ବର୍ଗ | କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ | ପ୍ରସ୍ତାବିତ ପ୍ରସଙ୍ଗ |
ଶ୍ରେଣୀ 3ୟ ରୁ 5ମ | କବିତା/ଅନୁଚ୍ଛେଦ (150 ଶବ୍ଦ) /ପେଣ୍ଟିଂ/ଚିତ୍ରାଙ୍କନ |
|
ଶ୍ରେଣୀ 6ମ ରୁ 8ମ | କବିତା/ ଅନୁଚ୍ଛେଦ (300 ଶବ୍ଦ) / ପେଣ୍ଟିଂ/ଡ୍ରଇଂ/ ମଲ୍ଟିମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନ | |
ଶ୍ରେଣୀ 9ମ ରୁ 10ମ | କବିତା/ ପ୍ରବନ୍ଧ (750 ଶବ୍ଦ) / ପେଣ୍ଟିଂ/ଡ୍ରଇଂ/ ମଲ୍ଟିମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନ | |
ଶ୍ରେଣୀ 11ମ ରୁ 12ମ | କବିତା/ ପ୍ରବନ୍ଧ (1000 ଶବ୍ଦ) /ପେଣ୍ଟିଂ/ଡ୍ରଇଂ/ ମଲ୍ଟିମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନ |
ଟାଇମଲାଇନ୍ | ବିବରଣୀ |
5 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024 ସୁଦ୍ଧା ସଦ୍ୟତମ | ବୀର ଗାଥା 4.0 ପ୍ରକଳ୍ପର ନୋଟିସ୍ MoE ଦ୍ୱାରା ସମସ୍ତ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳର ର ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଏବଂ ସମସ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଶିକ୍ଷା ବୋର୍ଡକୁ ପଠାଯିବ । |
10 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024 ସୁଦ୍ଧା ସଦ୍ୟତମ | ଏହାପରେ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଏବଂ ସମସ୍ତ ଶିକ୍ଷା ବୋର୍ଡ ନିଜ ନିଜ ବିଦ୍ୟାଳୟକୁ ବୀର ଗାଥା 4.0 ପ୍ରକଳ୍ପର ପ୍ରଚାର/ପରିଚାଳନା ପାଇଁ ନୋଟିସ୍ ଜାରି କରିବେ। |
17 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024 ରୁ 6 ଅକ୍ଟୋବର, 2024 |
MoD ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ସୂଚନା/ ବିବରଣୀ ଅନୁଯାୟୀ, ଭର୍ଚୁଆଲ /ବୀରତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାଙ୍କ ସହ ବିଦ୍ୟାଳୟର ସିଧାସଳଖ ଭାବବିନିମୟ । ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ପରିଚାଳନା। ବିଦ୍ୟାଳୟ ନିଜେ ଉପରୋକ୍ତ ବିଷୟ ଉପରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ପରିଚାଳନା କରିବ ଏବଂ ଏହାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବ । |
17 ସେପ୍ଟେମ୍ବର, 2024 ରୁ 15 ଅକ୍ଟୋବର, 2024 |
ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ପରିଚାଳନା ପରେ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପ୍ରତି ବର୍ଗରେ 01ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଅର୍ଥାତ୍ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବିଦ୍ୟାଳୟରୁ ମୋଟ 04ଟି ଏଣ୍ଟ୍ରି ମାଇଁଗଭ୍ ପୋର୍ଟାଲରେ ଅପଲୋଡ୍ କରିବ। ବର୍ଗ-1 (ଶ୍ରେଣୀ 3ମ ରୁ 5ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ବର୍ଗ-2 (ଶ୍ରେଣୀ 3ମ ରୁ 5ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ବର୍ଗ-3 (ଶ୍ରେଣୀ 9ମ ରୁ 10ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ବର୍ଗ-4 (ଶ୍ରେଣୀ 11ମ ରୁ 12ମ): 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ପଞ୍ଚମ ଶ୍ରେଣୀ, 8ମ ଏବଂ 10ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସର୍ବାଧିକ ଶ୍ରେଣୀ ଥିବା ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ମୋଟ 4ଟି ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ। ଏହି ବ୍ରେକ୍ଅପ୍ ନିମ୍ନରେ ଦିଆଗଲା:- (i). 10ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ ବିଦ୍ୟାଳୟ 01ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଗ-1, 2 ଓ 3 ରେ। ବିଦ୍ୟାଳୟ ଅତିରିକ୍ତ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବ ଯେକୌଣସି ଗୋଟିଏ ବର୍ଗ-1, 2 ଓ 3 ରେ । ବିଦ୍ୟାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ଦାଖଲ ହେବାକୁ ଥିବା ମୋଟ ଏଣ୍ଟ୍ରି ହେଉଛି 04। (ii). 8ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ ବିଦ୍ୟାଳୟ 1ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବ ବର୍ଗ-1 ଓ 2 ରେ। ବିଦ୍ୟାଳୟ ରେ ଦୁଇଟି ଅତିରିକ୍ତ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ ବର୍ଗ-1 ଓ 2। ବିଦ୍ୟାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ଦାଖଲ ହେବାକୁ ଥିବା ମୋଟ ଏଣ୍ଟ୍ରି ହେଉଛି 04। (ii). 5 ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଯେହେତୁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ବର୍ଗ ରହିଛି 5 ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପାଇଁ, ବିଦ୍ୟାଳୟ 04 ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବ ବର୍ଗ -1 ରେ। |
17 ଅକ୍ଟୋବର, 2024 ରୁ 10 ନଭେମ୍ବର, 2024 |
ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ନୋଡାଲ ଅଫିସର/ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ନିଯୁକ୍ତ ହେବାକୁ ଥିବା ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଫିସରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଏଣ୍ଟ୍ରିଗୁଡ଼ିକର ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରୀୟ ମୂଲ୍ୟାୟନ କରାଯିବ। ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ ଏଠାରେ ଦିଆଯାଇଛି ଅନୁବନ୍ଧ - I ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମାଇଁଗଭ୍ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟକୁ ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ପଠାଯିବ। |
12 ନଭେମ୍ବର, 2024 ରୁ 30 ନଭେମ୍ବର, 2024 |
ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ନୋଡାଲ ଅଫିସରମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ହେବାକୁ ଥିବା ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଫିସରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଏଣ୍ଟ୍ରିଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟାୟନ। ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ ଏଠାରେ ଦିଆଯାଇଛି ଅନୁବନ୍ଧ - I ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଫିସରମାନେ (ମାଇଗଭ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ) ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଗୁଡ଼ିକ (ଅନୁବନ୍ଧ - II ଅନୁଯାୟୀ) ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟକୁ ପ୍ରଦାନ କରିବେ । ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳକୁ ଟେଲିଫୋନିକ/ଭିଡିଓ କଲ୍ ଇଣ୍ଟରଭ୍ୟୁ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଉପାୟରେ ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ଚୟନ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ପ୍ରବେଶର ସତ୍ୟତା ଏବଂ ମୌଳିକତା ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ହେବ। |
4 ଡିସେମ୍ବର, 2024 ରୁ 24 ଡିସେମ୍ବର, 2024 |
ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ (MoE ସୁଦ୍ଧା ଗଠିତ ହେବାକୁ ଥିବା କମିଟି ଦ୍ୱାରା) |
ଡିସେମ୍ବର 27, 2024 ସୁଦ୍ଧା | ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ କମିଟି ଦ୍ୱାରା MoEକୁ ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ ମୂଲ୍ୟାୟନର ଫଳାଫଳ ଦାଖଲ |
ଡିସେମ୍ବର 30, 2024 ସୁଦ୍ଧା | MoE ଦ୍ୱାରା MoDକୁ ଫଳାଫଳ ହସ୍ତାନ୍ତର |
(* ଦାଖଲର ଶେଷ ତାରିଖକୁ ବିଦ୍ୟାଳୟମାନେ ଅପେକ୍ଷା କରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ। ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ସମାପ୍ତ ହେବା ମାତ୍ରେ ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଗରେ 01 ଜଣ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ପ୍ରବେଶିକା ବିଦ୍ୟାଳୟ ଦ୍ୱାରା ଚୟନ ହେବା ମାତ୍ରେ ସେମାନେ ଦିଆଯାଇଥିବା ପୋର୍ଟାଲରେ ଦାଖଲ କରିବେ)।
ପ୍ରତ୍ୟେକ ସ୍ତରରେ ବିଜେତା ରହିବେ। ଘୋଷଣା ହେବାକୁ ଥିବା ବିଜେତାଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ନିମ୍ନଲିଖିତ:-
ବିଜେତାଙ୍କୁ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରିବା: ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ବିଜେତାଙ୍କୁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ମିଳିତ ଭାବେ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରିବେ। ପ୍ରତି ବିଜେତାଙ୍କୁ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ପକ୍ଷରୁ 10,000/- ଟଙ୍କା ପୁରସ୍କାର ରାଶି ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ। ଜିଲ୍ଲା ଓ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସମସ୍ତ ବିଜେତାଙ୍କୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଜିଲ୍ଲା ଓ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ପକ୍ଷରୁ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରାଯିବ। ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ/ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଉଥିବା ଏହି ପୁରସ୍କାରର ରୂପରେଖ ରାଜ୍ୟ/ଜିଲ୍ଲା କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରି ସେହି ଅନୁଯାୟୀ ବଜେଟ୍ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ। ସମସ୍ତ ବିଜେତାଙ୍କୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଭାବରେ ଏକ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ:
ନିମ୍ନଲିଖିତ ଲିଙ୍କଗୁଡିକ ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡିକ ଦ୍ୱାରା ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇପାରେ:
ପ୍ରବନ୍ଧ/ଅନୁଚ୍ଛେଦର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ
କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା | ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର | 4 ମାର୍କ | 3 ମାର୍କ | 2 ମାର୍କ | 1 ମାର୍କ |
1 | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା | ସତେଜ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ, ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ | କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ଅନ୍ତର୍ଦୃଷ୍ଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ । | ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ | କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ |
2. | ଉପସ୍ଥାପନା | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ | ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି | ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ | ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି |
3 | ସମର୍ଥନ | ଯୁକ୍ତିଗୁଡିକ ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ସମର୍ଥିତ (ବୁଦ୍ଧିମାନ ଉଦାହରଣ, ଯୁକ୍ତି ଏବଂ ବିବରଣୀ ସହିତ)। ପ୍ରବନ୍ଧରେ ପାଠର ଉଦାହରଣ/ଉଦାହରଣ ଏବଂ ଏହାର ମହତ୍ତ୍ୱର ଦୃଢ଼ ବିଶ୍ଳେଷଣ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ । | ଯୁକ୍ତିକୁ ଭଲ ସମର୍ଥନ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି । ମୁଖ୍ୟ ବିଚାରକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଲେଖକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦାହରଣ, ଯୁକ୍ତି ଓ ବିବରଣୀ ବ୍ୟବହାର କରିଛନ୍ତି। | କିଛି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସମର୍ଥିତ ନୁହେଁ। ମୁଖ୍ୟ ଧାରଣା ସ୍ପଷ୍ଟ କିନ୍ତୁ ସମର୍ଥକ ସୂଚନା ବହୁତ ସାଧାରଣ ଅଟେ । | ଅନେକ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ସମର୍ଥନ ମିଳୁନାହିଁ। ମୁଖ୍ୟ ଧାରଣା କିଛି ମାତ୍ରାରେ ସ୍ପଷ୍ଟ କିନ୍ତୁ ଅଧିକ ସମର୍ଥିତ ସୂଚନାର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି |
4 | ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା | ତଥ୍ୟ ବିଷୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ। | ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି | କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ | ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା |
ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର:16
ନୋଟ୍ :
1) ପ୍ରବନ୍ଧ/ଅନୁଚ୍ଛେଦ ଯଦି ବିଷୟ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନଥାଏ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ
2) ଯଦି ଶବ୍ଦ ସଂଖ୍ୟା ଶବ୍ଦ ସୀମାର 50 କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ଶବ୍ଦ ଅତିକ୍ରମ କରେ, ତେବେ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ସ୍କୋରରୁ 2 ମାର୍କ କଟାଯିବ।
କବିତାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ
କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା | ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର | 4 ମାର୍କ | 3 ମାର୍କ | 2 ମାର୍କ | 1 ମାର୍କ |
1 | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା | ନୂତନ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ, ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ | କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ବୁଦ୍ଧିମୟ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ | ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ | କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ |
2 | ଉପସ୍ଥାପନା | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ | ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି | ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ | ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି |
3 | କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ | 6 ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ସମାନ କିମ୍ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଛି | 4-5ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ସମାନ କିମ୍ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି | 2-3ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ସମାନ କିମ୍ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି | 1ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି |
4 | ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା | ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ | ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି | କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ | ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା |
ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16
ନୋଟ୍: ଯଦି କବିତା ବିଷୟବସ୍ତୁ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ
ମଲ୍ଟି-ମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ
କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା | ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର | 4 ମାର୍କ | 3 ମାର୍କ | 2 ମାର୍କ | 1 ମାର୍କ |
1 | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା | ନୂତନ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ । ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ, | କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ବୁଦ୍ଧିମୟ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ | ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ | କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ |
2 | ଉପସ୍ଥାପନା | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ | ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି | ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ | ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି |
3 | ସଂଳାପ | ଏକ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବା ଏବଂ ଚରିତ୍ର/ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଜୀବନ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ପରିମାଣର ସଂଳାପ ଅଛି ଏବଂ ଏହା ବାସ୍ତବବାଦୀ ଅଟେ । | ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ପାଇଁ ଏବଂ କାହାଣୀକୁ ଜୀବନ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସଂଳାପ ରହିଛି, କିନ୍ତୁ ଏହା କିଛି ମାତ୍ରାରେ ଅବାସ୍ତବ। | ଏହି ନାଟକରେ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କର ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ରହିବା ପାଇଁ ଯଥେଷ୍ଟ ସଂଳାପ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଏହା ପ୍ରାୟତଃ ଅବାସ୍ତବ ଅଟେ । | ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ସଂଳାପ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅବାସ୍ତବ |
4 | ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା | ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ | ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି | କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ | ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା |
ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16
ନୋଟ୍: ଯଦି ଭିଡିଓ ବିଷୟ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ
ଚିତ୍ରକଳାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ମାନଦଣ୍ଡ
କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା | ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର | 4 ମାର୍କ | 3 ମାର୍କ | 2 ମାର୍କ | 1 ମାର୍କ |
1 | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା | ନୂତନ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଆଭିମୁଖ୍ୟ । ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ କଳ୍ପନାତ୍ମକ ବା ସୃଜନଶୀଳ | କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପନାତ୍ମକ କିମ୍ବା ବୁଦ୍ଧିମୟ ଧାରଣାକୁ ସାଧାରଣ ଠାରୁ ବାହାରେ ପ୍ରକାଶ କରିଥାଏ | ସାଧାରଣରୁ କିଛି ସୃଜନଶୀଳ, ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ | କୌଣସି ମୌଳିକ କିମ୍ବା କଳ୍ପନାତ୍ମକ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ନୁହେଁ |
2 | ଉପସ୍ଥାପନା | ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ । | ଦକ୍ଷ ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି | ବାର୍ତ୍ତା ବେଳେବେଳେ ଅନୁସରଣ କରିବା କଷ୍ଟକର ହୁଏ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଯଥେଷ୍ଟ ଭଲ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୁଏ | ସନ୍ଦେଶ ବୁଝିହେବ ନାହିଁ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଖରାପ ଭାବରେ ସଂଗଠିତ ହୋଇଛି |
3 | କୌଶଳ | କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ ଉନ୍ନତ କୌଶଳରେ ଦକ୍ଷତା ପ୍ରଦର୍ଶିତ ହୋଇଛି । ସମସ୍ତ ବସ୍ତୁକୁ ସଠିକ୍ ସ୍ଥାନରେ ରଖାଯାଇଛି। | କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ ଉତ୍ତମ କୌଶଳ ରହିଛି । ସବୁ ବସ୍ତୁକୁ ସଠିକ୍ ଜାଗାରେ ରଖାଯାଇଛି। | କଳାତ୍ମକ ରଚନା କଳା ଧାରଣା ବିଷୟରେ କିଛି କୌଶଳ ଏବଂ ବୁଝାମଣା ପ୍ରଦାନ କରିବା । | କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ କୌଶଳର ଅଭାବ ଏବଂ / କିମ୍ବା କଳାର ଧାରଣାକୁ ବୁଝିବାର ଅଭାବ ରହିଛି। |
4 | ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା | ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ | ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି | କିଛି ତଥ୍ୟ ବିସୟବସ୍ତୁ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ | ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା |
ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର:16
ନୋଟ୍: ଯଦି ପେଣ୍ଟିଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନହୁଏ, ତେବେ କୌଣସି ମାର୍କ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ।