ভাৰতৰ উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ হেকাথন 2024

পৰিচয়

ইয়াৰ প্ৰাথমিক লক্ষ্য হেকাথন 2024 হৈছে উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ ৰেজিষ্ট্ৰীৰ দৈনন্দিন কাৰ্য্যত একত্ৰিত কৰিব পৰা উদ্ভাৱনীমূলক AI প্ৰযুক্তিসমূহ অন্বেষণ কৰা। এই প্ৰযুক্তিবোৰে কেৱল উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ নিয়ম, 2013 অনুসৰণ কৰাই নহয়, আদালতৰ দক্ষতা, শুদ্ধতা আৰু সামগ্ৰিক কাৰ্যকলাপৰ ওপৰতো এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ইতিবাচক প্ৰভাৱ পেলাব।

ৰেজিষ্ট্ৰীৰ দ্বাৰা সমস্যা, প্ৰত্যাহ্বান, কৰ্মপ্ৰবাহৰ পৰিৱৰ্তন আৰু দক্ষতা লাভৰ বাবে ধাৰণাৰ ভাগ-বতৰা কৰাৰ পৰম্পৰা অব্যাহত ৰাখিবলৈ, সমাধান আৰু ধাৰণা অন্বেষণ কৰিবলৈ হেকাথন 2023 আয়োজন কৰা হৈছিল।

বিষয়বস্তু

ভাৰতৰ উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ ৰেজিষ্ট্ৰীত কৰা চৰকাৰী কাৰ্যবোৰ উন্নত আৰু অধিক সুচাৰুৰূপে সম্পাদন কৰিবলৈ কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তা-আধাৰিত প্ৰযুক্তিত সমাধান অন্বেষণ কৰা।

সমস্যাৰ বিবৃতি

বিবৃতি-ক

গোচৰসমূহ নীৰিক্ষণৰ সুবিধা প্ৰদান, ত্ৰুটি আঁতৰোৱাৰ বাবে মেটাডেটাকে ধৰি তথ্য নিষ্কাশনৰ বাবে এক কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তা-আধাৰিত মডেলৰ বিকাশ, দলৰ নামৰ দৰে তথ্য ক্ষেত্ৰ, ঠিকনা, আইন, ধাৰা আইনী ব্যৱস্থা, বিষয় শ্ৰেণীসমূহ, আবেদনৰ ফৰ্মেটৰ চিনাক্তকৰণ যেনে বিশেষ ছুটি আবেদন ফৰ্ম 28, উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ বিধিমালা 2013, বিধিবদ্ধ আবেদন, ইত্যাদি।

বিবৃতি-খ:

ঘটনা-সম্পৰ্কীয় তথ্যৰ বিষয়ে প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দিবলৈ, বিচাৰৰ সাৰাংশ, আদালতৰ নথিপত্ৰ, ইত্যাদিৰ বাবে 1950ৰ ভাৰতৰ সংবিধানৰ ইংৰাজী আৰু অনুসূচীত ভাষাত কথোপকথনমূলক ব্যৱহাৰৰ বাবে এটা কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তা-আধাৰিত মডেলৰ বিকাশ।

কাৰিকৰী মাপকাঠি আৰু চৰ্ত (মূল্যায়নৰ মাপকাঠি)

i সমস্যাটো বুজা 05 পইণ্ট
II ধাৰণাৰ প্ৰমাণ 05 পইণ্ট
iii প্ৰতিবেদন 05 পইণ্ট
iv সমাধানটোৰ ব্যৱহাৰকাৰী অনুকূলতা 05 পইণ্ট
v উদ্ভাৱন 05 পইণ্ট
iv বিকাশ আৰু প্ৰয়োগৰ সময়সীমা 05 পইণ্ট
vii প্ৰযুক্তিবিদ্যা আৰু AIৰ ক্ষেত্ৰত পূৰ্বে সম্পন্ন হোৱা কাম 05 পইণ্ট
viii যিকোনো চৰকাৰী বা ৰাজহুৱা খণ্ডৰ উদ্যোগত সম্পন্ন কৰা একেধৰণৰ কাম 05 পইণ্ট
ix প্ৰস্তাৱিত সমাধানৰ ফলপ্রসূতা 05 পইণ্ট
x ব্যয় কাৰ্যকৰীতা 05 পইণ্ট
  মুঠ 50 পইণ্ট

সময়ৰেখা

এছ. নং। কাৰ্যকলাপ সময়ৰেখা
1. আৰম্ভণিৰ তাৰিখ 1 আগষ্ট 2024
2. অনলাইন জমা দিয়াৰ অন্তিম তাৰিখ 31 আগষ্ট 2024
3. ধাৰণাৰ প্ৰমাণ (POC)ৰ সৈতে চূড়ান্ত প্ৰতিবেদন 14 ছেপ্টেম্বৰ 2024

মূল্যাঙ্কন প্ৰক্ৰিয়া

  1. আবেদন দাখিলৰ অন্তিম তাৰিখৰ পাছত, এখন স্ক্ৰীনিং আৰু মূল্যায়ন সমিতিয়ে উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ নিয়ম, 2013ৰ দ্বাৰা উদ্ভাৱনীমূলক ধাৰণাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি 15 জন প্ৰাৰ্থীক বাছনি কৰিব। এই প্ৰাৰ্থীসকলে তেওঁলোকৰ ধাৰণাৰ প্ৰমাণ বাছনি তথা স্ক্ৰীনিং সমিতিৰ আগত উপস্থাপন কৰিব।
  2. বাছনি কৰা প্ৰাৰ্থীসকলে মূল্যায়ন সমিতিৰ সৈতে স্ক্ৰীনিঙৰ বাবে নতুন দিল্লীত উপস্থিত থাকিব লাগিব।
  3. অনুষ্ঠানটো একাধিক অধিবেশনত বিভক্ত হ'ব আৰু প্ৰতিজন অংশগ্ৰহণকাৰীক তেওঁলোকৰ প্ৰতিবেদন আৰু ধাৰণাৰ প্ৰমাণ প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ নিৰ্দিষ্ট সময় আবণ্টন কৰা হ'ব।
  4. প্ৰতিজন অংশগ্ৰহণকাৰীয়ে তেওঁলোকৰ প্ৰতিবেদন, মত বিনিময়, আৰু বাছনি তথা স্ক্ৰীনিং কমিটি আৰু ভাৰপ্ৰাপ্ত মাননীয় বিচাৰকৰ সৈতে প্ৰশ্ন-উত্তৰ অধিবেশনৰ বাবে 30 মিনিটৰ সময় পাব।
  5. পিচ্বোৰ পূৰ্বনিৰ্ধাৰিত মাপকাঠি অনুসৰি মূল্যায়ন কৰা হ'ব।
  6. বাছনি তথা স্ক্ৰীনিং কমিটিয়ে তেওঁলোকৰ মূল্যায়ন ফলাফলসমূহ ভাৰপ্ৰাপ্ত মাননীয় বিচাৰকৰ ওচৰত দাখিল কৰিব।
  7. ভাৰতৰ মাননীয় মুখ্য ন্যায়াধীশৰ সৈতে পৰামৰ্শ কৰি মাননীয় বিচাৰকে হেকাথন 2024ৰ বিজয়ী আৰু ৰানাৰ-আপ হিচাপে সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ প্ৰস্তাৱ বাছনি কৰাৰ বাবে সমিতিৰ মতামত বিবেচনা কৰিব।
  8. নিৰ্বাচিত প্ৰাৰ্থী সন্দৰ্ভত উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ সিদ্ধান্ত চূড়ান্ত আৰু সকলো অংশগ্ৰহণকাৰীৰ বাবে বাধ্যতামূলক।
  9. পূৰ্বনিৰ্ধাৰিত চৰ্তৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি উচ্চতম ন্যায়ালয়ে প্ৰতিটো দলকে স্ক'ৰ আৰু ৰেংক দিব, চূড়ান্ত স্ক'ৰে বিজয়ী আৰু ৰানাৰ-আপ নিৰ্ণয় কৰিব।

প্ৰশংসা/পুৰস্কাৰ

  1. বিজয়ী আৰু ৰানাৰ-আপলৈ ট্ৰফী,
  2. নিৰ্বাচিত প্ৰাৰ্থীসকলৰ বাবে অংশগ্ৰহণৰ প্ৰমাণপত্ৰ
  3. বিজয়ী, ৰানাৰ-আপ আৰু নিৰ্বাচিত প্ৰাৰ্থীসকলক স্মাৰক।
  4. এনে পুৰস্কাৰৰ ক্ষেত্ৰত সময়ে সময়ে প্ৰযোজ্য হ'ব পৰা যিকোনো বিধিবদ্ধ কৰ, শুল্ক বা লেভি, সংশ্লিষ্ট পুৰস্কাৰৰ বিজয়ীয়ে প্ৰদান কৰিব লাগিব।

প্ৰৱেশ আৰু যোগ্যতা

  1. উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ ৱেবছাইটত উপলব্ধ অনলাইন এন্ট্ৰি প্ৰ-পত্ৰৰ জৰিয়তে এন্ট্ৰি দাখিল কৰিব লাগিব (www.sci.gov.in) আৰু মাইগভ (https://innovateindia.mygov.in/).
  2. হেকাথন 2024 ভাৰতৰ IT আৰু AI বিশেষজ্ঞতা থকা সংস্থা (ফাৰ্ম, কোম্পানী, একাডেমিক ইনষ্টিটিউচন), ষ্টাৰ্টআপ, আৰু ব্যক্তি/অন্যৰ বাবে মুকলি।
  3. সমাধানবোৰ AI-আধাৰিত, অনন্য, উদ্ভাৱনীমূলক আৰু 2013ৰ উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ নিয়ম অনুসৰি হ'ব লাগিব। তেওঁলোকে প্ৰদান কৰা সমস্যা বিবৃতিটো সম্বোধন কৰিব লাগিব আৰু আন ঠাইত ব্যৱহাৰ কৰিব নালাগিব।
  4. প্ৰবিষ্টিবোৰ ইংৰাজীত হ'ব লাগিব আৰু প্ৰপত্ৰত নিৰ্ধাৰণ কৰা অনুসৰি দাখিল কৰিব লাগিব।
  5. অসম্পূৰ্ণ বা ভুল, বা সময়সীমাৰ পিছত দাখিল কৰা এন্ট্ৰিৰ বৈধতা নাথাকিব পাৰে। এনে প্ৰবিষ্টি গ্ৰহণ কৰাটো উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ একক বিবেচনাৰ ওপৰত।
  6. উচ্চতম ন্যায়ালয়ে অংশগ্ৰহণত অনুমতি দিয়া বা সীমাবদ্ধতা আৰোপ কৰাৰ অধিকাৰ সংৰক্ষিত ৰাখে।

বৌদ্ধিক সম্পত্তি আৰু অধিকাৰ

  1. বৌদ্ধিক সম্পত্তি অধিকাৰৰ অধীনত সুৰক্ষিত প্ৰৱেশবোৰ গ্ৰহণযোগ্য, কিন্তু মালিকানা বা গোপনীয় তথ্য সুৰক্ষিত কৰাৰ বাবে উচ্চতম ন্যায়ালয় দায়বদ্ধ নহয়।
  2. অংশগ্ৰহণকাৰীসকলৰ ধাৰণাবোৰৰ বৌদ্ধিক সম্পত্তিৰ অধিকাৰ বৰ্তি থাকিব।
  3. অংশগ্ৰহণকাৰীসকলৰ সকলো অধিকাৰৰ থাকিব লাগিব বা জমা দিয়াৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় অনুজ্ঞাপত্ৰ থাকিব লাগিব আৰু অনুৰোধ সাপেক্ষে নিশ্চিতি প্ৰদান কৰিব লাগিব।
  4. দাখিলবোৰ মৌলিক হ'ব লাগিব আৰু কোনো তৃতীয় পক্ষৰ অধিকাৰ উলংঘন কৰিব নালাগিব। উচ্চতম ন্যায়ালয় কোনো বৌদ্ধিক সম্পত্তি উলংঘনৰ বাবে দায়বদ্ধ নহয়।
  5. অংশগ্ৰহণকাৰীসকলে উচ্চতম ন্যায়ালয়ক অতিৰিক্ত ক্ষতিপূৰণ বা অনুমোদন অবিহনে বিজ্ঞাপন আৰু প্ৰচাৰৰ বাবে তেওঁলোকৰ নাম, ছবি আৰু জমা দিয়াৰ অধিকাৰ প্ৰদান কৰে।

সাধাৰণ চৰ্তসমূহ

  1. নিয়মবোৰ ভাৰতীয় আইনৰ দ্বাৰা পৰিচালিত হয় আৰু বিবাদবোৰ নতুন দিল্লীৰ আদালতৰ অধীন।
  2. অপব্যৱহাৰ বা অন্যায় আচৰণৰ ফলত যোগ্যতা হেৰুৱাব। উচ্চতম ন্যায়ালয়ে যিকোনো সময়তে হেকাথন সলনি, বাতিল বা স্থগিত কৰিব পাৰে।
  3. হেকাথনত অংশগ্ৰহণ বা ইয়াৰ পৰিৱৰ্তনৰ ফলত হোৱা কোনো ক্ষয় বা ক্ষতিৰ বাবে উচ্চতম ন্যায়ালয় দায়বদ্ধ নহয়।
  4. উচ্চতম ন্যায়ালয় ইয়াৰ নিয়ন্ত্ৰণৰ বাহিৰৰ কোনো বাধা বা বাতিলৰ বাবে দায়বদ্ধ নহয়।
  5. উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ সিদ্ধান্তবোৰ চূড়ান্ত আৰু বাধ্যতামূলক।
  6. উচ্চতম ন্যায়ালয়ে নিয়মবোৰ সলনি কৰিব পাৰে বা আগতীয়া জাননী বা দায়বদ্ধতা অবিহনে হেকাথন সমাপ্ত কৰিব পাৰে।
  7. অংশগ্ৰহণকাৰীসকল সন্মত হয় যে উচ্চতম ন্যায়ালয়ে পূৰ্ব অনুমোদন অবিহনে প্ৰকাশন আৰু প্ৰচাৰমূলক সামগ্ৰীৰ বাবে দাখিল কৰা সঁহাৰি আৰু বিৱৰণ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে।
  8. হেকাথনৰ সময়ত অংশগ্ৰহণকাৰীসকলে কৰা যিকোনো কামৰ বাবে উচ্চতম ন্যায়ালয়ে কোনো ব্যয় পৰিশোধ নকৰে।