ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଏବଂ ସୂଚନା ପ୍ରଯୁକ୍ତି ବିଦ୍ୟା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ (Meity) ମାଇଗଭ ସହଯୋଗରେ ଡାଟା ସିକ୍ୟୁରିଟି କାଉନସିଲ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆ (DSCI) ଦ୍ୱାରା କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେଉଥିବା ବହୁ ପ୍ରତୀକ୍ଷିତ ସାଇବର ସିକ୍ୟୁରିଟି ଗ୍ରାଣ୍ଡ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ (CSGC) 2.0 ର ଶୁଭାରମ୍ଭ ଘୋଷଣା କରି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗର୍ବ ଅନୁଭବ କରୁଛି ।
ସାଇବର ସିକ୍ୟୁରିଟି ଗ୍ରାଣ୍ଡ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ଆମ ଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ନବୋନ୍ମେଷ ଏବଂ ଉଦ୍ୟୋଗର ସଂସ୍କୃତିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାର ପ୍ରମାଣ ଭାବରେ ଠିଆ ହୋଇଛି । ସାଇବର ନିରାପତ୍ତା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଭାରତର ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ନେତୃତ୍ୱ ନେବାର ଅଭିଳାଷରେ ଏହା ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ । CSGC ଏକ ଉତ୍ପ୍ରେରକ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ, ଯାହା ଆମ ଦେଶକୁ ଏହି ମହତ୍ୱାକାଂକ୍ଷୀ ଲକ୍ଷ୍ୟର ନିକଟତର କରିଥାଏ ।
ବର୍ତ୍ତମାନ, ସାଇବର ସିକ୍ୟୁରିଟି ଗ୍ରାଣ୍ଡ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ (CSGC) 2.0 ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ ଗୁଡ଼ିକୁ ଚିହ୍ନିବା ଏବଂ ସମ୍ମାନିତ କରିବା ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦେବ ଯାହା CSGC ଦ୍ୱାରା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ସମସ୍ୟା ବିବୃତିଗୁଡିକର ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ସମାଧାନ ପ୍ରଦାନ କରେ । ଏହା ସମଗ୍ର ଦେଶରେ ସାଇବର ସୁରକ୍ଷାର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦକ୍ଷତା ଏବଂ ଦକ୍ଷତା ବିକାଶ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦେବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ ।
CSGC 2.0 ରେ, ଆମେ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ଖେଳାଳିମାନଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ସ୍ୱୀକୃତି ପ୍ରଦାନ କରିବୁ ଯେଉଁମାନେ ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ ଗୁଡିକର ପୋଷଣ ଏବଂ ସାଇବର ସୁରକ୍ଷା ଗବେଷଣା ଏବଂ ନବୋନ୍ମେଷ ପାଇଁ ଅନୁକୂଳ ପରିବେଶକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବାରେ ସକ୍ରିୟ ଭାବରେ ଯୋଗଦାନ କରନ୍ତି । CSGC 2.0 ଅଧିକ ଉଦ୍ୟୋଗୀଙ୍କୁ ଆକୃଷ୍ଟ କରିବା ଉପରେ ବିଶେଷ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେବ ।
ଏହାବ୍ୟତୀତ, CSGC 2.0 ପ୍ରତ୍ୟେକ ସମସ୍ୟା ବିବୃତି ପାଇଁ ଧାରଣା ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ଛଅଟି ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ କୁ ଯୋଗ୍ୟତା ପ୍ରଦାନ କରି ସ୍ୱୀକୃତିର ପରିସରକୁ ବିସ୍ତାର କରିବ, ଯାହାଫଳରେ ଏହି ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ସମୁଦାୟ 36ଟି ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ ସ୍ୱୀକୃତି ପ୍ରାପ୍ତ ହେବ, ଯାହା କି CSGC 1.0 ତୁଳନାରେ ତିନି ଗୁଣ ।
CSGC 2.0 ର ଏକ ଆକର୍ଷଣୀୟ ସଂଯୋଜନ ହେଉଛି ଆଇଡିଆ, ସର୍ବନିମ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଉତ୍ପାଦ ଏବଂ ଅନ୍ତିମ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ବ୍ୟତୀତ ଏକ ଅତିରିକ୍ତ ପର୍ଯ୍ୟାୟ, ଗୋ-ଟୁ-ମାର୍କେଟ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ର ପ୍ରଚଳନ । CSGC2.0 ରେ ଯାତ୍ରା ସମୟରେ, ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ୍ ଗୁଡ଼ିକୁ ବୈଷୟିକ ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟିକ ପରାମର୍ଶ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ, ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ ସଫଳ ଉଦ୍ୟୋଗରେ ପରିପକ୍ୱ ହେବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ ।
ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥା ହେଉଛି, CSGC 2.0 ରେ ମୋଟ 6.85 କୋଟି ଟଙ୍କାର ପୁରସ୍କାର ପାଣ୍ଠି ରହିଛି, ଯାହା ଏହା ଦେଶର ସବୁଠାରୁ ଆକର୍ଷଣୀୟ ଏବଂ ଲାଭଦାୟକ ସାଇବର ସୁରକ୍ଷା ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜରେ ପରିଣତ ହୋଇଛି । ନବୋନ୍ମେଷ ଓ ଉଦ୍ୟମିତାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ଏହି ଉନ୍ନତି ଏବଂ ଏକ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା ସହ, ଆମେ ଆଶା କରୁଛୁ ଯେ CSGC 2.0 ସାଇବର ସୁରକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଭାରତର ସ୍ଥିତିକୁ ଆହୁରି ଉନ୍ନତ କରିବ ଏବଂ ଏକ ନୂତନ ପିଢ଼ିର ସାଇବର ସୁରକ୍ଷା ନେତାମାନଙ୍କୁ ପ୍ରେରଣା ଦେବ ।
ଟିମ୍ ଲିଡର ପଞ୍ଜୀକରଣ
ଟିମ୍ ସଦସ୍ୟ ପଞ୍ଜୀକରଣ
*ନୋଟ୍: 1 ଟିମର ଜଣେ ଟିମ୍ ଲିଡର/ସଦସ୍ୟ ଅନ୍ୟ ଟିମର ଟିମ୍ ଲିଡର/ସଦସ୍ୟ ହୋଇପାରିବେ ନାହିଁ । ବୈଧତା ଇମେଲ୍ ID ମାଧ୍ୟମରେ କରାଯିବ।
ନୋଟ୍ :
ବିଚାରଧାରା ବା ଆଇଡିଏସନ୍ ଷ୍ଟେଜ ନୋମିନେସନର ଶେଷ ତାରିଖ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ "ଡ୍ରାଫ୍ଟ" ବିକଳ୍ପ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ । ଏହା ପରେ କୌଣସି ଡ୍ରାଫ୍ଟ ଏବଂ ଦାଖଲ ବିକଳ୍ପ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ ନାହିଁ।
ପ୍ରତିଯୋଗୀଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି
ଟିମ୍ ସଦସ୍ୟମାନେ ଅଣ୍ଡରଟେକିଂରେ ଦର୍ଶାଯାଇଥିବା ସର୍ତ୍ତାବଳୀ ପାଳନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ।
ନୋଟ୍ :
ସମସ୍ୟା ବିବରଣୀ ଦାଖଲ କରିବା ପରେ କୌଣସି ଡ୍ରାଫ୍ଟ ବିକଳ୍ପ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ ନାହିଁ।
ଦାଖଲ ପରେ, ଭ୍ୟୁ ମୋଡ୍ରେ ଟିମ୍ ଲିଡର୍ଙ୍କ ପାଇଁ ଅଣ୍ଡରଟେକିଂ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ।
ଷ୍ଟାର୍ଟ ଅପ୍ ବିବରଣୀ
ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଲଗ୍ଇନ୍ କରନ୍ତୁ
ଆଇଡିଆ ନୋମିନେସନ ଫର୍ମ ପୂରଣ କରାଯାଇପାରିବ ଏବଂ କେବଳ ଟିମ୍ ଲିଡରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଚୂଡାନ୍ତ ଦାଖଲ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଡ୍ରାଫ୍ଟ ସେଭ୍ କରାଯାଇପାରିବ ।
ଥରେ ଫର୍ମ ଦାଖଲ ହେବା ପରେ ଏହାକୁ ଏଡିଟ୍ କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ।
ଏକ API ସୁରକ୍ଷା ସମାଧାନର ବିକାଶ ଯାହା API ସେତୁ ପରି ଏଣ୍ଟରପ୍ରାଇଜ୍ ପରିବେଶ ଏବଂ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ଅସଙ୍ଗତି ଚିହ୍ନଟ କରେ, ଡାଟା ଅଖଣ୍ଡତା ବଜାୟ ରଖେ ଏବଂ ସ୍ୱତଃସ୍ପୃତ ଭାବରେ ସ୍ୱତଃ-ଆରୋଗ୍ୟ କରେ।
ବିବିଧ ପରିବେଶରେ ନିରାପତ୍ତା ମୁଦ୍ରା ବଜାୟ ରଖିବା, ଅସଙ୍ଗତି ଚିହ୍ନଟ କରିବା, ଆକସେସ୍ ଏବଂ ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ନଜର ରଖିବା ଏବଂ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ଏବଂ ଡାଟା ନିଷ୍କାସନକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ଡାଟା ସୁରକ୍ଷା ସମାଧାନ
ସ୍ମାର୍ଟ, ସଂଯୋଜିତ ପରିଧାନଯୋଗ୍ୟ ଡିଭାଇସ୍ ପାଇଁ ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ଗୋପନୀୟତା ସମାଧାନ
କ୍ଲୋନ୍ ଏବଂ ନକଲି ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ଚିହ୍ନଟ ଏବଂ ହ୍ରାସ କରିବା
ବିପଦ ଚିହ୍ନଟ ଏବଂ ଘଟଣା ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ପାଇଁ AI-ଚାଳିତ ଦକ୍ଷତା ମାଧ୍ୟମରେ ସ୍ୱୟଂଶାସିତ ତଦାରଖ ଏବଂ ଆଗୁଆ ସୁରକ୍ଷା ଅପରେସନ ସହିତ ସମାଧାନର ଏକୀକରଣ ସମେତ ସ୍ୱ-ନିୟନ୍ତ୍ରିତ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ।
ପରବର୍ତ୍ତୀ ପିଢ଼ିର ବାୟୋମେଟ୍ରିକ୍ ପରିଚୟ ଏବଂ ପ୍ରମାଣୀକରଣ ପ୍ରଣାଳୀକୁ ଟାର୍ଗେଟ କରୁଥିବା ଭେକ୍ଟରଗୁଡିକ ବିରୋଧରେ ରକ୍ଷା କରିବା ଯାହା AI-ଚାଳିତ ବିପଦର ମୁକାବିଲା କରେ
ଆଇଡିଆ ଷ୍ଟେଜ୍ ନୋମିନେସନ୍:
ଷ୍ଟେପ୍ I: ସାଇବର ସିକ୍ୟୁରିଟି ଗ୍ରାଣ୍ଡ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ 2.0 (CSGC2.0) ଆୟୋଜକ କମିଟି ଦ୍ୱାରା ପ୍ରଥମ ସ୍ତରର ଗୁଣବତ୍ତା ଯାଞ୍ଚ ଏବଂ ସମୀକ୍ଷା
ଷ୍ଟେପ୍ II: ଜୁରି ଦ୍ୱାରା ମୂଲ୍ୟାୟନ ଏବଂ ସ୍କ୍ରିନିଂ
# |
ମାନଦଣ୍ଡ |
ବର୍ଣ୍ଣନା |
1 |
ସମସ୍ୟା ସମାଧାନ ଦିଗରେ ଆଭିମୁଖ୍ୟ |
ଉତ୍ପାଦ ଧାରଣା, ଅଭିନବତାର ଡିଗ୍ରୀ, ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ସମାଧାନର ସରଳତା, ଧାରଣାର ସ୍ୱତନ୍ତ୍ରତା ଏବଂ ସ୍କେଲେବିଲିଟି, ଆଭିମୁଖ୍ୟର ଅଭିନବତା |
2 |
ବ୍ୟବସାୟ ବ୍ୟବହାର ମାମଲା |
ବ୍ୟବସାୟ ମାମଲା, USP ଏବଂ ଭିଜନ |
3 |
ସମାଧାନ ବୈଷୟିକ ସମ୍ଭାବ୍ୟତା |
ଉତ୍ପାଦ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ, ସ୍କେଲେବିଲିଟି, ଇଣ୍ଟରଅପରେବିଲିଟି, ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ସମ୍ପ୍ରସାରଣ, ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଉପାଦାନ ଏବଂ ଷ୍ଟେକ୍ ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତ ଅଭିମୁଖୀକରଣ |
4 |
ରୋଡମ୍ୟାପ |
ଉତ୍ପାଦ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ଖର୍ଚ୍ଚ, ବଜାର ରଣନୀତି, ମାର୍କେଟ କରିବା ପାଇଁ ସମୟ |
5 |
ଦଳଗତ ଦକ୍ଷତା ଓ ସଂସ୍କୃତି |
ଟିମ୍ ଲିଡର୍ସ ଫଳପ୍ରଦତା (ଅର୍ଥାତ୍ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ କରିବାର କ୍ଷମତା, ଧାରଣା ଉପସ୍ଥାପନ କରିବାର କ୍ଷମତା), ଟିମ୍ ସଦସ୍ୟଯୋଗ୍ୟତା, ଉତ୍ପାଦର ମାର୍କେଟିଂ କରିବାର ଦକ୍ଷତା, ଅଭିବୃଦ୍ଧି |
6 | ଠିକଣାଯୋଗ୍ୟ ବଜାର | ପ୍ରାକୃତିକ ବିକ୍ରୟ ଆକର୍ଷଣ, ସୁଲଭତା, ROI, ବିକ୍ରୟ ବିତରଣ ଚ୍ୟାନେଲ |
7 | ଅନନ୍ୟ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତାବିତ | ପ୍ରଡକ୍ଟ ପ୍ରଦର୍ଶିତ କରିବାକୁ ଥିବା ଅନନ୍ୟ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟଗୁଡିକର ତାଲିକା ଏବଂ ଅନୁରୂପ ଯନ୍ତ୍ରଣା ପଏଣ୍ଟଗୁଡିକର ତାଲିକା ଏଗୁଡିକ ସମାଧାନ କରିବ |
ଗ୍ରାଣ୍ଡ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ଲଞ୍ଚ |
15 ଜାନୁଆରୀ 2025 |
ଦଳ ପଞ୍ଜିକରଣର ଶେଷ ତାରିଖ |
14 ଫେବୃଆରୀ 2025 |
ଆଇଡିଆ ଷ୍ଟେଜ୍ ପାଇଁ ଫଳାଫଳ |
17 ମାର୍ଚ୍ଚ 2025 |
ସର୍ବନିମ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଉତ୍ପାଦ ଦାଖଲର ଶେଷ ତାରିଖ |
16 ମେ 2025 |
ସର୍ବନିମ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଉତ୍ପାଦ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ପାଇଁ ଫଳାଫଳ |
16 ଜୁନ୍ 2025 |
ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ଉତ୍ପାଦ ଦାଖଲର ଶେଷ ତାରିଖ |
1 ସେପ୍ଟେମ୍ବର 2025 |
ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ଉତ୍ପାଦ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ପାଇଁ ଫଳାଫଳ |
1 ଅକ୍ଟୋବର 2025 |
ଗୋ ଟୁ ମାର୍କେଟ ପର୍ଯ୍ୟାୟର ଶେଷ ତାରିଖ |
17 ନଭେମ୍ବର 2025 |
ଗୋ ଟୁ ମାର୍କେଟ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ପାଇଁ ଫଳାଫଳ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ |
2 ଡିସେମ୍ବର 2025 |
ପୁରସ୍କାର ସମାରୋହ |
ଘୋଷଣା କରାଯିବ |
ଦୟାକରି ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ଉପରୋକ୍ତ ସମୟସୀମା ଅପଡେଟ୍ କରାଯାଇପାରିବ। ପ୍ରତିଯୋଗୀମାନେ ସମସ୍ତ ଅପଡେଟ୍ ପାଇଁ କଣ୍ଟେଣ୍ଟକୁ ନିୟମିତ ଯାଞ୍ଚ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ।
For any query, you may reach out to: cs[dash]grandchallenge2[at]meity[dot]gov[dot]in