ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি 2020-এ যুৱ মনৰ সবলীকৰণ আৰু এক শিক্ষণ পৰিৱেশ প্ৰণালী সৃষ্টি কৰাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে যিয়ে যুৱ পাঠক/শিক্ষাৰ্থীসকলক ভৱিষ্যতৰ বিশ্বত নেতৃত্বৰ ভূমিকাৰ বাবে সাজু কৰিব পাৰে। ভাৰতক এখন যুৱ দেশ হিচাপে গণ্য কৰা হয় কিয়নো ইয়াৰ মুঠ জনসংখ্যাৰ 66 শতাংশই যুৱ আৰু তেওঁলোকক ক্ষমতা আৰু ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি। এই সন্দৰ্ভত, যুৱ লেখকসকলক মাৰ্গদৰ্শন কৰাৰ বাবে এক ৰাষ্ট্ৰীয় আঁচনি সৃষ্টিশীল পৃথিৱীৰ ভৱিষ্যতৰ নেতাসকলৰ ভেটি স্থাপনৰ বাবে এক গুৰুত্বপূৰ্ণ পদক্ষেপ হিচাপে প্ৰমাণিত হৈছে। প্ৰথম মাৰ্গদৰ্শন আঁচনি 2021 চনৰ 31 মে'ত আৰম্ভ কৰা হৈছিল। বিষয়বস্তু আছিল ভাৰতৰ জাতীয় আন্দোলন য'ত অজ্ঞাত বীৰসকলৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া হৈছিল; স্বাধীনতা সংগ্ৰামৰ বিষয়ে কম জ্ঞাত তথ্য; ৰাষ্ট্ৰীয় আন্দোলনত বিভিন্ন স্থানৰ ভূমিকা; ৰাজনৈতিক সম্পৰ্কীয় নতুন দৃষ্টিভংগী কঢ়িয়াই অনা প্ৰবিষ্টি, সাংস্কৃতিক, অৰ্থনৈতিক, বা ৰাষ্ট্ৰীয় আন্দোলনৰ বিজ্ঞান সম্পৰ্কীয় দিশ ইত্যাদি। ইয়াৰ অংশ হিচাপে 'আজাদী কা অমৃত মহোত্সৱ'.
এই আঁচনিখন একবিংশ শতিকাৰ ভাৰতে ভাৰতীয় সাহিত্য আৰু বিশ্ব দৃষ্টিভংগীৰ ৰাষ্ট্ৰ প্ৰতিনিধি সৃষ্টি কৰিবলৈ যুৱ লেখকৰ এক প্ৰজন্ম প্ৰস্তুত কৰাৰ প্ৰয়োজনৰ ভিত্তিত প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। গ্ৰন্থ প্ৰকাশৰ ক্ষেত্ৰত আমাৰ দেশ তৃতীয় স্থানত থকা আৰু আমাৰ ওচৰত থলুৱা সাহিত্যৰ ভাণ্ডাৰ থকাৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি ভাৰতে ইয়াক বিশ্ব পৰ্যায়ত উপস্থাপন কৰিব লাগিব।
22 টা ভাৰতীয় ভাষা আৰু ইংৰাজীত যুৱ আৰু উদীয়মান লেখকসকলৰ বৃহত্ পৰিমাণৰ অংশগ্ৰহণৰ সৈতে প্ৰধানমন্ত্ৰী-যুৱ আঁচনিৰ প্ৰথম আৰু দ্বিতীয় সংস্কৰণৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰভাৱৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি, প্ৰধানমন্ত্ৰী-যুৱ 3.0 মুকলি কৰাৰ তাৰিখ হৈছে 11 মাৰ্চ 2025.
সমগ্ৰ ভাৰত প্ৰতিযোগিতাৰ ম্যাদ |
11 মাৰ্চ-10 এপ্ৰিল 2025 |
প্ৰস্তাৱসমূহৰ মূল্যায়ন |
12 এপ্ৰিল-12 মে'2025 |
ৰাষ্ট্ৰীয় জুৰীৰ বৈঠক |
20 মে' 2025 |
ফলাফলৰ ঘোষণা |
31 মে' 2025 |
মাৰ্গদৰ্শনৰ ম্যাদ |
1 জুন -1 নৱেম্বৰ 2025 |
ৰাষ্ট্ৰীয় কেম্প |
নতুন দিল্লী বিশ্ব গ্ৰন্থ মেলা 2026 (10ৰ পৰা 18 জানুৱাৰী 2026) |
গ্ৰন্থৰ প্ৰথমটো ছে'ট প্ৰকাশ |
2026 চনৰ 31 মাৰ্চ পৰ্যন্ত |
প্ৰধানমন্ত্ৰী-যুৱ 3.0ৰ বিষয়বস্তুবোৰ হৈছে:
1) ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণত ভাৰতীয় প্ৰবাসীৰ অৱদান;
2) ভাৰতীয় জ্ঞান ব্যৱস্থা; আৰু
3) আধুনিক ভাৰতৰ নিৰ্মাতা (1950-2025)।
এই আঁচনিখনে অতীত, বৰ্তমান আৰু ভৱিষ্যতক সামৰি লৈ ভাৰতৰ বিভিন্ন দিশৰ ওপৰত লিখিব পৰা লেখকসকলৰ এক ধাৰা বিকশিত কৰাত সহায় কৰিব। তদুপৰি, এই আঁচনিখনে উচ্চাকাংক্ষী যুৱক-যুৱতীসকলক নিজকে প্ৰকাশ কৰিবলৈ আৰু প্ৰাচীন আৰু বৰ্তমান সময়ত বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত ভাৰতীয়সকলৰ অৱদানৰ এক বিস্তৃত দৃষ্টিভংগী উপস্থাপন কৰিবলৈ এক সুযোগ প্ৰদান কৰিব।
বিষয়বস্তু 1: ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণত ভাৰতীয় প্ৰব্ৰজনকাৰীৰ অৱদান
প্ৰবাসী শব্দটোৱে মাতৃভূমিৰ পৰা পৃথিৱীৰ আন অংশলৈ আঁতৰি যোৱা যিকোনো গোটৰ লোকক সূচায়। বৈদেশিক পৰিক্ৰমা মন্ত্ৰালয়ৰ (MEA) মতে, প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ জনসংখ্যা 35 নিযুততকৈ অধিক বুলি অনুমান কৰা হৈছে, য'ত প্ৰায় 200 খন দেশত থকা অনাবাসী ভাৰতীয় (NRI) আৰু ভাৰতীয় মূলৰ ব্যক্তি (PIO) দুয়োটা অন্তৰ্ভুক্ত, আৰু ই বিশ্বব্যাপী বৃহত্তম প্ৰব্ৰজনকাৰী সম্প্ৰদায়বোৰৰ ভিতৰত এটা।
ধাৰণা কৰা হয় যে ভাৰতীয় প্ৰব্ৰজনৰ ইতিহাস কনিষ্কৰ ৰাজত্বকালত প্ৰথম শতিকাৰ পৰা আৰম্ভ হৈছিল। এই গোটৰ লোকসকলক জিপ্সি বুলি জনা গৈছিল যি ইউৰোপত বসতি স্থাপন কৰিছিল। অশোক, সমুদ্ৰগুপ্ত আদিৰ সময়ত ভাৰতীয়সকলে দক্ষিণ-পূব এছিয়ালৈ স্থানান্তৰ হোৱাৰ তথ্য পোৱা যায়। ষোড়শ শতিকাৰ মাজভাগত, ভাৰতৰ বহুতো লোকে ব্যৱসায়ৰ উদ্দেশ্যে মধ্য এছিয়া আৰু আৰব দেশলৈ প্ৰব্ৰজন কৰিছিল। পাছত, ব্ৰিটিছ, ফৰাচী আৰু ডাচ্চকে ধৰি ভাৰতত ঔপনিৱেশিক শক্তিৰ আগমনৰ লগে লগে, ফিজি, গায়ানা, মৰিচাছ, চুৰিনাম, ট্ৰিনিদাদ আদি দেশৰ তেওঁলোকৰ উপনিৱেশলৈ চুক্তিবদ্ধ শ্ৰমিকসকলৰ প্ৰব্ৰজন আৰম্ভ হৈছিল। দ্বিতীয় বিশ্বযুদ্ধৰ পাছত, দক্ষ শ্ৰমিকসকলে উন্নত দেশলৈ প্ৰব্ৰজন কৰিছিল। প্ৰব্ৰজনৰ শেহতীয়া পৰ্যায়ত উপসাগৰীয় আৰু ইউৰোপীয় দেশৰ লগতে কানাডা আৰু আমেৰিকা যুক্তৰাষ্ট্ৰলৈ চুক্তিভিত্তিক শ্ৰমিক আৰু দক্ষ বৃত্তিধাৰীৰ প্ৰব্ৰজন অন্তৰ্ভুক্ত আছে।
ভাৰতীয়সকলে তেওঁলোকৰ সাংস্কৃতিক ঐতিহ্য বজাই ৰাখি আৰু তেওঁলোকৰ মূল্যবোধ আৰু বিশ্বাস বজাই ৰাখি এই দেশসমূহত সফলতাৰে বসতি স্থাপন কৰিছে। প্ৰব্ৰজনকাৰী ভাৰতীয়সকলে ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছে। ভাৰতীয় মূলৰ বহুতো লোকে তেওঁলোকে গ্ৰহণ কৰা দেশত বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত অগ্ৰগতি লাভ কৰিছে আৰু গুৰুত্বপূৰ্ণ স্থান দখল কৰিছে। প্ৰবাসী ভাৰতীয়সকল শান্তিপূৰ্ণ একত্ৰীকৰণৰ লগতে ৰাজনৈতিক, অৰ্থনৈতিক আৰু সামাজিক-সাংস্কৃতিক ক্ষেত্ৰত ইয়াৰ অৱদানৰ বাবে জনাজাত।
গ্ৰন্থ প্ৰস্তাৱৰ বাবে পৰামৰ্শ দিয়া উপ-বিষয়বস্তু হৈছে ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণত প্ৰবাসী ভাৰতীয়ৰ অৱদান
বিষয়বস্তু 2: ভাৰতীয় জ্ঞান ব্যৱস্থা
ভাৰতত গণিত, দৰ্শন, কলা, সংস্কৃতি, স্থাপত্য, জ্যোতিৰ্বিজ্ঞান আদি বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত বিশাল জ্ঞানৰ এক সমৃদ্ধ ভাণ্ডাৰ আছে। হাজাৰ হাজাৰ বছৰ ধৰি সংগ্ৰহ কৰা এই প্ৰচুৰ জ্ঞান অভিজ্ঞতা, পৰ্যবেক্ষণ, পৰীক্ষা আৰু কঠোৰ বিশ্লেষণৰ পৰা বিকশিত হৈছে। ইয়াক মৌখিক, পাঠ্য আৰু কলাত্মক পৰম্পৰাৰ ৰূপত এটা প্ৰজন্মৰ পৰা আন এটা প্ৰজন্মলৈ প্ৰেৰণ কৰা হৈছে।
ভাৰতীয় জ্ঞান ব্যৱস্থাই (IKS) ভাৰতৰ বিষয়ে সকলো সামৰি লয়-জ্ঞান, বিজ্ঞান আৰু জীৱন দৰ্শনই আমাক বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত বিশ্বৰ প্ৰতি ভাৰতৰ উল্লেখযোগ্য অৱদান বুজাত সহায় কৰে। শূন্য, দশমিক প্ৰণালীৰ আৱিষ্কাৰ, দস্তা দ্ৰৱীভূত কৰা আদিৰ লগতে বিজ্ঞান আৰু প্ৰযুক্তিবিদ্যাৰ বিকাশৰ পথ প্ৰশস্ত কৰিছিল। একেদৰে, প্লাষ্টিক চাৰ্জাৰী আৰু আয়ুৰ্বেদৰ দৰে চিকিত্সাৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰতৰ উদ্ভাৱন; যোগ, বেদ আৰু উপনিষদত অন্তৰ্ভুক্ত দৰ্শনে সেই সময়ত ভাৰতে কৰা অগ্ৰগতি প্ৰদৰ্শন কৰে।
ভাৰতীয় জ্ঞান প্ৰণালীয়ে আমাক সমসাময়িক সময়ত ঐতিহাসিক জ্ঞানৰ গুৰুত্ব বিশ্লেষণ কৰাত আৰু নতুন সুযোগ চিনাক্ত কৰাত সহায় কৰে যিবোৰে দেশৰ কল্যাণ আৰু উন্নয়নৰ বাবে নতুন জ্ঞান সংশ্লেষণ কৰিব পাৰে। ভাৰতৰ সমৃদ্ধ সাংস্কৃতিক ঐতিহ্য সংৰক্ষণ আৰু প্ৰচাৰৰ বাবে IKS অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। ই থলুৱা জ্ঞানৰ গভীৰতাক প্ৰশংসা কৰাৰ বাবে এক ভেটি প্ৰদান কৰে।
ভাৰতীয় জ্ঞান ব্যৱস্থা বিষয়বস্তুৰ ওপৰত গ্ৰন্থ প্ৰস্তাৱৰ বাবে পৰামৰ্শ দিয়া উপ-বিষয়বস্তু
বিষয়বস্তু 3: আধুনিক ভাৰতৰ নিৰ্মাতা (1950-2025)
1947 চনত ভাৰতৰ স্বাধীনতা দৰিদ্ৰতা, নিৰক্ষৰতা, সামাজিক-সাংস্কৃতিক সমস্যা, স্থানচ্যুত জনসংখ্যা আৰু খাদ্যৰ অভাৱকে ধৰি গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰত্যাহ্বানৰ বাবত আহিছিল। ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাতাসকলে ভাৰতক এক আত্মনিৰ্ভৰশীল আৰু প্ৰগতিশীল গণতন্ত্ৰলৈ ৰূপান্তৰ কৰাৰ কঠিন কামৰ সন্মুখীন হৈছিল। ৰাজনৈতিক নেতাসকলে প্ৰগতিশীল সংবিধান আৰু দূৰদৰ্শী নীতিৰ জৰিয়তে গণতান্ত্ৰিক শাসন, সামাজিক সমতা আৰু ন্যায়ৰ ভেটি স্থাপন কৰিছিল।
বিভিন্ন ক্ষেত্ৰৰ দূৰদৰ্শীসকলে ৰাষ্ট্ৰ নিৰ্মাণত গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিছিল। শৈক্ষিক পথ প্ৰদৰ্শকসকলে IIT আৰু IIMৰ দৰে প্ৰতিষ্ঠান স্থাপন কৰিছিল, আনহাতে বিজ্ঞানীসকলে মহাকাশ অন্বেষণ, পাৰমাণৱিক শক্তি আৰু দূৰসংযোগত ভাৰতৰ সামৰ্থ্য উন্নত কৰিছিল। অৰ্থনৈতিক সংস্কাৰকসকলে ঔদ্যোগিকৰণ, কৃষি উত্পাদনশীলতা আৰু আন্তঃগাঁথনি বৃদ্ধি কৰিছিল, যাৰ উদাহৰণ হৈছে ভাৰতৰ আত্মনিৰ্ভৰশীলতা আৰু বিকাশত সহায় কৰা মুখ্য বান্ধ আৰু শক্তি প্ৰকল্প। কলা আৰু সংস্কৃতিত, সৃষ্টিকৰ্তাসকলে ভাৰতৰ সমৃদ্ধ ঐতিহ্য সংৰক্ষণ কৰি ইয়াক বিশ্বব্যাপী উন্নীত কৰিছিল, আৰু সমাজ সংস্কাৰকসকলে প্ৰান্তিক সম্প্ৰদায়ৰ বাবে সমতা আৰু সবলীকৰণক সমৰ্থন কৰিছিল।
সমসাময়িক ভাৰতত, ইয়াৰ ৰাষ্ট্ৰ-নিৰ্মাতাসকলৰ উত্তৰাধিকাৰ দ্ৰুত প্ৰযুক্তিগত অগ্ৰগতি, অৰ্থনৈতিক বিকাশ আৰু সামাজিক প্ৰগতিৰ জৰিয়তে বিকশিত হৈ আহিছে। ডিজিটেল উদ্ভাৱন, মহাকাশ অন্বেষণ আৰু নৱীকৰণযোগ্য শক্তিৰ ক্ষেত্ৰত এক বিশ্বব্যাপী নেতা হিচাপে, ভাৰত বিশ্ব মঞ্চত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ খেলুৱৈ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে। অৰ্থনৈতিক উদাৰীকৰণ আৰু উদ্যোগশীলতাই এক সমৃদ্ধ ষ্টাৰ্ট-আপ পৰিৱেশতন্ত্ৰক ইন্ধন যোগাইছে, আনহাতে আন্তঃগাঁথনি সম্প্ৰসাৰণে নগৰ আৰু গ্ৰাম্য দৃশ্যপট সলনি কৰিছে। একে সময়তে, সামাজিক অন্তৰ্ভুক্তি, লিংগ সমতা, আৰু পৰিৱেশ সুস্থিৰতাৰ দিশত প্ৰচেষ্টা ৰাষ্ট্ৰৰ প্ৰগতিৰ কেন্দ্ৰীয় হৈ আছে। পৰম্পৰাৰ সৈতে আধুনিকতাৰ ভাৰসাম্য বজাই ৰাখি, ভাৰতে ইয়াৰ ভৱিষ্যতক এক জীৱন্ত, গণতান্ত্ৰিক আৰু অগ্ৰণী সমাজ হিচাপে গঢ় লৈ আহিছে।
সামূহিকভাৱে, আধুনিক ভাৰতৰ এই নিৰ্মাতাসকলে এক গতিশীল আৰু স্থিতিস্থাপক ৰাষ্ট্ৰ গঠন কৰিছিল যি বিশ্ব মঞ্চত উদ্ভাৱন, অন্তৰ্ভুক্তি আৰু সমৃদ্ধিৰ বাবে চেষ্টা অব্যাহত ৰাখিছে।
গ্ৰন্থ প্ৰস্তাৱৰ বাবে পৰামৰ্শ দিয়া উপ-বিষয়বস্তু হৈছে আধুনিক ভাৰতৰ নিৰ্মাতা (1950-2025)
প্ৰতিটো বিষয়বস্তুৰ বাবে উল্লেখ কৰা উপ-বিষয়বস্তুবোৰ কেৱল সূচক প্ৰকৃতিৰ আৰু প্ৰতিযোগীসকলে এই আঁচনিৰ নথিপত্ৰত দিয়া পৰিকাঠামো অনুসৰি তেওঁলোকৰ বিষয়বোৰ প্ৰস্তুত কৰিব পাৰে।
যুৱ লেখকসকলৰ মাৰ্গদৰ্শনৰ এই প্ৰস্তাৱটোৱে প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ গোলকীয় নাগৰিকৰ দৃষ্টিভংগীৰ সৈতে সংগতি ৰাখে যি পঢ়াৰ প্ৰচাৰৰ বাবে 30 বছৰ বয়সলৈকে যুৱ আৰু উদীয়মান লেখকসকলক প্ৰশিক্ষণ দিয়াৰ বাবে মুকলি, আৰু দেশত লিখা আৰু গ্ৰন্থ সংস্কৃতিৰ প্ৰচাৰ, আৰু ভাৰত আৰু ভাৰতীয় লেখা বিশ্বব্যাপী প্ৰদৰ্শন কৰাৰ বাবে প্ৰয়োজনীয়।
প্ৰতিযোগীসকলক এখন কিতাপ জমা দিবলৈ কোৱা হ'ব 10,000 শব্দৰ প্ৰস্তাৱসেয়েহে, নিম্নলিখিত অনুসৰি বিভাজনঃ
1 |
সাৰাংশ |
2000-3000 শব্দ |
2 |
পাঠ পৰিকল্পনা |
হয় |
3 |
দুই-তিনিটা নমুনা অধ্যায় |
7000-8000 শব্দ |
4 |
গ্ৰন্থপঞ্জী আৰু প্ৰসংগ |
হয় |
নেশ্যনেল বুক ট্ৰাষ্ট, ভাৰত (BP বিভাগৰ অধীনত, শিক্ষা মন্ত্ৰালয়, ভাৰত চৰকাৰ) যিহেতু ৰূপায়ণকাৰী সংস্থাই মাৰ্গদৰ্শনৰ সু-নিৰ্ধাৰিত পৰ্যায়ৰ অধীনত আঁচনিখনৰ পৰ্যায় অনুসৰি কাৰ্যকৰী কৰাটো নিশ্চিত কৰিব।
এই আঁচনিখনে ভাৰতীয় ভাষাৰ লগতে ইংৰাজীত লেখকৰ এক গোট সৃষ্টি কৰাটো নিশ্চিত কৰিব যি নিজকে প্ৰকাশ কৰিবলৈ আৰু যিকোনো আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় মঞ্চত ভাৰতক প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ সাজু, লগতে ই ভাৰতীয় সংস্কৃতি আৰু সাহিত্যক বিশ্বব্যাপী প্ৰদৰ্শন কৰাত সহায় কৰিব।
ই পঢ়া আৰু লেখকত্বক অন্য চাকৰিৰ বিকল্পৰ সৈতে সমানভাৱে এক পছন্দৰ বৃত্তি হিচাপে অনা নিশ্চিত কৰিব, যাৰ ফলত ভাৰতৰ যুৱক-যুৱতীসকলে পঢ়া আৰু জ্ঞানক তেওঁলোকৰ সাজ-সজ্জাৰ বছৰৰ এক অবিচ্ছেদ্য অংগ হিচাপে গ্ৰহণ কৰিব। ইয়াৰ উপৰিও, ই যুৱক-যুৱতীসকলৰ মানসিক স্বাস্থ্যৰ ওপৰত শেহতীয়া অতিমাৰীৰ প্ৰভাৱ আৰু প্ৰভাৱৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি যুৱ মনৰ বাবে এক ইতিবাচক মানসিক প্ৰেৰণা কঢ়িয়াই আনিব।
ভাৰত বিশ্বৰ তৃতীয় সৰ্ববৃহত্ গ্ৰন্থ প্ৰকাশক হোৱাৰ বাবে, এই আঁচনিখনে ৰাষ্ট্ৰীয় আৰু আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় দৰ্শকৰ বাবে নতুন প্ৰজন্মৰ লেখকসকলক লৈ আহি ভাৰতীয় প্ৰকাশন উদ্যোগক এক উত্সাহ প্ৰদান কৰিব।
এই কাৰ্যসূচী এনেদৰে প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ গোলকীয় নাগৰিকৰ দৃষ্টিভংগীৰ সৈতে সংগতি ৰাখিব আৰু এক ভাৰত শ্ৰেষ্ঠ ভাৰত আৰু ভাৰতক প্ৰতিষ্ঠা কৰিব এক বিশ্ব গুৰু হিচাপে।
প্ৰশ্ন-1: প্ৰধানমন্ত্ৰী-যুৱ 3.0ৰ বিষয়বস্তু কি?
উত্তৰ: আঁচনিখনৰ তিনিটা পৃথক বিষয়বস্তু হৈছে:
ভালদৰে বুজাৰ বাবে আপুনি ৱেবছাইটটো চাব পাৰে।
প্ৰশ্ন-2: প্ৰতিযোগিতাৰ ম্যাদ কিমান?
উত্তৰ: প্ৰতিযোগিতাৰ ম্যাদ 11 মাৰ্চ - 10 এপ্ৰিল 2025।
প্ৰশ্ন-3: কিমান সময়লৈকে দাখিলবোৰ গ্ৰহণ কৰা হ'ব?উত্তৰ: আবেদনসমূহ গ্ৰহণ কৰাৰ অন্তিম তাৰিখ নিশা 11:59 তাৰিখ 10 এপ্ৰিল 2025.
প্ৰশ্ন-4: প্ৰবিষ্টিৰ ৰচিদ গ্ৰহণ কৰাৰ ক্ষেত্ৰত নিৰ্ণায়ক কাৰক কি হ'ব: হাৰ্ড কপি নে চফ্ট কপি?
উত্তৰ: সময়সীমাৰ ভিতৰত টাইপ কৰা ফৰ্মেটত প্ৰাপ্ত চফ্ট কপিবোৰ একমাত্ৰ নিৰ্ণায়ক কাৰক হ'ব।
প্ৰশ্ন-5: মই যিকোনো ভাৰতীয় ভাষাত লিখিব পাৰোঁ নেকি?
উত্তৰ: হয়, আপুনি ইংৰাজীত আৰু ভাৰতৰ সংবিধানৰ 8ম অনুসূচীত তালিকাভুক্ত নিম্নলিখিত যিকোনো ভাষাত লিখিব পাৰেঃ
(1) অসমীয়া, (2) বাংলা, (3) বড়ো (4) ডোগৰি (5) গুজৰাটী, (6) হিন্দী, (7) কানাড়া, (8) কাশ্মীৰী, (9) কোঙ্কণী, (10) মালয়ালম, (11) মণিপুৰী, (12) মাৰাঠী, (13) মৈথিলী (14) নেপালী, (15) ওড়িয়া, (16) পাঞ্জাৱী, (17) সংস্কৃত, (18) সিন্ধি, (19) সাঁওতালী (20) তামিল, (21) তেলেগু, আৰু (22) উৰ্দু
প্ৰশ্ন-6: সৰ্বাধিক 30 বছৰ বয়স কেনেকৈ নিৰ্ধাৰণ কৰা হ'ব?
উত্তৰ: আপুনি হ'ব লাগিব 30 বছৰ বা তাৰ তলৰ তাৰিখত 11 মাৰ্চ 2025.
প্ৰশ্ন-7: বিদেশী নাগৰিকসকলে প্ৰতিযোগিতাত অংশগ্ৰহণ কৰিব পাৰিবনে?
উত্তৰ: কেৱল PIO 'বা ভাৰতীয় পাছপোৰ্ট থকা NRIকে ধৰি ভাৰতীয় নাগৰিকসকলেহে প্ৰতিযোগিতাত অংশগ্ৰহণ কৰিব পাৰিব।
প্ৰশ্ন-8: মই ভাৰতীয় পাছপ'ৰ্ট থকা এজন PIO/NRI, মই নথিপত্ৰবোৰ সংলগ্ন কৰিব লাগিব নেকি?
উত্তৰ: হয়, অনুগ্ৰহ কৰি আপোনাৰ প্ৰবিষ্টিৰ সৈতে আপোনাৰ পাছপ'ৰ্ট/পিআইঅ' কাৰ্ডৰ এটা প্ৰতিলিপি সংলগ্ন কৰক।
প্ৰশ্ন-9: মই মোৰ প্ৰবিষ্টি ক'লৈ প্ৰেৰণ কৰিব লাগে?
উত্তৰ: প্ৰবিষ্টি কেৱল মাইগ'ভৰ জৰিয়তেহে প্ৰেৰণ কৰিব পাৰি।
প্ৰশ্ন-10: মই এটাতকৈ অধিক এণ্ট্ৰি জমা দিব পাৰোঁনে?
উত্তৰ: প্ৰতিজন প্ৰতিযোগীয়ে কেৱল এটাহে প্ৰবিষ্টিহে কৰিব পাৰিব।
প্ৰশ্ন-11: প্ৰৱেশৰ গাঁথনি কি হ'ব লাগে?
উত্তৰ: ইয়াত নিম্নলিখিত ফৰ্মেট অনুসৰি সৰ্বাধিক 10,000 শব্দ সীমাৰ সৈতে এটা অধ্যায় পৰিকল্পনা, সাৰাংশ আৰু দুই-তিনিটা নমুনা অধ্যায় থাকিব লাগে:
1 |
সাৰাংশ |
2000-3000 শব্দ |
2 |
পাঠ পৰিকল্পনা |
|
3 |
দুই-তিনিটা নমুনা অধ্যায় |
7000-8000 শব্দ |
4 |
গ্ৰন্থপঞ্জী আৰু প্ৰসংগ |
|
প্ৰশ্ন-12: মই 10,000 শব্দতকৈ অধিক জমা দিব পাৰোঁনে?
উত্তৰ: সৰ্বাধিক 10,000 শব্দৰ শব্দ সীমা মানি চলিব লাগিব।
প্ৰশ্ন-13: মই কেনেকৈ জানিব পাৰিম যে মোৰ প্ৰবিষ্টি পঞ্জীয়ন কৰা হৈছে?
উত্তৰ: আপুনি এটা স্বয়ংক্ৰিয় স্বীকৃতি ইমেইল লাভ কৰিব।
প্ৰশ্ন-14: মই মোৰ প্ৰবিষ্টি এটা ভাৰতীয় ভাষাত জমা দিম, মই ইয়াৰ ইংৰাজী অনুবাদ সংলগ্ন কৰিব লাগে নেকি?
উত্তৰ: নালাগে। অনুগ্ৰহ কৰি ইংৰাজী বা হিন্দীত আপোনাৰ প্ৰবিষ্টিৰ সাৰাংশ 200 টা শব্দৰ ভিতৰত সংলগ্ন কৰক।
প্ৰশ্ন-15: প্ৰবিষ্টিৰ বাবে কোনো নিম্নতম বয়স আছে নেকি?
উত্তৰ: কোনো নিম্নতম বয়স নিৰ্ধাৰণ কৰা হোৱা নাই।
প্ৰশ্ন-16: মই হাতেৰে লিখা পাণ্ডুলিপি প্ৰেৰণ কৰিব পাৰিম নেকি?
উত্তৰ: নোৱাৰে। ইয়াক নিৰ্দিষ্ট ফৰ্মেট অনুসৰি ভালদৰে টাইপ কৰিব লাগিব।
প্ৰশ্ন-17: প্ৰবিষ্টিৰ ধৰণ কি?
উত্তৰ: কেৱল নন-ফিকচন।
প্ৰশ্ন-18: কবিতা আৰু কল্পকাহিনী গ্ৰহণ কৰা হ'ব নেকি?
উত্তৰ: নহয়, কবিতা আৰু কল্পকাহিনী গ্ৰহণ কৰা নহ'ব।
প্ৰশ্ন-19: যদি পাণ্ডুলিপিত বাহ্যিক উত্সৰ পৰা উদ্ধৃত তথ্য আছে, ইয়াক কেনেকৈ আৰু ক'ত উল্লেখ কৰাৰ প্ৰয়োজন/মই প্ৰসংগৰ উত্স কেনেদৰে উদ্ধৃত কৰিম?
উত্তৰ: যদি এটা অ-কল্পকাহিনী পাণ্ডুলিপিত বাহ্যিক উত্সৰ পৰা তথ্য অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে, যদি প্ৰয়োজন হয় তেন্তে উত্সটো পাদটীকা/এণ্ডনোট হিচাপে বা এক একত্ৰিতভাৱে এটা কাৰ্য উদ্ধৃতি শাখাত উল্লেখ কৰিব লাগিব।
প্ৰশ্ন-20: মই মোৰ ভাৰতীয় ভাষাৰ প্ৰবিষ্টি ইউনিক'ডত জমা দিব পাৰিম নেকি?
উত্তৰ: হয়, ইয়াক ইউনিকোডত প্ৰেৰণ কৰিব পাৰি।
প্ৰশ্ন-21: জমা দিয়াৰ ফৰ্মেট কি হ'ব লাগে?
উত্তৰ:
ক্ৰমিক নং | ভাষা | ফন্ট শৈলী | ফন্টৰ আকাৰ |
1 |
ইংৰাজী |
টাইমচ নিউ ৰোমান |
14 |
2 |
হিন্দী |
ইউনিক'ড/ক্ৰুতি দেৱ |
14 |
3 |
অন্য ভাষা |
সমতুল্য ফন্ট |
সমতুল্য আকাৰ |
প্ৰশ্ন-22: একেলগে জমা দিয়াৰ অনুমতি আছে নেকি/মই আন প্ৰতিযোগিতা/জাৰ্নেল/আলোচনী আদিত দাখিল কৰা প্ৰস্তাৱ এটা প্ৰেৰণ কৰিব পাৰোঁনে?
উত্তৰ: নোৱাৰে, একেলগে জমা দিয়াৰ অনুমতি দিয়া নহয়।
প্ৰশ্ন-23: ইতিমধ্যে দাখিল কৰা এটা প্ৰবিষ্টি/পাণ্ডুলিপি সম্পাদনা/বিনিময় কৰাৰ প্ৰক্ৰিয়া কি?
উত্তৰ: এবাৰ এটা প্ৰবিষ্টি জমা দিয়াৰ পিছত, ইয়াক সম্পাদনা বা প্ৰত্যাহাৰ কৰিব নোৱাৰি।
প্ৰশ্ন-24: পাঠটো সমৰ্থন কৰিবলৈ দাখিলবোৰত ছবি/চিত্ৰ থাকিব পাৰে নেকি?
উত্তৰ: হয়, যদি আপোনাৰ ইয়াৰ বাবে কপিৰাইট থাকে তেন্তে লেখাটো ছবি বা চিত্ৰৰ সৈতে সমৰ্থন কৰিব পাৰি।
প্ৰশ্ন-25: যদি মই যুৱ 1.0 আৰু যুৱ 2.0ৰ অংশ হৈছোঁ তেন্তে মই অংশগ্ৰহণ কৰিব পাৰিমনে?
উত্তৰ: হয়, কিন্তু কেৱল তেতিয়াহে যদি আপুনি প্ৰধানমন্ত্ৰী যুৱ 1.0 আৰু প্ৰধানমন্ত্ৰী যুৱ 2.0ৰ নিৰ্বাচিত লেখকৰ চূড়ান্ত তালিকাত নাথাকে।
প্ৰশ্ন-26: চূড়ান্ত 50ত কোনো মেৰিটৰ ক্ৰম থাকিব নেকি?
উত্তৰ: নাথাকে, সকলো 50 জন বিজয়ীয়ে যোগ্যতাৰ কোনো ক্ৰম অবিহনে সমতুল্য হ'ব।