পৰিচয়
বীৰ গাথা 2021 চনত বীৰ বঁটা পৰ্টেলৰ (GAP) অধীনত আৰম্ভ কৰা হৈছিল যাৰ উদ্দেশ্য আছিল বীৰত্ব বঁটা বিজয়ীসকলৰ সাহসিকতাৰ কাৰ্যকলাপৰ বিৱৰণ আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত এই সাহসী হৃদয়ৰ জীৱন কাহিনী প্ৰচাৰ কৰা যাতে দেশপ্ৰেমৰ মনোভাৱ বৃদ্ধি হয় আৰু তেওঁলোকৰ মাজত নাগৰিক চেতনাৰ মূল্যবোধ জাগ্ৰত হয়। বীৰ গাথা প্ৰকল্পই বিদ্যালয়ৰ শিক্ষাৰ্থীসকলক বীৰত্ব বঁটা বিজয়ীসকলৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি সৃষ্টিশীল প্ৰকল্প/কাৰ্যকলাপ কৰাৰ বাবে এক মঞ্চ প্ৰদান কৰি এই মহৎ লক্ষ্যটো গভীৰ কৰি তুলিছিল। ইয়াৰ অংশ হিচাপে, শিক্ষাৰ্থীসকলে এই বীৰত্ব বঁটা বিজয়ীসকলৰ ওপৰত কলা, কবিতা, প্ৰবন্ধ আৰু মাল্টিমিডিয়াৰ দৰে বিভিন্ন মাধ্যমৰ জৰিয়তে বিভিন্ন প্ৰকল্প প্ৰস্তুত কৰে আৰু প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ে ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত শ্ৰেষ্ঠ প্ৰকল্পৰ বঁটা প্ৰদান কৰে।
এই প্ৰকল্পটো প্ৰতি বছৰে গণৰাজ্য দিৱস উদযাপনৰ সৈতে সংগতি ৰাখি নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। 2021-22 চনত অনুষ্ঠিত হোৱা 'বীৰ গাথা 1.0'ত 8 লাখ আৰু 2022-23 চনত অনুষ্ঠিত হোৱা 'বীৰ গাথা 2.0.conducted'ত 19.5 লাখ লোকে অংশগ্ৰহণ কৰি অভূতপূৰ্ব সফলতা লাভ কৰিছে। মাননীয় প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰী আৰু মাননীয় শিক্ষা মন্ত্ৰীয়ে বীৰ গাথাক" বুলি প্ৰশংসা কৰিছেভাৰতৰ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত এক বিপ্লৱৰ সূচনা কৰা'.
প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰ্যালয়ে (MoD) শিক্ষা মন্ত্ৰ্যালয়ৰ (MoE) সহযোগত এতিয়া আৰম্ভ কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছে বীৰ গাথা প্ৰকল্প 3.0 চলিত বৰ্ষ 2023-24-ত।
বিষয় আৰু বিভাগসমূহ
বিভাগসমূহ | কাৰ্যকলাপসমূহ | পৰামৰ্শমূলক বিষয়সমূহ |
3 শ্ৰেণীৰ পৰা 5 শ্ৰেণীলৈ | কবিতা/ অনুচ্ছেদ (150 টা শব্দ) /চিত্ৰাংকন/ চিত্ৰ অংকন/ মাল্টিমিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচন/ভিডিঅ' | i) মোৰ আদৰ্শ হৈছে (বীৰত্ব বঁটা বিজয়ী) মই তেওঁৰ জীৱনৰ পৰা শিকা মূল্যবোধবোৰ হৈছে.. বা ii) সাহসিকতা বঁটা বিজয়ী গৰাকীয়ে আমাৰ দেশৰ বাবে সৰ্বোচ্চ ত্যাগ স্বীকাৰ কৰে। যদি তেওঁৰ স্মৃতি সজীৱ কৰি ৰখাৰ বাবে সুযোগ দিয়া হয়, তেন্তে মই বিচাৰোঁ। বা iii) ৰাণী লক্ষ্মীবাই মোৰ সপোনলৈ আহিছিল। তাই বিচাৰিছিল যে মই আমাৰ দেশৰ সেৱা কৰোঁ বা iv) 1857 বিদ্ৰোহক ভাৰতীয় স্বাধীনতাৰ প্ৰথম যুদ্ধ হিচাপে চিহ্নিত কৰা হৈছে। (স্বাধীনতা সংগ্ৰামীৰ নাম) জীৱন কাহিনীয়ে মোক অনুপ্ৰাণিত কৰে বা v) স্বাধীনতা সংগ্ৰামত জনজাতীয় বিদ্ৰোহৰ ভূমিকা। |
6 শ্ৰেণীৰ পৰা 8 শ্ৰেণীলৈকে | কবিতা/ অনুচ্ছেদ (300 টা শব্দ)/চিত্ৰাংকন/ চিত্ৰ অংকন/ মাল্টিমিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচন/ভিডিঅ' |
|
9 শ্ৰেণীৰ পৰা 10 শ্ৰেণীলৈকে | কবিতা/ প্ৰবন্ধ (750 টা শব্দ)/চিত্ৰাংকন/ চিত্ৰ অংকন/ মাল্টিমিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচন/ভিডিঅ' |
|
11 শ্ৰেণীৰ পৰা 12 শ্ৰেণীলৈ | কবিতা /প্ৰবন্ধ (1000 টা শব্দ) /চিত্ৰাংকন/ চিত্ৰ অংকন/ মাল্টিমিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচন/ভিডিঅ' |
প্ৰকল্পৰ সময় সীমা
প্ৰকল্পৰ নিম্নোক্ত সময়সীমাসমূহ অনুসৰণ কৰা হ'ব পাৰে
সময়সীমা | বিৱৰণসমূহ |
2023 চনৰ 28 জুলাইৰ পৰা 30 ছেপ্টেম্বৰলৈ | বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যসূচী অনুষ্ঠিত হোৱাৰ পাছত বিদ্যালয়খনে প্ৰতিটো শ্ৰেণীত 01টাকৈ শ্ৰেষ্ঠ এন্ট্ৰি অৰ্থাত্ প্ৰতিখন বিদ্যালয়ৰ পৰা মুঠ 04টা এন্ট্ৰি MyGov পৰ্টেলত আপল'ড কৰিব। শ্ৰেণী-1 (শ্ৰেণী 3ৰ পৰা 5) : 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ শ্ৰেণী-2 (কক্ষা 6ৰ পৰা 8) : 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ শ্ৰেণী-3 (কক্ষা 9ৰ পৰা 10) : 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ শ্ৰেণী-4 (কক্ষা 11ৰ পৰা 12) : 01 শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ লক্ষ্য কৰকঃ 5, 8 আৰু 10ম শ্ৰেণীলৈকে সৰ্বোচ্চ শ্ৰেণী থকা বিদ্যালয়সমূহেও মুঠ 4টা এন্ট্ৰি জমা দিব পাৰিব। এই বিচ্ছেদ তলত উল্লেখ কৰা হ'লঃ- (i)। 10ম শ্ৰেণীলৈকে শিক্ষানুষ্ঠান বিদ্যালয়ে শ্ৰেণী-1, 2 আৰু 3ৰ প্ৰতিটোতে 01 গৰাকীকৈ শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশিকা দাখিল কৰিব। শ্ৰেণী-1, 2 আৰু 3ৰ যিকোনো এটাত বিদ্যালয়ে অতিৰিক্ত প্ৰৱেশিকা দাখিল কৰিব পাৰিব। বিদ্যালয়ে জমা দিব লগীয়া মুঠ এণ্ট্ৰি হৈছে 04টা। (ii)। 8ম শ্ৰেণীলৈকে শিক্ষানুষ্ঠান বিদ্যালয়ে শ্ৰেণী-1 আৰু 2 ত 01 গৰাকী শ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশিকা দাখিল কৰিব। বিদ্যালয়ে শ্ৰেণী-1 আৰু 2 ত দুটা অতিৰিক্ত শ্ৰেষ্ঠ প্ৰবিষ্টি জমা দিব পাৰিব। বিদ্যালয়ে জমা দিব লগীয়া মুঠ এণ্ট্ৰি হৈছে 04টা। (iii)। 5ম শ্ৰেণীলৈকে শিক্ষানুষ্ঠান যিহেতু 5ম শ্ৰেণীলৈকে বিদ্যালয়খনৰ বাবে মাত্ৰ এটা শ্ৰেণী আছে, সেয়েহে বিদ্যালয়খনে শ্ৰেণী-1ত 04টা শ্ৰেষ্ঠ এন্ট্ৰি দাখিল কৰিব। |
17 ছেপ্টেম্বৰৰ পৰা 17 অক্টোবৰ 2023 |
বিদ্যালয়সমূহে দাখিল কৰা এন্ট্ৰিসমূহৰ জিলা পৰ্যায়ৰ মূল্যায়ন কৰা হ'ব byDistrict পৰ্যায়ৰ ন'ডেল বিষয়াসকলক ৰাজ্য/UTs য়ে নিযুক্তি দিব নডেল বিষয়া/শিক্ষা বিভাগ। মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিকসমূহ অনুবন্ধ নং এলত দিয়া হৈছে। জিলা পৰ্যায়ৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ এণ্ট্ৰিসমূহ জিলা পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকলে মাইগ'ভ পৰ্টেলৰ জৰিয়তে ৰাজ্যিক / UT পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকললৈ প্ৰেৰণ কৰিব। |
19 অক্টোবৰৰ পৰা 10 নৱেম্বৰ 2023 |
ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত প্ৰদেশ পৰ্যায়ৰ ন'ডেল বিষয়াৰ দ্বাৰা জিলা পৰ্যায়ৰ ন'ডেল বিষয়াই ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত প্ৰদেশ পৰ্যায়ত দাখিল কৰা এন্ট্ৰিসমূহৰ মূল্যায়ন। মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিকসমূহ অনুবন্ধ নং এলত দিয়া হৈছে। ৰাজ্য/UTs পৰ্যায়ৰ নডেল বিষয়াসকলে (MyGov প'ৰ্টেলৰ জৰিয়তে) ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ মূল্যায়নৰ বাবে ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ক শ্ৰেষ্ঠ এন্ট্ৰি (অনুচ্ছেদ 2 অনুসৰি) প্ৰদান কৰিব। ৰাজ্য/UTবোৰে টেলিফোনিক / ভিডিঅ' কল সাক্ষাৎকাৰ বা উপযুক্ত অনুসৰি আন যিকোনো সাধন প্ৰণালীৰ জৰিয়তে ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ বাছনিৰ বাবে প্ৰদান কৰা প্ৰৱেশৰ প্ৰকৃততা আৰু মৌলিকতা নিশ্চিত কৰিব লাগিব। |
14 নৱেম্বৰৰ পৰা 10 ডিচেম্বৰ 2023 | ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ত মূল্যায়ন ( byMoE গঠন হ'বলগীয়া কমিটীৰ দ্বাৰা) |
2023 চনৰ 15 ডিচেম্বৰৰ ভিতৰত | ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ৰ মূল্যায়নৰ ফলাফল MoE byNational পৰ্য্যায়ৰ সমিতিক জমা দিয়া |
2023 চনৰ 20 ডিচেম্বৰৰ ভিতৰত | ফলাফল MoEৰ পৰা MoDলৈ আগবঢ়োৱা |
(*বিদ্যালয়সমূহে জমা দিয়াৰ অন্তিম তাৰিখৰ বাবে অপেক্ষা কৰিব নালাগে। বিদ্যালয় পৰ্যায়ত কাৰ্যকলাপবোৰ সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ লগে লগে আৰু প্ৰতিটো বিভাগৰ 01 টা সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ প্ৰৱেশ বিদ্যালয়ৰ দ্বাৰা তালিকাভুক্ত কৰাৰ লগে লগে, তেওঁলোকে প্ৰদত্ত পৰ্টেলত সেইটো জমা কৰিব)
এণ্ট্ৰিসমূহৰ মূল্যাঙ্কন :
i) বীৰ গাথা 3.0 প্ৰকল্পত 3 টা পৰ্যায় থাকিব: জিলা পৰ্যায়, ৰাজ্যিক/UT পৰ্যায় আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়।
ii) মূল্যাঙ্কন প্ৰতিটো পৰ্যায়ত হ'ব, অৰ্থাৎ জিলা পৰ্যায়, ৰাজ্যিক পৰ্যায়/ UT পৰ্যায় আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত। সেনাবাহিনী বিদ্যালয়/ নৌবাহিনী বিদ্যালয়/ বায়ুসেনা বিদ্যালয়/ সৈনিক বিদ্যালয়/ অন্যান্য বাহিনীৰ বিদ্যালয়/ ৰাজ্যিক পৰিষদ বিদ্যালয়/ CBSE বিদ্যালয়ৰ শিক্ষকসকল মনোনয়নৰ ভিত্তিত মূল্যাঙ্কনৰ বাবে অন্তৰ্ভুক্ত থাকিব।
iii) জিলা পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কন: ৰাজ্যিক সমন্বয় বিষয়া/ SPD-য়ে জিলা পৰ্যায়ত এণ্ট্ৰিসমূহৰ মূল্যাঙ্কনৰ বাবে জিলা পৰ্যায়ৰ সমন্বয় বিষয়া নিয়োগ কৰিব। জিলা সমন্বয় বিষয়া/ জিলা শিক্ষা বিষয়াই জিলা পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কনৰ বাবে DIET আৰু সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/UT/জিলাৰ অন্যান্য বিষয়াসকলক নিযুক্ত কৰিব।
iv) ৰাজ্য/UT পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কন: ৰাজ্য / UT পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কনৰ দায়িত্ব হ'ব ৰাজ্য/ UT বা SPDৰ সমন্বয় বিষয়াসকলৰ। ৰাজ্য/ UT বা SPDৰ সমন্বয় বিষয়াসকলে ৰাজ্য/UT-ৰ মূল্যাঙ্কনৰ বাবে সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/UT-ৰ DIET/ SCERT/ অন্যান্য শিক্ষা বিষয়াসকলক নিযুক্ত কৰিব।
v) ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্য্যায়ৰ মূল্যাঙ্কন: ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত মূল্যাঙ্কন ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ সমিতিয়ে পৰিচালনা কৰিব যাক ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ে গঠন কৰিব।
পুৰস্কাৰ আৰু স্বীকৃতি
প্ৰতিটো পৰ্যায়ত বিজয়ী থাকিব। ঘোষণা কৰিব লগা বিজয়ীৰ সংখ্যা নিম্নলিখিত ধৰণৰ:
• ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায় - 100 জন বিজয়ী (চুপাৰ 100)। পূৰ্বৱৰ্তী সংস্কৰণৰ কোনো বীৰ গাথা বিজয়ীক (ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত) বীৰ গাথা প্ৰকল্প 3.0-ৰ 100 জন বিজয়ীত (ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত) অন্তৰ্ভুক্ত কৰা নহ'ব।
বিভাগ: 3rd ৰ পৰা 5th শ্ৰেণী = 25 গৰাকী বিজয়ীDictionary not found for this word
বিভাগ: 6th ৰ পৰা 8th শ্ৰেণী = 25 গৰাকী বিজয়ী
বিভাগ: 9th ৰ পৰা 10th শ্ৰেণী = 25 গৰাকী বিজয়ী
বিভাগ: 11th ৰ পৰা 12th শ্ৰেণী = 25 গৰাকী বিজয়ী
• ৰাজ্য / UT পৰ্যায় - পৰিষদ নিৰ্বিশেষে ৰাজ্যিক / UT পৰ্যায়ত 08 জন বিজয়ী (প্ৰতিটো বিভাগৰ পৰা দুটা) (চুপাৰ 100-ত বাছনি কৰা শিক্ষাৰ্থীসকলক অন্তৰ্ভুক্ত নকৰিব)
• জিলা পৰ্যায় - 04 জন বিজয়ী (প্ৰতিটো বিভাগৰ পৰা এজন)। ইয়াত চুপাৰ 100-ত বাছনি কৰা শিক্ষাৰ্থী আৰু ৰাজ্য/UT পৰ্যায়ত বাছনি কৰা শিক্ষাৰ্থীসকল অন্তৰ্ভুক্ত নহ'ব।
যিসকল শিক্ষাৰ্থীৰ এণ্ট্ৰি পৰ্টেলত (CBSE/মাইগ'ভ) আপলোড কৰা হ'ব তেওঁলোকে অংশগ্ৰহণৰ ই-প্ৰমাণপত্ৰ লাভ কৰিব।
নগাঁৱত বিজয়ীক সম্বৰ্ধনা
বিজয়ী সকলক সম্বৰ্ধনা : ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ৰ বিজয়ীক ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু ভাৰত চৰকাৰৰ প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে যুটীয়াভাৱে সম্বৰ্ধনা জনাব। প্ৰতিগৰাকী বিজয়ীক প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয়ে 10 হাজাৰ টকাৰ পুৰস্কাৰ প্ৰদান কৰিব। জিলা আৰু ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ সকলো বিজয়ীক সংশ্লিষ্ট জিলা আৰু ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ তৰফৰ পৰা সম্বৰ্ধনা জনোৱা হ'ব। ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল/জিলা পৰ্যায়ত প্ৰদান কৰা পুৰস্কাৰৰ বিধি-ব্যৱস্থা ৰাজ্য/জিলা কৰ্তৃপক্ষই নিৰ্ধাৰণ কৰিব পাৰে আৰু সেই অনুসৰি বাজেট নিৰ্ধাৰণ কৰিব পাৰে। বিজয়ী সকলক এখনকৈ মানপত্ৰ প্ৰদান কৰা হ'ব
- প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু ভাৰত চৰকাৰৰ শিক্ষা মন্ত্ৰালয়ে যুটীয়াভাৱে ছুপাৰ 100ত নিৰ্বাচিত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীলৈ।
- সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ প্ৰধান সচিব/শিক্ষা সচিবৰ দ্বাৰা ৰাজ্য/কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল পৰ্যায়ত নিৰ্বাচিত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীলৈ।
- জিলা পৰ্যায়ত নিৰ্বাচিত হোৱা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক - সংশ্লিষ্ট ৰাজ্য/ইউটি-1 জিলাৰ শিক্ষা বিভাগে সিদ্ধান্ত গ্ৰহণ কৰা অনুসৰি জিলা উপায়ুক্ত/জিলা উপায়ুক্ত আৰু জিলা শিক্ষা বিষয়া/উপযুক্ত উচ্চ বিষয়াই যুটীয়াভাৱে।
এণ্ট্ৰিসমূহ আপলোড কৰাৰ বাবে নিৰ্দেশনা
- এইটো কেৱল Non-CBSE বিদ্যালয়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকলৰ বাবে প্ৰযোজ্য। অনুগ্ৰহ কৰি আবেদন কৰাৰ আগতে বিদ্যালয়ৰ আন সকলো বিৱৰণৰ সৈতে বিদ্যালয়ৰ UDISE ক'ড সাজু ৰাখিব।
- এখন বিদ্যালয়ৰ পৰা একেটা বিভাগত একাধিক এণ্ট্ৰিৰ অনুমতি নাই।
- Submit Now লিংকত ক্লিক কৰক, ই বিদ্যালয়ৰ ব্যক্তিগত বিৱৰণ এণ্ট্ৰি কৰাৰ বাবে এটা নতুন পৃষ্ঠা মুকলি কৰিব।
- বিদ্যালয়ৰ ব্যক্তিগত বিৱৰণ পূৰণ কৰাৰ পিছত, জমা / পৰৱৰ্তী বুটামত ক্লিক কৰক। ই কবিতা / অনুচ্ছেদ / প্ৰবন্ধ / চিত্ৰাংকন/ মাল্টি মিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচন (যিটো প্ৰযোজ্য হয়) শ্ৰেণী-অনুসৰি উপস্থাপন কৰাৰ বাবে পৃষ্ঠাটো মুকলি কৰিব।
- এণ্ট্ৰি সমূহ কেৱল JPEG / PDF ফৰ্মেটত আপলোড কৰিব পাৰি। মাইগ'ভ পৰ্টেলত আপলোড কৰাৰ আগতে বিদ্যালয়ৰ সমন্বয় বিষয়াসকলক JPG / JPEG ফৰ্মেটত সকলো নিৰ্বাচিত এণ্ট্ৰি ফাইল ৰূপান্তৰ কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে
- যদি, কোনো এণ্ট্ৰিত একো উপস্থাপন কৰিব নাথাকে, ইয়াক খালী ৰাখিব লাগে।
- শেষত, আবেদনখন জমা কৰিবলৈ অৱশেষত "Submit" বুটামত ক্লিক কৰক।
- অনুগ্ৰহ কৰি চূড়ান্ত উপস্থাপন কৰাৰ আগতে শিক্ষাৰ্থীৰ বিৱৰণ সঠিক হোৱাটো নিশ্চিত কৰক। চূড়ান্ত উপস্থাপন কৰাৰ পিছত, ইয়াক সম্পাদনা কৰিব নোৱাৰি।
পৰিশিষ্ট I
প্ৰবন্ধ/অনুচ্ছেদৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্সক্ৰমিক নং. | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বকীয় অভিগমন। এইটো অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল |
কিছুমান কঢ়িয়াই নিয়ে সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা ইয়াৰ বাহিৰত অন্তৰ্দৃষ্টিপূৰ্ণ ধাৰণা সাধাৰণ |
কিছুমান প্ৰতিফলিত কৰে সৃষ্টিশীল, গুৰুত্বপূৰ্ণ, বা কল্পনাশীল ধাৰণাবোৰৰ পৰা বাহিৰ সামান্য় |
যোগাযোগ কৰে কোনো গুৰুত্বপূৰ্ণ বা কল্পনাশীল ধাৰণা আৰু হৈছে অলক্ষণীয় |
2 | বিষয়বস্তুৰ উপস্থাপন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত | সাবলীল অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা কেতিয়াবা অনুসৰণ কৰা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা বুজিব নোৱাৰি আৰু বিষয়বস্তু দুৰ্বলভাৱে সংগঠিত |
3 | সমৰ্থন | যুক্তিসমূহ অতি ভালদৰে সমৰ্থিত (অন্তৰ্দৃষ্টিপূৰ্ণ উদাহৰণ, যুক্তি, আৰু বিৱৰণৰ সৈতে)। প্ৰবন্ধটোত পাঠৰ উদ্ধৃতি/অংশ আৰু সেইবোৰৰ গুৰুত্বৰ এক শক্তিশালী বিশ্লেষণ অন্তৰ্ভুক্ত আছে। | যুক্তিসমূহ ভালদৰে সমৰ্থিত। লেখকে মুখ্য ধাৰণাবোৰ সমৰ্থন কৰিবলৈ নিৰ্দিষ্ট উদাহৰণ, যুক্তি আৰু বিৱৰণ ব্যৱহাৰ কৰে। | কিছুমান গুৰুত্বপূৰ্ণ বিষয় অসমৰ্থিত। মূল ধাৰণাটো স্পষ্ট কিন্তু সমৰ্থনকাৰী তথ্য অতি সাধাৰণ। | কেইবাটাও গুৰুত্বপূৰ্ণ বিষয় অসমৰ্থিত। মুখ্য ধাৰণাটো কিছু পৰিমাণে স্পষ্ট কিন্তু অধিক সমৰ্থনকাৰী তথ্যৰ প্ৰয়োজন আছে |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে বহুত প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দিয়ে। | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16
টোকা:
1) যদি প্ৰবন্ধ/অনুচ্ছেদ বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব
2) যদি শব্দৰ সংখ্যা শব্দৰ সীমা 50 বা অধিক অতিক্ৰম কৰে, তেন্তে চূড়ান্ত নম্বৰৰ পৰা 2 নম্বৰ কৰ্তন কৰা হ'ব পাৰে।
কবিতাৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স
ক্ৰমিক নং. | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বকীয় অভিগমন। এইটো অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল |
কিছুমান কঢ়িয়াই নিয়ে সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা ইয়াৰ বাহিৰত অন্তৰ্দৃষ্টিপূৰ্ণ ধাৰণা সাধাৰণ |
কিছুমান প্ৰতিফলিত কৰে সৃষ্টিশীল, গুৰুত্বপূৰ্ণ, বা কল্পনাশীল ধাৰণাবোৰৰ পৰা বাহিৰ সামান্য় |
যোগাযোগ কৰে কোনো গুৰুত্বপূৰ্ণ বা কল্পনাশীল ধাৰণা আৰু হৈছে অলক্ষণীয় |
2 | বিষয়বস্তুৰ উপস্থাপন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত | সাবলীল অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা কেতিয়াবা অনুসৰণ কৰা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা বুজিব নোৱাৰি আৰু বিষয়বস্তু দুৰ্বলভাৱে সংগঠিত |
3 | কাব্যিক যন্ত্ৰসমূহ | 6 বা তাতোধিক কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় | 4-5 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় | 2-3 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ (একে বা পৃথক) ব্যৱহাৰ কৰা হয় | 1 টা কাব্যিক যন্ত্ৰ ব্যৱহাৰ কৰা হয় |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16
টোকা: যদি কবিতাটো বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব
মাল্টি-মিডিয়া প্ৰেজেণ্টেচনৰ মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স
ক্ৰমিক নং. | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বকীয় অভিগমন। এইটো অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল, |
কিছুমান কঢ়িয়াই নিয়ে সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা ইয়াৰ বাহিৰত অন্তৰ্দৃষ্টিপূৰ্ণ ধাৰণা সাধাৰণ |
কিছুমান প্ৰতিফলিত কৰে সৃষ্টিশীল, গুৰুত্বপূৰ্ণ, বা কল্পনাশীল ধাৰণাবোৰৰ পৰা বাহিৰ সামান্য় |
যোগাযোগ কৰে কোনো গুৰুত্বপূৰ্ণ বা কল্পনাশীল ধাৰণা আৰু হৈছে অলক্ষণীয় |
2 | বিষয়বস্তুৰ উপস্থাপন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত | সাবলীল অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা কেতিয়াবা অনুসৰণ কৰা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা বুজিব নোৱাৰি আৰু বিষয়বস্তু দুৰ্বলভাৱে সংগঠিত |
3 | সংলাপ | সকলো সদস্যৰ বাবে এক সন্তুলিত ভূমিকা থাকিবলৈ আৰু চৰিত্ৰ/পৰিস্থিতিবোৰ জীৱন্ত কৰাৰ বাবে উপযুক্ত পৰিমাণৰ সংলাপ আছে আৰু ই বাস্তৱিক। | সকলো সদস্যৰ বাবে এক সন্তুলিত ভূমিকা আৰু কাহিনীটো জীৱন্ত কৰাৰ বাবে উপযুক্ত পৰিমাণৰ সংলাপ আছে, কিন্তু ই কিছু পৰিমাণে অবাস্তৱিক। | এই নাটকখনত সকলো সদস্যৰ সন্তুলিত ভূমিকা ৰখাৰ বাবে পৰ্যাপ্ত সংলাপ নাই বা ই প্ৰায়ে অবাস্তৱিক। | সকলো সদস্যৰ সন্তুলিত ভূমিকা ৰখাৰ বাবে পৰ্যাপ্ত সংলাপ নাই বা ই সম্পূৰ্ণৰূপে অবাস্তৱিক |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16
টোকা: যদি ভিডিঅ'টো বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব
চিত্ৰাংকন মূল্যায়নৰ বাবে ৰুব্ৰিক্স
ক্ৰমিক নং. | মূল্যায়নৰ ক্ষেত্ৰ | 4 নম্বৰ | 3 নম্বৰ | 2 নম্বৰ | 1 নম্বৰ |
1 | অভিব্যক্তিৰ মৌলিকতা | সতেজ, স্বকীয় অভিগমন। এইটো অত্যন্ত কল্পনাশীল বা সৃষ্টিশীল |
কিছুমান কঢ়িয়াই নিয়ে সৃষ্টিশীল, কল্পনাশীল, বা ইয়াৰ বাহিৰত অন্তৰ্দৃষ্টিপূৰ্ণ ধাৰণা সাধাৰণ |
কিছুমান প্ৰতিফলিত কৰে সৃষ্টিশীল, গুৰুত্বপূৰ্ণ, বা কল্পনাশীল ধাৰণাবোৰৰ পৰা বাহিৰ সামান্য় |
যোগাযোগ কৰে কোনো গুৰুত্বপূৰ্ণ বা কল্পনাশীল ধাৰণা আৰু হৈছে অলক্ষণীয় |
2 | বিষয়বস্তুৰ উপস্থাপন | অভিব্যক্তি অত্যন্ত চিত্তাকৰ্ষক আৰু বিষয়বস্তুটো খুব ভালদৰে সংগঠিত | সাবলীল অভিব্যক্তি আৰু বিষয়বস্তু সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা কেতিয়াবা অনুসৰণ কৰা কঠিন হয় আৰু বিষয়বস্তু যথেষ্ট সু-সংগঠিত |
বাৰ্তা বুজিব নোৱাৰি আৰু বিষয়বস্তু দুৰ্বলভাৱে সংগঠিত |
3 | কৌশল | কলা কৰ্মই সংৰচনাত উন্নত কৌশলৰ নিপুণতা প্ৰদৰ্শন কৰে। সকলো বস্তু সঠিক স্থানত ৰখা হৈছে। | কলা কৰ্মই ভাল কৌশল প্ৰদৰ্শন কৰে। সকলো বস্তু সঠিক স্থানত ৰখা হৈছে। | কলা কৰ্মই কলা ধাৰণাবোৰৰ কিছুমান কৌশল আৰু বুজাবুজি প্ৰদৰ্শন কৰে | কলা কৰ্মত কৌশল আৰু/বা কলা ধাৰণাবোৰ বুজাৰ অভাৱ আছে। |
4 | বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিকতা | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে যথেষ্ট প্ৰাসংগিক আৰু শেহতীয়া উদাহৰণ দাঙি ধৰে | তথ্য বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক | কিছুমান তথ্য বিষয়টোৰ বাবে অপ্ৰাসংগিক | অতি কম প্ৰাসংগিকতা |
সৰ্বাধিক নম্বৰ: 16
টোকা: যদি চিত্ৰাংকন বিষয়টোৰ সৈতে প্ৰাসংগিক নহয়, কোনো নম্বৰ প্ৰদান কৰা নহ'ব