ବୀର ଗାଥା ପ୍ରକଳ୍ପ 3.0

ପରିଚୟ

ବୀର ଗାଥା ପ୍ରକଳ୍ପ ସାହସିକତା ପୁରସ୍କାର ପୋର୍ଟାଲ (GAP) ଅଧୀନରେ 2021ରେ ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଥିଲା। ଏହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ସାହସିକତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାମାନଙ୍କ ବୀରତ୍ୱର ବିବରଣୀ ଏବଂ ଏହି ବୀରମାନଙ୍କ ଜୀବନ କାହାଣୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରସାରିତ କରିବା ଯାହାଦ୍ୱାରା ଦେଶଭକ୍ତିର ଭାବନା ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ନାଗରିକ ଚେତନାର ମୂଲ୍ୟବୋଧ ଜାଗ୍ରତ ହେବ। ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ବୀର ଗାଥା ଏହି ମହତ୍ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟକୁ ଆହୁରି ଗଭୀର କରି ସ୍କୁଲ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ସାହସିକତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାଙ୍କ ଉପରେ ଆଧାରିତ ସୃଜନଶୀଳ ପ୍ରକଳ୍ପ/କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ମଞ୍ଚ ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲା। ଏହାର ଅଂଶବିଶେଷ ସ୍ୱରୂପ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ ଏହି ସାହସିକତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତାମାନଙ୍କୁ ନେଇ ବିଭିନ୍ନ ମାଧ୍ୟମ ଯଥା କଳା, କବିତା, ପ୍ରବନ୍ଧ ଏବଂ ମଲ୍ଟିମିଡ଼ିଆ ମାଧ୍ୟମରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକଳ୍ପ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଥିଲେ ଏବଂ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ପୁରସ୍କୃତ କରାଯାଇଥିଲା।

ପ୍ରତିବର୍ଷ ସାଧାରଣତନ୍ତ୍ର ଦିବସ ପାଳନ ଅବସରରେ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଶୁଭାରମ୍ଭ କରାୟାଇଛି। 2021-22ରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ବୀର ଗାଥା 1.0ରେ 8 ଲକ୍ଷ ଏବଂ 2022-23ରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ବୀର ଗାଥା 2.0.conductedରେ 19.5 ଲକ୍ଷ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରି ବୀର ଗାଥା ଏକ ଅସାଧାରଣ ସଫଳତା ହାସଲ କରିଛି। ମାନ୍ୟବର ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରୀ ଏବଂ ମାନ୍ୟବର ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରୀ 'ବୀର ଗାଥା'କୁ ପ୍ରଶଂସା କରିଛନ୍ତି'ଭାରତର ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ବିପ୍ଳବର ଆରମ୍ଭ' ଭାବେ ପ୍ରଶଂସା କରିଛନ୍ତି'।

ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରାଳୟ (MoD) ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରାଳୟ (MoE) ସହୟୋଗରେ ଏବେ ଆରମ୍ଭ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛି ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ବୀର ଗାଥା 3.0ର ଶୁଭାରମ୍ଭ କରିବାକୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇଛି

ବିଷୟ ଓ ବର୍ଗ

ବର୍ଗ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ପ୍ରସ୍ତାବକ ପ୍ରସଙ୍ଗ
3ୟରୁ 5ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କବିତା/ ଅନୁଚ୍ଛେଦ (150 ଶବ୍ଦ)/ଚିତ୍ରାଙ୍କନ/ଚିତ୍ରାଙ୍କନ/ମଲ୍ଟିମିଡ଼ିଆ ଉପସ୍ଥାପନା/ଭିଡିଓ i) ମୋର ଆଦର୍ଶ ହେଉଛନ୍ତି (ସାହସିକତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତା) ମୁଁ ତାଙ୍କ ଜୀବନରୁ ଯେଉଁ ମୂଲ୍ୟବୋଧ ଶିଖିଛି ତାହା ହେଉଛି

କିମ୍ବା

ii) ସାହସିକତା ପୁରସ୍କାର ବିଜେତା ଆମ ଦେଶ ପାଇଁ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ବଳିଦାନ ଦେଇଛନ୍ତି। ଯଦି ତାଙ୍କ ସ୍ମୃତିକୁ ଜୀବନ୍ତ ରଖିବା ପାଇଁ ସୁୟୋଗ ଦିଆୟାଏ, ତେବେ ମୁଁ ଚାହିଁବି।
କିମ୍ବା

iii) ରାଣୀ ଲକ୍ଷ୍ମୀବାଈ ମୋ ସ୍ୱପ୍ନରେ ଆସିଲେ। ସେ ଚାହୁଁଥିଲେ ମୁଁ ଦେଶର ସେବା କରେ

କିମ୍ବା

iv) 1857 ବିଦ୍ରୋହକୁ ଭାରତୀୟ ସ୍ୱାଧୀନତାର ପ୍ରଥମ ଯୁଦ୍ଧ ଭାବେ ଚିହ୍ନିତ କରାଯାଇଛି। (ସ୍ୱାଧୀନତା ସଂଗ୍ରାମୀଙ୍କ ନାମ) ଜୀବନ କାହାଣୀ ମୋତେ ପ୍ରେରଣା ଦେଇଥାଏ

କିମ୍ବା

v) ସ୍ୱାଧୀନତା ସଙ୍ଗ୍ରାମରେ ଆଦିବାସୀ ବିଦ୍ରୋହର ଭୂମିକା।
6ଷ୍ଠରୁ 8ମ ଶ୍ରେଣୀ କବିତା/ ଅନୁଚ୍ଛେଦ (300 ଶବ୍ଦ)/ଚିତ୍ରାଙ୍କନ/ଡ୍ରଇଂ/
ମଲ୍ଟିମିଡ଼ିଆ ଉପସ୍ଥାପନା/ଭିଡିଓ
9ମରୁ 10ମ ଶ୍ରେଣୀ କବିତା/ପ୍ରବନ୍ଧ (750 ଶବ୍ଦ)/ଚିତ୍ରାଙ୍କନ/ଡ୍ରଇଂ/
ମଲ୍ଟିମିଡ଼ିଆ ଉପସ୍ଥାପନା/ଭିଡିଓ
ଏକାଦଶରୁ ଦ୍ୱାଦଶ ଶ୍ରେଣୀ କବିତା /ପ୍ରବନ୍ଧ (1000 ଶବ୍ଦ) /ଚିତ୍ରାଙ୍କନ/ ଡ୍ରଇଂ/
ମଲ୍ଟିମିଡ଼ିଆ ଉପସ୍ଥାପନା/ଭିଡିଓ

ପ୍ରକଳ୍ପ ସମୟ ସୀମା

ପ୍ରକଳ୍ପର ନିମ୍ନୋକ୍ତ ସମୟ ସୀମା ଅନୁସରଣ କରାଯାଇପାରେ

ଟାଇମଲାଇନ୍ ବିବରଣୀ
28 ଜୁଲାଇରୁ 30 ସେପ୍ଟେମ୍ବର 2023 ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ୟ୍ୟକଳାପ ପରିଚାଳନା ପରେ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପ୍ରତି ବର୍ଗରେ 01ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଅର୍ଥାତ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବିଦ୍ୟାଳୟରୁ ମୋଟ 04ଟି ପ୍ରବେଶିକାକୁ ମାଇଁଗଭ୍ ପୋର୍ଟାଲରେ ଅପଲୋଡ କରିବ।

ବର୍ଗ-1 (ଶ୍ରେଣୀ 3ରୁ 5) : 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି
ବର୍ଗ-2 (ଶ୍ରେଣୀ-6ରୁ 8) : 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି
ବର୍ଗ-3 (ଶ୍ରେଣୀ-9ରୁ 10) : 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି
ବର୍ଗ-4 (ଶ୍ରେଣୀ-11ରୁ 12) : 01 ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି

ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ: ପଞ୍ଚମ ଶ୍ରେଣୀ, 8ମ ଏବଂ 10ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସର୍ବାଧିକ ଶ୍ରେଣୀ ଥିବା ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ମୋଟ 4ଟି ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ। ଏହି ବ୍ରେକ୍ଅପ୍ ନିମ୍ନରେ ଦିଆଗଲା:-

(i). 10ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ

ବିଦ୍ୟାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ଶ୍ରେଣୀ-1, 2 ଓ 3ରେ 01 ଜଣ ଲେଖାଏଁ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବେ।
ବିଦ୍ୟାଳୟ ଶ୍ରେଣୀ-1, 2 ଓ 3ର ଯେକୌଣସି ଗୋଟିଏରେ ଅତିରିକ୍ତ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ।
ବିଦ୍ୟାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ଦାଖଲ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ମୋଟ ଏଣ୍ଟ୍ରି ସଂଖ୍ୟା ହେଉଛି 04।

(ii). 8ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ

ବିଦ୍ୟାଳୟ ଶ୍ରେଣୀ-1 ଓ 2ରେ 01 ଜଣ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବେ।
ବିଦ୍ୟାଳୟ ଶ୍ରେଣୀ-1 ଓ 2ରେ ଦୁଇଟି ଅତିରିକ୍ତ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ।
ବିଦ୍ୟାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ଦାଖଲ କରାଯିବାକୁ ଥିବା ମୋଟ ଏଣ୍ଟ୍ରି ସଂଖ୍ୟା ହେଉଛି 04।

(iii). 5ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନ

5ମ ଶ୍ରେଣୀ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବିଦ୍ୟାଳୟ ପାଇଁ କେବଳ ଗୋଟିଏ ଶ୍ରେଣୀ ରହିଥିବାରୁ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଶ୍ରେଣୀ-1ରେ 04ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଦାଖଲ କରିବ।
17 ସେପ୍ଟେମ୍ବରରୁ 17 ଅକ୍ଟୋବର 2023
ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରାଯାଇଥିବା ଏଣ୍ଟ୍ରିର ମୂଲ୍ୟାୟନ ରାଜ୍ୟ /କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳର ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗର ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନିଯୁକ୍ତ ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯିବ କରାଯିବ ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ରୁବ୍ରିକ୍ସ ଅନୁବନ୍ଧ l ରେ ଦିଆଯାଇଛି।

ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମାଇଁଗଭ୍ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟକୁ ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି ପଠାଯିବ।
19 ଅକ୍ଟୋବରରୁ 10 ନଭେମ୍ବର 2023
ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଦାଖଲ କରଯାଇଥିବା ଏଣ୍ଟ୍ରିର ମୂଲ୍ୟାୟନ ରାଜ୍ୟ /କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରରେ ରାଜ୍ୟ /କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କରାଯିବ । ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ରୁବ୍ରିକ୍ସ ଅନୁବନ୍ଧ l ରେ ଦିଆଯାଇଛି।

ରାଜ୍ୟ / UTs ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ସ୍ତରୀୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀମାନେ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟକୁ (ମାଇଁଗଭ୍ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ) ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରି (ଅନୁବନ୍ଧ II ଅନୁୟାୟୀ) ପ୍ରଦାନ କରିବେ।

ରାଜ୍ୟ/UTsକୁ ଟେଲିଫୋନିକ/ଭିଡିଓ କଲ୍ ଇଣ୍ଟରଭ୍ୟୁ କିମ୍ବା ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଉପାୟରେ ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ଚୟନ ପାଇଁ ଦିଆଯାଇଥିବା ପ୍ରବେଶର ସତ୍ୟତା ଏବଂ ମୌଳିକତା ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ହେବ।
14 ନଭେମ୍ବରରୁ 10 ଡିସେମ୍ବର 2023 ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ( କମିଟି ଦ୍ୱାରା ଗଠିତ byMoE)
2023 ମସିହା ଡିସେମ୍ବର 15 ତାରିଖ ବେଳକୁ.. ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ କମିଟି ଦ୍ୱାରା ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ ମୂଲ୍ୟାୟନର ଫଳାଫଳ MoE କୁ ହସ୍ତାନ୍ତର
2023 ଡିସେମ୍ବର 20 ତାରିଖ ସୁଦ୍ଧା.. MoE ଦ୍ୱାରା MoDକୁ ଫଳାଫଳ ହସ୍ତାନ୍ତର

(ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଦାଖଲର ଶେଷ ତାରିଖକୁ ଅପେକ୍ଷା କରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ। ବିଦ୍ୟାଳୟ ସ୍ତରରେ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ଶେଷ ହେବା ମାତ୍ରେ ଏବଂ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଗରେ 01ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଏଣ୍ଟ୍ରିକୁ ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଦ୍ୱାରା ଚୟନ କରାଯିବା ପରେ, ସେମାନେ ପ୍ରଦତ୍ତ ପୋର୍ଟାଲରେ ତାହା ଦାଖଲ କରିବେ)

ପ୍ରବେଶିକା ମୂଲ୍ୟାୟନ:

i) ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ବୀର ଗାଥା 3.0ରେ 3ଟି ସ୍ତର ରହିବ: ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ, ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରୀୟ ଏବଂ ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ।

ii) ମୂଲ୍ୟାୟନ ପ୍ରତ୍ୟେକ ସ୍ତରରେ ଯଥା ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତର, ରାଜ୍ୟ ସ୍ତର/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତର ଏବଂ ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ କରାଯିବ। ସ୍ଥଲସେନା ବିଦ୍ୟାଳୟ/ନୌସେନା ବିଦ୍ୟାଳୟ/ବାୟୁସେନା ବିଦ୍ୟାଳୟ/ସୈନିକ ବିଦ୍ୟାଳୟ/ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଫୋର୍ସ ବିଦ୍ୟାଳୟ/ରାଜ୍ୟ ବୋର୍ଡ ବିଦ୍ୟାଳୟ/CBSE ବିଦ୍ୟାଳୟର ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ନାମାଙ୍କନ ଆଧାରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ସାମିଲ କରାଯିବ।

iii) ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ: ରାଜ୍ୟ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀ/ SPD ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରରେ ଏଣ୍ଟ୍ରିର ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରରେ ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀ ନିଯୁକ୍ତ କରିବେ। ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ପାଇଁ ଜିଲ୍ଲା ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀ/ଜିଲ୍ଲା ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ DIET ଏବଂ ସମ୍ପୃକ୍ତ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ/ଜିଲ୍ଲାର ଅନ୍ୟ ଅଧିକାରୀମାନଙ୍କୁ ନିୟୋଜିତ କରିବେ।

iv) ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ: ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନର ଦାୟିତ୍ୱ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ କିମ୍ବା SPDର ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଉପରେ ରହିବ। ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ କିମ୍ବା SPDର ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀମାନେ DIET/ SCERT/ ଅନ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ ମାନଙ୍କୁ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ନିୟୋଜିତ କରିବେ।

v) ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ ମୂଲ୍ୟାୟନ: ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ମୂଲ୍ୟାୟନ ଜାତୀୟ ସ୍ତରର କମିଟି ଦ୍ୱାରା କରାଯିବ ଯାହା ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା ଗଠିତ ହେବ।

ପୁରସ୍କାର ଓ ସ୍ୱୀକୃତି

ପ୍ରତ୍ୟେକ ସ୍ତରରେ ବିଜେତା ରହିବେ। ଘୋଷିତ ହେବାକୁ ଥିବା ବିଜେତାଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ନିମ୍ନରେ ଦିଆଗଲା:

ଜାତୀୟ ସ୍ତରୀୟ - 100 ବିଜେତା (ସୁପର 100)। ପୂର୍ବ ସଂସ୍କରଣର କୌଣସି ବୀର ଗାଥା ବିଜେତାଙ୍କୁ (ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ) ବୀର ଗାଥା ପ୍ରକଳ୍ପ 3.0ର 100 ବିଜେତାଙ୍କ ତାଲିକାରେ ସାମିଲ କରାଯିବ ନାହିଁ।

ବର୍ଗ: 3ୟରୁ 5ମ ଶ୍ରେଣୀ = 25 ଜଣ ବିଜେତା
ବର୍ଗ: 6ଠରୁ 8ମ ଶ୍ରେଣୀ = 25 ଜଣ ବିଜେତା
ବର୍ଗ: 9ମରୁ 10ମ ଶ୍ରେଣୀ = 25 ଜଣ ବିଜେତା
ବର୍ଗ: ଏକାଦଶରୁ ଦ୍ୱାଦଶ = 25 ଜଣ ବିଜେତା

ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳ ସ୍ତରୀୟ - ବୋର୍ଡ ନିର୍ବିଶେଷରେ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତରରେ 08 ଜଣ ବିଜେତା (ପ୍ରତି ବର୍ଗରୁ ଦୁଇଜଣ) (ସୁପର 100ରେ ମନୋନୀତ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ସାମିଲ କରାଯିବ ନାହିଁ)

ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରୀୟ -04ଜଣ ବିଜେତା (ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଗରୁ ଜଣେ ଲେଖାଏଁ) । ଏଥିରେ ସୁପର 100ରେ ଚୟନ ହୋଇଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ଏବଂ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତରରେ ଚୟନ ହୋଇଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ସାମିଲ ହେବେ ନାହିଁ।

ଯେଉଁ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ ପୋର୍ଟାଲ (CBSE/ମାଇଁଗଭ୍)ରେ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଅପଲୋଡ୍ କରିବେ ସେମାନଙ୍କୁ ଇ-ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ଅଫ୍ ପାର୍ଟିସିପେଶନ ମିଳିବ।

ବିଜେତାଙ୍କୁ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧନା

ବିଜେତାଙ୍କୁ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧନା : ଜାତୀୟ ସ୍ତରରେ ବିଜେତାଙ୍କୁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ପକ୍ଷରୁ ମିଳିତ ଭାବେ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରାୟିବ। ପ୍ରତି ବିଜେତାଙ୍କୁ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରାଳୟ ପକ୍ଷରୁ 10 ହଜାର ଟଙ୍କାର ପୁରସ୍କାର ରାଶି ପ୍ରଦାନ କରାୟିବ। ଜିଲ୍ଲା ଓ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶର ସମସ୍ତ ବିଜେତାଙ୍କୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଜିଲ୍ଲା ଓ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ପକ୍ଷରୁ ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ କରାୟିବ। ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ/ଜିଲ୍ଲାସ୍ତରରେ ପ୍ରଦାନ କରାୟିବାକୁ ଥିବା ପୁରସ୍କାରର ରୂପରେଖ ରାଜ୍ୟ/ଜିଲ୍ଲା କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସ୍ଥିର କରାୟାଇପାରେ ଏବଂ ତଦନୁୟାୟୀ ବଜେଟ୍ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାୟାଇପାରେ। ସମସ୍ତ ବିଜେତାଙ୍କୁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ କରାୟିବ

  1. ପ୍ରତିରକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଏବଂ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ଦ୍ୱାରା ମିଳିତ ଭାବେ ସୁପର 100ରେ ଚୟନ ହୋଇଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ ଏହି ପୁରସ୍କାର ପ୍ରଦାନ କରାୟିବ।
  2. ସମ୍ପୃକ୍ତ ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶର ପ୍ରମୁଖ ସଚିବ/ଶିକ୍ଷା ସଚିବଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ରାଜ୍ୟ/କେନ୍ଦ୍ର ଶାସିତ ପ୍ରଦେଶ ସ୍ତରରେ ଚୟନ ହୋଇଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ।
  3. ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତରରେ ଚୟନ ହୋଇଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କୁ - ଜିଲ୍ଲାପାଳ / ଜିଲ୍ଲା ମାଜିଷ୍ଟ୍ରେଟ / ଉପଜିଲ୍ଲାପାଳ ଏବଂ ଜିଲ୍ଲା ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ / ସମ୍ପୃକ୍ତ ରାଜ୍ୟ / ୟୁଟି-1 ଜିଲ୍ଲାର ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗ ଦ୍ୱାରା ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ଉପୟୁକ୍ତ ଉଚ୍ଚ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମିଳିତ ଭାବେ।

ମନୋନୀତ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଅପଲୋଡ କରିବା ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ

  1. ଏହା କେବଳ ଅଣ-CBSE ବିଦ୍ୟାଳୟର ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ। ଦୟାକରି ଆବେଦନ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ବିଦ୍ୟାଳୟର UDISE କୋଡ ସହିତ ବିଦ୍ୟାଳୟର ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ବିବରଣୀ ପ୍ରସ୍ତୁତ ରଖନ୍ତୁ।
  2. ଗୋଟିଏ ବିଦ୍ୟାଳୟରୁ ଗୋଟିଏ ବର୍ଗରେ ଏକାଧିକ ଏଣ୍ଟ୍ରି ପାଇଁ ଅନୁମତି ନାହିଁ।
  3. ଏବେ ସବମିଟ୍ ନାଓ ଲିଙ୍କ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ, ଏହା ବିଦ୍ୟାଳୟର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିବରଣୀ ଦାଖଲ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ନୂତନ ପୃଷ୍ଠା ଖୋଲିବ।
  4. ବିଦ୍ୟାଳୟର ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିବରଣୀ ପୂରଣ କରିବା ପରେ ସବମିଟ୍ / ପରବର୍ତ୍ତୀ ବଟନ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ। ଏହା ଦ୍ୱାରା କବିତା / ଅନୁଚ୍ଛେଦ / ପ୍ରବନ୍ଧ / ଚିତ୍ରାଙ୍କନ / ମଲ୍ଟି ମିଡିଆ ପ୍ରେଜେଣ୍ଟେଶନ୍ (ଯାହା ପ୍ରଯୁଜ୍ୟ)ର ଶ୍ରେଣୀ ଅନୁସାରେ ଉପସ୍ଥାପନା କରିବା ପାଇଁ ପୃଷ୍ଠା ଖୋଲିବ।
  5. କେବଳ JPEG / PDF ଫର୍ମାଟରେ ହିଁ ଏଣ୍ଟ୍ରି ଅପଲୋଡ କରାଯାଇପାରିବ। ବିଦ୍ୟାଳୟର ନୋଡାଲ ଅଧିକାରୀମାନଙ୍କୁ ମାଇଁଗଭ୍ ପୋର୍ଟାଲରେ ଅପଲୋଡ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ସମସ୍ତ ଚୟନ କରାଯାଇଥିବା ଏଣ୍ଟ୍ରି ଫାଇଲକୁ JPEG / PDF ଫର୍ମାଟରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଇଛି
  6. ଯଦି କୌଣସି ଏଣ୍ଟ୍ରିରେ କୌଣସି ସବମିଟ୍ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ ନାହିଁ, ତେବେ ତାହା ଖାଲି ରହିବା ଉଚିତ୍।
  7. ଶେଷରେ ସବମିଟ୍ ବଟନ୍ ଉପରେ କ୍ଲିକ୍ କରି ଆପ୍ଲିକେସନ୍ ସବମିଟ୍ କରନ୍ତୁ।
  8. ଅନ୍ତିମ ଦାଖଲ କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଦୟାକରି ସୁନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଯେ ଛାତ୍ରର ବିବରଣୀ ସଠିକ୍ ଅଟେ। ଥରେ ଫାଇନାଲ ସବମିସନ୍ ହୋଇଗଲେ ଏହାକୁ ଏଡିଟ କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଁ।

ଅନୁବନ୍ଧ I

ପ୍ରବନ୍ଧ / ଅନୁଚ୍ଛେଦର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ରୁବ୍ରିକ୍ସ
କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ସତେଜ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର
ଆଭିମୁଖ୍ୟ। ଏହା ଅତ୍ୟଧିକ
କଳ୍ପିତ ବା ସୃଜନଶୀଳ ଅଟେ
କିଛି
ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପିତ, ବା
ସାମାନ୍ୟ ଠାରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱରେ
ଦୂରଦୃଷ୍ଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରିବ
କିଛି ସୃଜନଶୀଳ,
ସୃଜନଶୀଳ, ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ, ବା
କଳ୍ପିତ ଉପାୟ
ପ୍ରତିଫଳିତ କରିବ
କୌଣସି ଦୃଢ଼
ବା କଳ୍ପିତ ଧାରଣା ବା ଉପାୟ
ପ୍ରଚାର କରିବ ନାହିଁ ଏବଂ
ସାଧାରଣ ହେବ
2 ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ପ୍ରାଞ୍ଜଳ
ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଓ
ବିଷୟବସ୍ତୁକୁ ସୁବ୍ୟବସ୍ଥିତ କରାଯିବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବେଳେବେଳେ ବୁଝିବା କଷ୍ଟକର ହୋଇଥାଏ
ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ବେଶ୍ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ହେବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବୁଝିନହେବା ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ
ଖରାପ ଭାବରେ ସଙ୍ଗଠିତ ହୋଇଥିବା
3 ସମର୍ଥନ ଯୁକ୍ତି ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ସମର୍ଥିତ (ଅନ୍ତର୍ଦୃଷ୍ଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ଉଦାହରଣ, ଯୁକ୍ତି ଏବଂ ବିବରଣୀ ସହିତ)। ପ୍ରବନ୍ଧରେ ପାଠ୍ୟରୁ ଉଦ୍ଧୃତ/ଅନୁଚ୍ଛେଦ ଏବଂ ସେଗୁଡ଼ିକର ତାତ୍ପର୍ଯ୍ୟର ଦୃଢ଼ ବିଶ୍ଳେଷଣ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ଯୁକ୍ତିକୁ ଭଲ ସମର୍ଥନ ମିଳିଛି। ମୁଖ୍ୟ ବିଚାରକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଲେଖକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଉଦାହରଣ, ଯୁକ୍ତି ଓ ବିବରଣୀ ବ୍ୟବହାର କରିଛନ୍ତି। କେତେକ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ସମର୍ଥନ ମିଳୁନାହିଁ। ମୁଖ୍ୟ ଧାରଣା ସ୍ପଷ୍ଟ କିନ୍ତୁ ସମର୍ଥିତ ସୂଚନା ଅତ୍ୟଧିକ ସାଧାରଣ। ଅନେକ ପ୍ରମୁଖ ପ୍ରସଙ୍ଗକୁ ସମର୍ଥନ ମିଳୁନାହିଁ। ମୁଖ୍ୟ ଧାରଣା କିଛି ମାତ୍ରାରେ ସ୍ପଷ୍ଟ କିନ୍ତୁ ଅଧିକ ସମର୍ଥିତ ସୂଚନାର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ। ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16

ନୋଟ୍ :

1) ଯଦି ପ୍ରବନ୍ଧ/ଅନୁଚ୍ଛେଦ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ନମ୍ବର ଦିଆଯିବ ନାହିଁ
2) ଯଦି ଶବ୍ଦ ସଂଖ୍ୟା ଶବ୍ଦ ସୀମାଠାରୁ 50 କିମ୍ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ ହୁଏ, ତେବେ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ସ୍କୋରରୁ 2 ନମ୍ବର କଟିପାରେ।

କବିତାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ରୁବ୍ରିକ୍ସ

କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ସତେଜ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର
ଆଭିମୁଖ୍ୟ। ଏହା ଅତ୍ୟଧିକ
କଳ୍ପିତ ବା ସୃଜନଶୀଳ ଅଟେ
କିଛି
ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପିତ, ବା
ସାମାନ୍ୟ ଠାରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱରେ
ଦୂରଦୃଷ୍ଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରିବ
କିଛି ସୃଜନଶୀଳ,
ସୃଜନଶୀଳ, ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ, ବା
କଳ୍ପିତ ଉପାୟ
ପ୍ରତିଫଳିତ କରିବ
କୌଣସି ଦୃଢ଼
ବା କଳ୍ପିତ ଧାରଣା ବା ଉପାୟ
ପ୍ରଚାର କରିବ ନାହିଁ ଏବଂ
ସାଧାରଣ ହେବ
2 ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ପ୍ରାଞ୍ଜଳ
ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଓ
ବିଷୟବସ୍ତୁକୁ ସୁବ୍ୟବସ୍ଥିତ କରାଯିବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବେଳେବେଳେ ବୁଝିବା କଷ୍ଟକର ହୋଇଥାଏ
ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ବେଶ୍ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ହେବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବୁଝିନହେବା ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ
ଖରାପ ଭାବରେ ସଙ୍ଗଠିତ ହୋଇଥିବା
3 କାବ୍ୟିକ ଉପକରଣ ଅଟେ 6 ବା ତା'ଠାରୁ ଅଧିକ କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ସମାନ ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଛି 4-5ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ଏହି ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି 2-3ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ (ଏହି ବା ଭିନ୍ନ) ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି 1ଟି କବିସୁଲଭ ଉପକରଣ ବ୍ୟବହୃତ ହୋଇଛି
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16

ନୋଟ୍: ଯଦି କବିତା ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ନମ୍ବର ଦିଆଯିବ ନାହିଁ

ମଲ୍ଟି ମିଡିଆ ଉପସ୍ଥାପନାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ରୁବ୍ରିକ୍ସ

କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ସତେଜ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର
ଆଭିମୁଖ୍ୟ। ଏହା ଅତ୍ୟଧିକ
କଳ୍ପନା ବା ସୃଜନଶୀଳତା,
କିଛି
ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପିତ, ବା
ସାମାନ୍ୟ ଠାରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱରେ
ଦୂରଦୃଷ୍ଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରିବ
କିଛି ସୃଜନଶୀଳ,
ସୃଜନଶୀଳ, ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ, ବା
କଳ୍ପିତ ଉପାୟ
ପ୍ରତିଫଳିତ କରିବ
କୌଣସି ଦୃଢ଼
ବା କଳ୍ପିତ ଧାରଣା ବା ଉପାୟ
ପ୍ରଚାର କରିବ ନାହିଁ ଏବଂ
ସାଧାରଣ ହେବ
2 ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ପ୍ରାଞ୍ଜଳ
ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଓ
ବିଷୟବସ୍ତୁକୁ ସୁବ୍ୟବସ୍ଥିତ କରାଯିବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବେଳେବେଳେ ବୁଝିବା କଷ୍ଟକର ହୋଇଥାଏ
ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ବେଶ୍ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ହେବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବୁଝିନହେବା ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ
ଖରାପ ଭାବରେ ସଙ୍ଗଠିତ ହୋଇଥିବା
3 ସଂଳାପ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ଏବଂ ଚରିତ୍ର/ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଜୀବନ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସଂଳାପ ରହିଛି ଏବଂ ଏହା ବାସ୍ତବବାଦୀ। ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ପାଇଁ ଏବଂ କାହାଣୀକୁ ଜୀବନ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ସଂଳାପ ରହିଛି, କିନ୍ତୁ ଏହା କିଛି ମାତ୍ରାରେ ଅବାସ୍ତବ। ଏହି ନାଟକରେ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ପାଇଁ ଯଥେଷ୍ଟ ସଂଳାପ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଏହା ଅନେକ ସମୟରେ ଅବାସ୍ତବ। ସବୁ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସନ୍ତୁଳିତ ଭୂମିକା ପାଇଁ ଯଥେଷ୍ଟ ସଂଳାପ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଏହା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅବାସ୍ତବ ଅଟେ
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16

ନୋଟ୍ : ଯଦି ଭିଡିଓ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ନମ୍ବର ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ ନାହିଁ

ଚିତ୍ରକଳାର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପାଇଁ ରୁବ୍ରିକ୍ସ

କ୍ରମିକ ସଂଖ୍ୟା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କ୍ଷେତ୍ର 4 ମାର୍କ 3 ମାର୍କ 2 ମାର୍କ 1 ମାର୍କ
1 ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ମୌଳିକତା ସତେଜ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର
ଆଭିମୁଖ୍ୟ। ଏହା ଅତ୍ୟଧିକ
କଳ୍ପିତ ବା ସୃଜନଶୀଳ ଅଟେ
କିଛି
ସୃଜନଶୀଳ, କଳ୍ପିତ, ବା
ସାମାନ୍ୟ ଠାରୁ ଉର୍ଦ୍ଧ୍ୱରେ
ଦୂରଦୃଷ୍ଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ଧାରଣା ପ୍ରଦାନ କରିବ
କିଛି ସୃଜନଶୀଳ,
ସୃଜନଶୀଳ, ଗୁରୁତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ, ବା
କଳ୍ପିତ ଉପାୟ
ପ୍ରତିଫଳିତ କରିବ
କୌଣସି ଦୃଢ଼
ବା କଳ୍ପିତ ଧାରଣା ବା ଉପାୟ
ପ୍ରଚାର କରିବ ନାହିଁ ଏବଂ
ସାଧାରଣ ହେବ
2 ଉପସ୍ଥାପନା ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଅତ୍ୟନ୍ତ ଚିତ୍ତାକର୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ପ୍ରାଞ୍ଜଳ
ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଓ
ବିଷୟବସ୍ତୁକୁ ସୁବ୍ୟବସ୍ଥିତ କରାଯିବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବେଳେବେଳେ ବୁଝିବା କଷ୍ଟକର ହୋଇଥାଏ
ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ ବେଶ୍ ସୁସଙ୍ଗଠିତ ହେବ
ବାର୍ତ୍ତାକୁ ବୁଝିନହେବା ଏବଂ ବିଷୟବସ୍ତୁ
ଖରାପ ଭାବରେ ସଙ୍ଗଠିତ ହୋଇଥିବା
3 କୌଶଳ କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ ଉନ୍ନତ କୌଶଳର ନିପୁଣତାକୁ ଦର୍ଶାଯାଇଛି। ସବୁ ବସ୍ତୁକୁ ସଠିକ୍ ଜାଗାରେ ରଖାଯାଇଛି। କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ ଉତ୍ତମ କୌଶଳ ରହିଛି। ସବୁ ବସ୍ତୁକୁ ସଠିକ୍ ଜାଗାରେ ରଖାଯାଇଛି। କଳାତ୍ମକ ରଚନା କିଛି କୌଶଳ ଏବଂ କଳା ପରିକଳ୍ପନାକୁ ବୁଝିବାର ପ୍ରଦର୍ଶନ କରେ କଳାତ୍ମକ ରଚନାରେ କୌଶଳର ଅଭାବ ଏବଂ / କିମ୍ବା କଳାର ଧାରଣାକୁ ବୁଝିବାର ଅଭାବ ରହିଛି।
4 ପ୍ରସଙ୍ଗର ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଏବଂ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉଦାହରଣକୁ ଉଦ୍ଧୃତ କରେ ସୂଚନାର ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା ରହିଛି କିଛି ତଥ୍ୟ ପ୍ରସଙ୍ଗ ସହିତ ଅପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଖୁବ୍ କମ୍ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକତା

ସର୍ବାଧିକ ସ୍କୋର: 16

ନୋଟ୍: ଯଦି ଚିତ୍ରାଙ୍କନ ବିଷୟବସ୍ତୁ ସହିତ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ନୁହେଁ, ତେବେ କୌଣସି ନମ୍ବର ଦିଆଯିବ ନାହିଁ