବର, 2024
ରୁ
30 ନଭେମ୍ବର, 2024
ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ନୋଡାଲ ଅଫିସରମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ହେବାକୁ ଥିବା ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଫିସରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଏଣ୍ଟ୍ରିଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟାୟନ। ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ ଏଠାରେ ଦିଆଯାଇଛି ଅନୁବନ୍ଧ - I
ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଫିସରମାନେ (ମାଇଗଭ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ) ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଗୁଡ଼ିକ (ଅନୁବନ୍ଧ - II ଅନୁଯାୟୀ) ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟକୁ ପ୍ରଦାନ କରିବେ ।
ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳକୁ ଟେଲିଫୋନିକ/ଭିଡିଓ କଲ୍ ଇଣ୍ଟରଭ୍ୟୁ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଉପାୟରେ ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ଚୟନ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ପ୍ରବେଶର ସତ୍ୟତା ଏବଂ ମୌଳିକତା ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ହେବ।
4 ଡିସେମ୍ବର, 2024
ରୁ
24 ଡିସେମ୍ବର, 2024
ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ (MoE ସୁଦ୍ଧା ଗଠିତ ହେବାକୁ ଥିବା କମିଟି ଦ୍ୱାରା)
ଡିସେମ୍ବର 27, 2024 ସୁଦ୍ଧା ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ କମିଟି ଦ୍ୱାରା MoEକୁ ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ ମୂଲ୍ୟାୟନର ଫଳାଫଳ ଦାଖଲ
ଡିସେମ୍ବର 30, 2024 ସୁଦ୍ଧା MoE ଦ୍ୱାରା MoDକୁ ଫଳାଫଳ ହସ୍ତାନ୍ତର

(* ଦାଖଲର ଶେଷ ତାରିଖକୁ ବିଦ୍ୟାଳୟମାନେ ଅପେକ୍ଷା କରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ। ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ସମାପ୍ତ ହେବା ମାତ୍ରେ ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଗରେ 01 ଜଣ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ପ୍ରବେଶିକା ବିଦ୍ୟାଳୟ ଦ୍ୱାରା ଚୟନ ହେବା ମାତ୍ରେ ସେମାନେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପୋର୍ଟାଲରେ ଦାଖଲ କରିବେ)।

ଏଣ୍ଚ୍ରିର ମୂଲ୍ୟାୟନ

  1. ବୀର ଗାଥା 4.0 ପ୍ରକଳ୍ପରେ 3ଟି ସ୍ତର ରହିବ: ଜିଲ୍ଲାସ୍ତର, ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ଏବଂ ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ।
  2. ଜିଲ୍ଲାସ୍ତର, ରାଜ୍ୟସ୍ତରୀୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ଓ ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ କରାଯିବ। ଆର୍ମି ବିଦ୍ୟାଳୟ/ନୌସେନା ବିଦ୍ୟାଳୟ/ଏୟାରଫୋର୍ସ ବିଦ୍ୟାଳୟ/ସୈନିକ ବିଦ୍ୟାଳୟ/ଷ୍ଟେଟ ବୋର୍ଡ ବିଦ୍ୟାଳୟ/CBSE ବିଦ୍ୟାଳୟର ଶିକ୍ଷକମାନେ ନାମାଙ୍କନ ଭିତ୍ତିରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ କରିବେ।
  3. ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ: ରାଜ୍ୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀ/ SPD ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରରେ ଏଣ୍ଟ୍ରିର ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରରେ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀ ନିଯୁକ୍ତ କରିବେ। ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ଜିଲ୍ଲା ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀ/ଜିଲ୍ଲା ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ DIET ଏବଂ ସମ୍ପୃକ୍ତ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ/ଜିଲ୍ଲାର ଅନ୍ୟ ଅଧିକାରୀମାନଙ୍କୁ ନିୟୋଜିତ କରିବେ।
  4. ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ: ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନର ଦାୟିତ୍ୱ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ କିମ୍ବା SPDର ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଉପରେ ରହିବ। ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ କିମ୍ବା SPDର ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀମାନେ DIET/ SCERT/ ଅନ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ ମାନଙ୍କୁ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ନିୟୋଜିତ କରିବେ।
  5. ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ ମୂଲ୍ୟାୟନ: ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ କମିଟି ଦ୍ୱାରା କରାଯିବ ଯାହା ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା ଗଠିତ ହେବ ।

ପୁରସ୍କାର ଓ ସ୍ୱୀକୃତି

ପ୍ରତ୍ୟେକ ସ୍ତରରେ ବିଜେତା ରହିବେ। ଘୋଷଣା ହେବାକୁ ଥିବା ବିଜେତାଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ନିମ୍ନଲିଖିତ:-

ବିଜେତାଙ୍କୁ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରିବା: ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ବିଜେତାଙ୍କୁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ମିଳିତ ଭାବେ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରିବେ। ପ୍ରତି ବିଜେତାଙ୍କୁ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ପକ୍ଷରୁ 10,000/- ଟଙ୍କା ପୁରସ୍କାର ରାଶି ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ। ଜିଲ୍ଲା ଓ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସମସ୍ତ ବିଜେତାଙ୍କୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଜିଲ୍ଲା ଓ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ପକ୍ଷରୁ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରାଯିବ। ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ/ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିବା ଏହି ପୁରସ୍କାରର ରୂପରେଖ ରାଜ୍ୟ/ଜିଲ୍ଲା କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରି ସେହି ଅନୁଯାୟୀ ବଜେଟ୍ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ। ସମସ୍ତ ବିଜେତାଙ୍କୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଭାବରେ ଏକ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ:

  1. ସୁପର 100ରେ ମନୋନୀତ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ମିଳିତ ଭାବେ ।
  2. ରାଜ୍ୟ/ କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରରେ ମନୋନୀତ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ପ୍ରମୁଖ ଶାସନ ସଚିବ/ଶିକ୍ଷା ସଚିବଙ୍କ ଦ୍ଵାରା
  3. ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରରେ ମନୋନୀତ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ/ଜିଲ୍ଲାର ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ସ୍ଥିର କରାଯାଇଥିବା ଜିଲ୍ଲାପାଳ/ଜିଲ୍ଲାପାଳ/ଡେପୁଟି କମିଶନର ଓ ଜିଲ୍ଲା ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ/ଉପଯୁକ୍ତ ଉଚ୍ଚ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ମିଳିତ ଉଦ୍ୟମରେ।

ରେଫରେନ୍ସ ପାଇଁ ୱେବସାଇଟ୍:

ନିମ୍ନଲିଖିତ ଲିଙ୍କଗୁଡିକ ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡିକ ଦ୍ୱାରା ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇପାରେ:

  1. Website https://gallantryawards.gov.in/ to know in detail about the brave-hearts.
  2. NCERT book on Paramvir Chakra Awardees at the link: https://ncert.nic.in/pdf/publication/otherpublications/veergatha.pdf

ପ୍ରବନ୍ଧ/ଅନୁଚ୍ଛେଦର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ

କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ସତେଜ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ, ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ଅନ୍ତର୍ଦୃଷ୍ଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ । ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ
2. ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି
3 ସମର୍ଥନ ଯୁକ୍ତିଗୁଡିକ ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ସମର୍ଥିତ (ବୁଦ୍ଧିମାନ ଉଦାହରଣ, ଯୁକ୍ତି ଏବଂ ବିବରଣୀ ସହିତ)। ପ୍ରବନ୍ଧରେ ପାଠର ଉଦାହରଣ/ଉଦାହରଣ ଏବଂ ଏହାର ମହତ୍ତ୍ୱର ଦୃଢ଼ ବିଶ୍ଳେଷଣ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ । ଯୁକ୍ତିକୁ ଭଲ ସମର୍ଥନ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି । ମୁଖ୍ୟ ବିଚାରକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଲେଖକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦାହରଣ, ଯୁକ୍ତି ଓ ବିବରଣୀ ବ୍ୟବହାର କରିଛନ୍ତି। କିଛି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସମର୍ଥିତ ନୁହେଁ। ମୁଖ୍ୟ ଧାରଣା ସ୍ପଷ୍ଟ କିନ୍ତୁ ସମର୍ଥକ ସୂଚନା ବହୁତ ସାଧାରଣ ଅଟେ । ଅନେକ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ସମର୍ଥନ ମିଳୁନାହିଁ। ମୁଖ୍ୟ ଧାରଣା କିଛି ମାତ୍ରାରେ ସ୍ପଷ୍ଟ କିନ୍ତୁ ଅଧିକ ସମର୍ଥିତ ସୂଚନାର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ବିଷୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ। ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର:16

ନୋଟ୍ :
1) ପ୍ରବନ୍ଧ/ଅନୁଚ୍ଛେଦ ଯଦି ବିଷୟ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନଥାଏ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ
2) ଯଦି ଶବ୍ଦ ସଂଖ୍ୟା ଶବ୍ଦ ସୀମାର 50 କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଶବ୍ଦ ଅତିକ୍ରମ କରେ, ତେବେ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ସ୍କୋରରୁ 2 ମାର୍କ କଟାଯିବ।

କବିତାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ

କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ନୂତନ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ, ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ବୁଦ୍ଧିମୟ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ
2 ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି
3 କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ 6 ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ସମାନ କିମ୍ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଛି 4-5ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ସମାନ କିମ୍ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି 2-3ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ସମାନ କିମ୍ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି 1ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16

ନୋଟ୍: ଯଦି କବିତା ବିଷୟବସ୍ତୁ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ

ମଲ୍ଟି-ମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ

କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ନୂତନ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ । ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ, କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ବୁଦ୍ଧିମୟ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ
2 ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି
3 ସଂଳାପ ଏକ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବା ଏବଂ ଚରିତ୍ର/ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଜୀବନ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ପରିମାଣର ସଂଳାପ ଅଛି ଏବଂ ଏହା ବାସ୍ତବବାଦୀ ଅଟେ । ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ପାଇଁ ଏବଂ କାହାଣୀକୁ ଜୀବନ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସଂଳାପ ରହିଛି, କିନ୍ତୁ ଏହା କିଛି ମାତ୍ରାରେ ଅବାସ୍ତବ। ଏହି ନାଟକରେ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କର ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ରହିବା ପାଇଁ ଯଥେଷ୍ଟ ସଂଳାପ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଏହା ପ୍ରାୟତଃ ଅବାସ୍ତବ ଅଟେ । ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ସଂଳାପ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅବାସ୍ତବ
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16

ନୋଟ୍‌: ଯଦି ଭିଡିଓ ବିଷୟ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ

ଚିତ୍ରକଳାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ

କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ନୂତନ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ । ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ବୁଦ୍ଧିମୟ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ
2 ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ । ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି
3 କୌଶଳ କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ ଉନ୍ନତ କୌଶଳରେ ଦକ୍ଷତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୋଇଛି । ସମସ୍ତ ବସ୍ତୁକୁ ସଠିକ୍ ସ୍ଥାନରେ ରଖାଯାଇଛି। କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ ଉତ୍ତମ କୌଶଳ ରହିଛି । ସବୁ ବସ୍ତୁକୁ ସଠିକ୍ ଜାଗାରେ ରଖାଯାଇଛି। କଳାତ୍ମକ ରଚନା କଳା ଧାରଣା ବିଷୟରେ କିଛି କୌଶଳ ଏବଂ ବୁଝାମଣା ପ୍ରଦାନ କରିବା । କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ କୌଶଳର ଅଭାବ ଏବଂ / କିମ୍ବା କଳାର ଧାରଣାକୁ ବୁଝିବାର ଅଭାବ ରହିଛି।
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର:16

ନୋଟ୍: ଯଦି ପେଣ୍ଟିଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନହୁଏ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ।